مهمترین نگرانی های مشترک کارآفرینان

جمعه ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
تحقیقات و نظرسنجی‌های  سال ۲۰۱۷ نشان می‌دهند که برخلاف انتظار، مهم‌ترین نگرانی کارآفرینان، رشد و توسعه‌ی کسب‌وکار نیست.
تبلیغات

به نظر می‌رسد عواملی که باعث اضطراب و استرس کارآفرینان می‌شوند، ‌تمامی ندارند. بسیاری از آن‌ها نیمه‌شب از خواب بیدار می‌شوند چون نگران محصولات یا منابع تولیدی هستند یا فکر می‌کنند که چگونه باید با یک کارمند مشکل‌دار، برخورد کنند. در طول روز صاحبان کسب‌وکار با سؤالات متعدد و موانعی که سر راه رشد شرکتشان قرار می‌گیرد، دست به گریبان‌اند. وقتی هم که پایان روز کاری فرامی‌رسد، باید به چالش‌هایی که در خانه انتظارشان را می‌کشد فکر کنند، مثلاً مراقبت از والدین پیر یا حتی تدارک دیدن یک شام ساده. جای تعجب نیست که بسیاری از کارآفرینان به بی‌خوابی یا اختلالات خواب دچارند.

برایان همیلتون، رئیس و بنیان‌گذار شرکت اطلاعات مالی  Sageworks معتقد است صاحبان کسب‌وکار به خاطر تصمیمات فوق‌العاده استرس‌زایی که در رابطه با شرکت و کارمندانشان اتخاذ می‌کنند، واقعاً تحلیل می‌روند. همیلتون همچنین مدیر یک موسسه آموزشی کارآفرینی است که به علاقه‌مندان می‌آموزد چگونه با سرمایه‌ی کم می‌توانند کسب‌وکاری را آغاز کنند.

تحقیقات سال ۲۰۱۷ نشان می‌دهد که این روزها، استخدام و هزینه‌های بیمه‌ی مراقبت‌های سلامتی کارمندان، در صدر فهرست نگرانی‌های کارآفرینان قرار دارند. در نظرسنجی اخیر Sageworks حدود ۴۴.۴ درصد از حسابداران گفته‌اند که مشتریان آن‌ها (که غالباً شرکت‌ها و سازمان‌های تجاری هستند)، نگرانی خود را از فرایندهای استخدامی خود ابراز می‌کنند. ۴۱.۳ درصد آن‌ها هم گفته‌اند بزرگ‌ترین دغدغه‌ی مشتریانشان، هزینه‌های سلامت و بیمه‌ی کارمندان است.

همیلتون می‌گوید باوجوداینکه پایین بودن نرخ بیکاری، نشانه‌ی اجتماعی خوبی است، ولی باعث می‌شود شرکت‌ها در حفظ نیروهای کاری خوب و مستعد خودشان، با مشکل مواجه شوند. چراکه با گذشت زمان بازار نیروی کار هم رقابتی‌تر می‌شود.

در تحقیقی که در تاریخ ۲۵ آگوست تا ۸ سپتامبر امسال صورت گرفت، از ۳۲۹ متخصص حسابداری شاغل در مؤسسات حسابداری و مشاوره‌ی کسب‌وکار پرسیده شد که شرکت‌های مشتری، بیشتر در مورد چه موضوعاتی ابراز نگرانی می‌کنند. پاسخ‌ها نشان می‌دهد که بعد از استخدام و مراقبت‌های بهداشت و سلامت، مشکلاتی مثل محدودیت‌های قوانین دولتی (۲۹.۸ درصد) و مشکلات پرداخت مالیات (۲۷.۱ درصد) و مشکلات و سیاست‌گذاری‌های اقتصادی (۲۶.۷درصد) مهم‌ترین عوامل استرس‌زای شرکت‌ها هستند. بااین‌حال، ۲۶.۱ درصد از پاسخ‌دهندگان گفتند که مشتریانشان نگران هیچ‌کدام از این مسائل فوق نیستند. (قابل‌ذکر است که پاسخ‌دهندگان به این نظرسنجی آنلاین همه مشتریان Sageworks بودند و به‌صورت تصادفی انتخاب ‌نشده بودند.)

هرچند، سایر نظرسنجی‌های اخیر هم نشان می‌دهند که هزینه‌های استخدام و مراقبت‌های بهداشتی ازجمله نگرانی‌های مهم صاحبان کسب‌وکار هستند. تحقیقات دیگری که در ماه آگوست امسال توسط NFIB (فدراسیون مستقل کسب‌وکار) صورت گرفته نشان می‌دهند که «کیفیت کار» برای ۱۹ درصد از شرکت‌ها مهم‌ترین مشکل فعلی به شمار می‌آید و در درجه‌ی بعدی مالیات در صدر عوامل استرس‌زای آنان قرار دارد. نشریه‌ی ولز-فارگو در شماره‌ی آگوست خود می‌نویسد عمده‌ی چالش‌هایی که کسب‌وکارهای کوچک با آن مواجه‌اند، به سیاست‌های دولتی و استخدام کارکنان مربوط می‌شود.

هزینه‌ی مراقبت‌های بهداشتی و سلامتی از زمانی برای کارآفرینان بین‌المللی نگرانی آفرین شد که مشخص شد هزینه‌ی بیمه‌ی درمانی کارمندان و خانواده‌های آن‌ها، نسبت به ۵ سال پیش افزایش چشمگیری داشته است. هرچند کارفرمایان از کارگرانشان خواسته‌اند که درصد بیشتری از حق بیمه را (لااقل برای پوشش خانوادگی) به عهده بگیرند، ولی شرکت‌های بین‌المللی همچنان ملزم و متعهد به پرداخت بیمه و کمک‌هزینه‌های درمانی هستند. تحقیقات بنیاد Kaiser Family نشان می‌دهد که از ۱۸ هزار دلار مبلغ کل بیمه‌ی درمانی خانوادگی، به‌طور متوسط کارفرمایان باید ۱۳ هزار دلار را به عهده بگیرند. برای بیمه های شخصی کارمندان، سهم کارفرمایان ۵۵۰۰ دلار از کل حق بیمه ی ۶۷۰۰ دلاری است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات