پورشه کایمن مدرن با بدنه‌ی 356 کلاسیک

شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
مجری و کلکسیونر معروف، جی لنو، این‌ بار به بررسی خودروی سفارشی پورشه با بدنه‌ی مدل کلاسیک 356 و پیشرانه‌ی کایمن مدرن پرداخته است.
تبلیغات

پورشه‌های هواخنک، امروز بیش از هر زمان دیگری ارزشمند شده‌اند و روز به روز بر قیمت آن‌ها افزود می‌شود. علاوه بر این، تعداد خودروهایی که طراحی مدل‌های قدیمی را به خود می‌گیرند، در حال گسترش است. در جدیدترین قسمت از برنامه‌ی جی لنو (Jay Leno’s Garage)، مدل سفارشی کایمن با بدنه‌ی پورشه 356 بررسی شده است.

پورشه 356

این خودروی خاص، توسط گروه تیونینگ وست‌کوست (West Coast Customs) و به سفارش یک مشتری خوش ذوق، ساخته شده است. برای این‌ کار بدنه‌ی پورشه 356 برای قرار گرفتن بر شاسی پورشه کایمن مدرن، عریض شده است. حاصل این جراحی، یک پورشه‌ی کایمن رودستر با ظاهر 356 مدل ۱۹۴۹ است. با عریض شدن بدنه، می‌توان به تفاوت این مدل خاص با یک مدل معمولی از پورشه 356 پی برد؛ اما خطوط طراحی بدنه، بدون تغییر باقی مانده‌اند.

با داشتن سقف فلزی و پیشرانه‌ی کایمن، این 356 بخصوص، یکی از جذاب‌ترین رودسترهای موجود است. صرف نظر از بدنه‌ی 356، تمام قطعات دیگر، همان کایمن استاندارد هستند. قوای فنی و ویژگی‌های مدرنی چون سیستم ترمز ABS و کروز کنترل، مستقیما از پورشه کایمن به این خودرو منتقل شده‌اند. اما در داخل، طراحی کابین با بدنه‌ی 356 و حس کلاسیک آن همخوانی دارد. روکش‌های با رنگ قهوه‌ای روشن، صندلی‌های بدون پشت سری و فرمان جدید، کاملا حال و هوای یک خودرو کلاسیک را ایجاد می‌کنند. با اینحال، سیستم صوتی و فرمان مرکزی مدرن و سیستم تهویه، وجود دارند.

پورشه 356
پورشه 356
پورشه 356
پورشه 356
پورشه 356

رایان فرایدلینگاس، مدیر تیم تیونینگ ساحل غربی در مورد این پروژه می‌گوید:

یک مشتری به ما مراجعه کرد و درخواست ترکیب دو پورشه را داشت. وی علاقه‌ی زیادی به تمام مدل‌های پورشه دارد اما خواهان عملکرد اسپرت بود و به دنبال سر و کله زدن با مشکلات خودرهای قدیمی نبود. اما بدنه‌ی 356 را در کمترین تغییر ممکن درخواست کرد. این‌کار به همین راحتی نبود که فقط بدنه را روی شاسی قرار دهیم؛ اول باید بدنه را عریض‌تر می‌کردیم. بدنه‌ی 356 که روی آن کار کردیم در وضعیت مناسبی نبود؛ تعمیر بدنه و پیدا کردن قطعات مورد نیاز آن، وقت زیادی از تیم گرفت و کل پروژه در ۸ ماه به اتمام رسید. بزرگ‌ترین مشکل در بدنه، عرض آن بود که البته فاصله‌ی محورها هم با تجهیزات کایمن همخوانی کامل نداشت. فضای بار، هم در کاپوت و هم در عقب وجود دارد، درحالی که پیشرانه پشت راننده قرار گرفته است و رینگ‌ها کاملا سفارشی با سایز ۱۷ اینچ انتخاب شده‌اند.
پورشه 356

در ادامه سقف خودرو برداشته می‌شود و جی لنو پشت فرمان قرار می‌گیرد. جی لنو می‌گوید:

گویا در حال رانندگی یک پورشه‌ی مدرن هستم که واقعا هم مدرن است! بنظر می‌رسد توجه مردم به ما جلب شده است که احتمالا از این خودرو سر در نمی‌آورند.
پورشه 356
پورشه 356
پورشه 356
پورشه 356

مشتری این خودرو، پس از ساخته شدن آن و پرجمعیت‌تر شدن خانواده‌اش، امکان استفاده از این شاهکار را ندارد؛ در حال حاضر این خودروی منحصر به فرد توسط تیم تیونینگ ساحل غربی به فروش گذاشته شده است.

البته پیش از این گروه تیونینگ اشتارک نیز کیت بدنه‌ی فایبرگلاس را روی مدل‌های باکستر ۱۹۹۷ تا ۲۰۱۲ معرفی کرده بود؛ اما به زیبایی این پروژه نبود.

در پایان می‌توانید این قسمت از برنامه‌ی جذاب گاراژ جی لنو را تماشا کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات