کوان اوهیون، مدیرعامل سامسونگ الکترونیکس از سمت خود کناره‌گیری کرد

جمعه ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۵
مطالعه 3 دقیقه
خبرگزاری رویترز دقایقی پیش در خبری تعجب‌برانگیز اعلام کرد که مدیرعامل کمپانی سامسونگ الکترونیکس از سمت خود استعفا داده است.
تبلیغات

ساعاتی پیش سامسونگ الکترونیکس به طور رسمی اعلام کرد که کوان اوهیون، مدیرعامل و معاون اول این کمپانی، از سمت خود کناره‌گیری کرده است. به دنبال این اتفاق، این کمپانی هم‌اکنون نگرانی بزرگی دارد و آن، نبود مدیرعامل است؛ چرا که اخیرا لی جائه یانگ به علت پول‌شویی به ۵ سال زندان محکوم شده بود.

خبر استعفای اوهیون از چند جنبه شوک‌آور بود. انتظار می‌رفت پس از محکوم شدن جائه یانگ به ۵ سال زندان و همچنین خروج برخی از مدیران بالارده این کمپانی به دنبال رسوایی بزرگ، سمت اوه-هیون در کمپانی سامسونگ الکترونیکس ارتقا یابد.

پارک جو-گان، مدیرعامل شرکت تحقیقاتی CEO Score، در این باره گفته است:

سامسونگ امروزه در بهترین شرایط درآمدیِ خود به سر می‌برد و این روند در یک چهارم پایانی سال مالی جاری، بهتر هم خواهد شد. [یادمان نرود که] تمامی این موفقیت‌ها، نتیجه‌ی مدیریت خوب اوه-هیون بود.

کوان اوهیون که هم‌اکنون ۶۴ سال سن دارد، مدت‌ها است که مدیرعامل سامسونگ الکترونیکس است و و در کارنامه‌ی کاری‌اش، سابقه‌ی حضور در دیگر بخش‌های سامسونگ را نیز دارد. او در سامسونگ الکترونیکس، مدیرعامل بخش اجزای گوشی‌های سامسونگ، مثل چیپست‌ها و نمایشگرها بود. 

به دنبال اعلام خبر استعفای کون اوه-هیون، سهام سامسونگ با افتی ۰.۶ درصدی مواجه شد

مردی به نام «آقای چیپ» در اطلاعیه‌ای گفت، زمان آن فرا رسیده بود که با روحیه‌ای تازه و رهبری جوان، دوباره از نو شروع کنیم. او ادمه داد:

خوشبختانه امروزه در حال شکستن رکوردهای مربوط به درآمدمان هستیم و همه‌ی این اتفاقات، ثمره‌ی تصمیمات و سرمایه‌گذاری‌هایی است که در گذشته انجام داده‌ایم.

بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته توسط تحلیلگران نام آشنا، بزرگ‌ترین شرکت تولیدکننده‌ی چیپست‌ها، گوشی‌های هوشمند و تلویزیون‌ها امسال هم به لطف افزایش تقاضا برای چیپست‌هایش، در زمینه کسب درآمد رکوردشکنی خواهد کرد. طی سه ماه اخیر، تقاضاها برای قطعات نیمه‌هادی که این کمپانی می‌سازد، توانسته بیشترین درآمد را برای سامسونگ به ارمغان بیاورد (رقمی معادل ۷.۲ میلیارد دلار).

به دنبال اعلام خبر استعفای اوهیون، سهام کمپانی سامسونگ که ارزشی معادل ۳۵۰ میلیارد دلار دارد، با افتی ۰.۶ درصدی مواجه شد.

اوایل سال ۲۰۱۷ بود که چوی جی-سانگ نیز پس از این‌که اثبات شد نقش مهمی در رسوایی اخیر سامسونگ داشته، از این کمپانی خارج شد و حال با استعفای رسمی کون اوهیون، سامسونگ الکترونیکس از نبود چندین مدیر بالارده رنج می‌برد.

سامسونگ الکترونیکس گفته است که اوه-هیون با وجود استعفای رسمی، تا پایان ماه مارس ۲۰۱۸ در سمت رئیس و مدیر هیت‌مدیره پا بر جا خواهد بود. فردی به نمایندگی از این کمپانی اعلام کرده است که فعلا تاریخ مشخصی برای اعلام مدیرعامل بعدی تعیین نشده است و در این برهه زمانی، هیچ چیز مشخص نیست.

با استعفای رسمی اوهیون، فرصتی برای مدیران جوان سامسونگ ایجاد شده است که خودی نشان دهند و بتوانند به سمت بالاتری در سامسونگ الکترونیکس دست یابند.

نظر شما در مورد استعفای تعجب‌برانگیز کوه اوهیون چیست؟ آیا انتظار چنین اتفاقی را داشتید؟ دیدگاه‌های خود را با زومیت و دیگر کاربران در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات