۱۰ خودروی لوکس دست دوم، با کمتر از ۲۰ هزار دلار

پنج‌شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۰
مطالعه 8 دقیقه
بازار خودروهای دست دوم آمریکا، یکی از غنی‌ترین بازارهای جهانی است. آیا با کمتر از ۲۰ هزار دلار، می‌توان خودرویی با قدرت ۴۰۰ اسب بخار خرید؟ پاسخ مثبت است.
تبلیغات

همیشه در بین طرفداران دنیای خودرو سوال‌های مرسومی وجود دارد؛ یکی از این سوال‌های همیشگی این است:  با فلان قدر پول، سریع‌ترین خودرویی که می‌شود خرید چیست؟

با اینکه این که چنین سوالی، معمولاً همیشه در بین طرفداران دنیای خودرو وجود دارد، اما همیشه به جواب لازم ختم نمی‌شود؛ در واقع جواب این سوال، حتی برای کارشناسان خودرو نیز بسیار مشکل است. در خرید خودرو متغیرهای زیادی چون قیمت‌های متفاوت در هر شهر، کشور و منطقه و نمایشگاه‌های مختلف و تغییر هر روزه آن، وجود دارد. البته‌ی واژه‌ی "سریع" بسیار نسبی است و "سریع‌ترین"  خودرو در هر کلاس، همیشه در حال تغییر است.

خرید خودرو

اما امروزه، با پیشرفت اینترنت و مجهز بودن بسیاری از افراد به آن، پیدا کردن قیمت نسبی یک خودرو به همراه مشخصات کامل آن، کار مشکلی نیست. در این مقاله "یک خودروی سریع" را، با قدرت پشرانه حداقل ۴۰۰ اسب بخار تعریف کرده‌ایم، و یک لیست ۱۰ تایی از خودروهای حداقل با قدرت ۴۰۰ اسب بخار و حداکثر قیمت ۲۰ هزار دلار، تهیه کرده‌ایم. در حال حاضر در بازار آمریکا با ۱۵ هزار دلار هم، گزینه‌های خوبی پیدا می‌شود؛ ولی معمولا خودروهای تمیز و مناسب با این قیمت کمیاب هستند. اما با ۲۰ هزار دلار، دست خریدار بسیار بازتر خواهد بود. برای در نظر گرفتن وضعیت فنی و ظاهری خودروهای این لیست، از کتابچه‌ی راهنمای خرید خودرو دست دوم Kelley Blue Book استفاده شده است. خودروهای این لیست: حدود ۸۰ هزار کیلومتر کارکرد دارند، فروشنده‌ی آن‌ها مالک خودرو است و نمایشگاه و واسطه در روند فروش دخالتی ندارد و خودروها از لحاظ ظاهری و فنی، در وضعیت خوبی هستند.

برای دقت بیشتر، بهای هر اسب بخار را محاسبه کرده‌ایم. لیست پیش رو، فهرست کاملی از خودروهای موجود در بازار آمریکا با این قیمت نیست و مسلماً بدون نقص هم نیست. در صورتی که با شرایط این لیست، خودرویی را پیدا کرده‌اید در قسمت دیدگاه‌ها با ما در میان بگذارید.

کادیلاک CTS-V

۱۰- کادیلاک CTS-V مدل ۲۰۰۵

قدرت پشرانه: ۴۰۰ اسب بخار، قیمت: ۱۴ هزار و ۸۹۵ دلار، بهای هر اسب بخار: ۳۷.۲۴ دلار

در دهه‌ی ۲۰۰۰ میلادی، مدیران کادیلاک، به شدت به دنبال رقابت با مدل‌های M از بی‌ام‌و و مرسدس بنزهای AMG بودند. مدل CTS-V یکی از محصولات کادیلاک، برای ورود به رقابت سدان‌هاس اسپرت و پرقدرت بود. امروز، با کمتر از ۱۵ هزار دلار، صاحب یک سدان ۴۰۰ اسب بخاری خواهید شد.

جگوار XF سوپرشارژ

۹- جگوار XF سوپرشارژ مدل ۲۰۰۹

قدرت پشرانه: ۴۲۰ اسب بخار، قیمت: ۱۵ هزار و ۶۷ دلار، بهای هر اسب بخار: ۳۵.۸۷ دلار

XF سوپرشارژ با داشتن پیشرانه‌ی هشت سیلندر V شکل به حجم ۴.۲ لیتر، یکی از جذاب‌ترین خودروهای این لیست است. جگوارهای دست دوم، معمولا بخاطر کاکرد بالا، جذابیت لازم را ندارند؛ ولی اگر خودرو در وضعیت خوبی باشد، مدل‌هایی از جگوار مانند XF، لذت محض رانندگی به خریدار ارائه می‌دهند.

رنج‌روور اسپرت سوپرشارژ

۸- رنج‌روور اسپرت سوپرشارژ مدل ۲۰۱۰

قدرت پشرانه: ۵۱۰ اسب بخار، قیمت: ۱۷ هزار و ۶۲۵ دلار، بهای هر اسب بخار: ۳۴.۵۶ دلار

دومین محصول گروه خودروسازی جگوار لندرور این لیست، یک شاسی بلند بوده که به یک پیشرانه‌ی هشت سیلندر V شکل 5 لیتری مجهز است. با اینکه مبلغ حدود ۱۸ هزار زیاد پایین نیست، ولی برای رنج‌روور،  قابلیت‌های بی نظیر آف‌رود و ۵۱۰ اسب بخار، قیمت بسیار مناسبی است.

مرسدس‌بنز S65 AMG

۷- مرسدس‌بنز S65 AMG مدل ۲۰۰۶

قدرت پشرانه: ۶۰۴ اسب بخار، قیمت: ۱۹ هزار و ۹۷۳ دلار، بهای هر اسب بخار: ۳۳.۰۷ دلار

اگر محو قدرت ۵۰۰ اسب بخاری رنجروور با قیمت زیر ۲۰ هزار دلار شده‌اید، پس حتماً مرسدس بیهوش‌تان خواهد کرد! البته S65 کمی قدیمی‌تر بوده و گران‌ترین خودروی این لیست است. ولی با وجود پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر V شکل با حجم ۶ لیتر و قدرت پشرانه ۶۰۴ اسب بخار، یکی از لایق‌ترین خودروهای پرقدرت، با قیمتی کمتر از ۲۰ هزار دلار است. فقط باید در نظر داشت که با خرید این سدان لوکس و پرقدرت، برای سرحال نگه داشتن آن روی جاده، بیشتر از یک‌بار باید دست به جیب شد.

مازراتی کواتروپورته

۶- مازراتی کواتروپورته مدل ۲۰۰۵

قدرت پشرانه: ۳۹۶ اسب بخار، قیمت: ۱۲ هزار و ۸۷۶ دلار، بهای هر اسب بخار: ۳۲.۵۲ دلار

 چه چیزی بهتر از یک سدان لوکس ایتالیایی مجهز به پیشرانه‌ی V8 فراری با قیمت ۱۳ هزار دلار است؟! شاید بهترین معامله یا یک معامله‌ی خوب؟ جواب این سوال بستگی به خودتان و پر کردن مخزن سوخت مازراتی دارد. چرا که در دور موتور ۵۰۰۰، نوای دلنشین V8 به اوج می‌رسد. مازراتی با اینکه چهار اسب بخار کمتر از شرایط این لیست دارد، اما واقعا نمی‌توان یک سدان ایتالیایی با پیشرانه‌ی V8 و ۴.۲ لیتری آن را نادیده گرفت.

کادیلاک STS-V

۵- کادیلاک STS-V مدل ۲۰۰۶

قدرت پشرانه: ۴۶۹ اسب بخار، قیمت: ۱۳ هزار و ۶۹۳ دلار، بهای هر اسب بخار: ۲۹.۲۰ دلار

بنظر ما بهترین محصول کادیلاک شماره‌ی ۱۰ این لیست است، ولی نمی‌توان به راحتی از STS-V و پیشرانه‌ی V8 و ۴.۴ لیتری آن گذشت.

مرسدس‌بنز E55 AMG

۴- مرسدس‌بنز E55 AMG مدل ۲۰۰۳

قدرت پشرانه: ۴۶۹ اسب بخار، قیمت: ۱۳ هزار و ۶۵۱ دلار، بهای هر اسب بخار: ۲۹.۱۱ دلار

مدل E55 در سال ۲۰۰۳ با حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت، با محصولات فراری مقایسه می‌شد. این سدان پرقدرت در زمان ۴.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسید و حدود ۷۰ هزار دلار قیمت داشت. فقط به این فکر کنید: با ۱۳ هزار دلار، مرسدس AMG یا میتسوبیشی میراژ؟!

جگوار S-Type R

۳- جگوار S-Type R مدل ۲۰۰۶

قدرت پشرانه: ۴۰۰ اسب بخار، قیمت: ۱۰ هزار و ۶۸۶ دلار، بهای هر اسب بخار: ۲۶.۷۲ دلار

اصلا نمی‌خواهیم در مورد یک جگوار دیگر و بخصوص ظاهر این مدل صحبت کنیم؛ چرا که کاملا مشخص است که S-Type R اصلا ظاهر زیبایی ندارد. در این لیست به دنبال ظاهر نیستیم، بلکه این پیشرانه‌ی V8 و ۴.۲ لیتری و قیمت ۱۰ هزار دلاری آن بوده که برای ما جذاب است.

جگوار XJR

۲- جگوار XJR مدل ۲۰۰۶

قدرت پشرانه: ۴۰۰ اسب بخار، قیمت: ۱۰ هزار و ۳۱۱ دلار، بهای هر اسب بخار: ۲۵.۷۸ دلار

اگر به دنبال زیبایی در کنار قدرت هستید، بدون شک XJR شما را راضی خواهد کرد. پیشرانه‌ی V8 و ۴.۲ لیتری و این ظاهر زیبا، نیاز به تعریف ندارد؛ آن هم فقط با ۱۰ هزار دلار!

کرایسلر 300 SRT8

۱- کرایسلر 300 SRT8 مدل ۲۰۰۵

قدرت پشرانه: ۴۲۵ اسب بخار، قیمت: ۸ هزار و ۳۴۸ دلار، بهای هر اسب بخار: ۱۹.۶۴ دلار

اما مقام اول این لیست، مظنون همیشگی آمریکایی‌ها با ۸ هزار دلار قیمت است. سه مدل دیگر از SRT8 وجود دارد که با این پیشرانه عرضه شده است، اما هیچکدام از آن‌ها به اندازه‌ی کافی ارزان قیمت نیستند (دو مدل ۲۰۰۶ از نسخه‌های SRT8 در لیست پیشنهادی دوم در پایان آورده شده‌اند، اما مدل سوم، جیپ گرند چروکی، هنوز بالای ۲۰ هزار دلار قیمت دارد).

در پایان لیست پیشنهادی دیگری هم آورده شده است که می‌توان با شرایط ذکر شده خریداری کرد.

لیست پیشنهادی دوم

  • دوج چارجر SRT8  مدل ۲۰۰۶ - قدرت پشرانه: ۴۲۵ اسب بخار، قیمت: ۱۶ هزار و ۲۵۳ دلار، بهای هر اسب بخار: ۳۸.۲۴ دلار
  • پونتیاک GTO مدل ۲۰۰۵ - قدرت پشرانه: ۴۰۰ اسب بخار، قیمت: ۱۵ هزار و ۴۲۳ دلار، بهای هر اسب بخار: ۳۸.۵۶ دلار
  • دوج مگنوم SRT8 مدل ۲۰۰۶ - قدرت پشرانه: ۴۲۵ اسب بخار، قیمت: ۱۷ هزار و ۲۴۸ دلار، بهای هر اسب بخار: ۴۰.۵۸ دلار
  • بی ام و M5 مدل ۲۰۰۶ - قدرت پشرانه: ۵۰۰ اسب بخار، قیمت: ۲۰ هزار و ۴۱۲ دلار، بهای هر اسب بخار: ۴۰.۸۲ دلار (۴۱۲ دلار را فاکتور بگیرید!)
  • هیوندای جنسیس ۵ لیتری مدل ۲۰۱۲ - قدرت پشرانه: ۴۲۹ اسب بخار، قیمت: ۱۷ هزار و ۸۷۳ دلار، بهای هر اسب بخار: ۴۱.۶۶ دلار
  • شورولت کوروت Z06 مدل ۲۰۰۲ - قدرت پشرانه: ۴۰۵ اسب بخار، قیمت: ۱۷ هزار و ۷۴۸ دلار، بهای هر اسب بخار: ۴۳.۸۲ دلار
  • فورد ماستنگ GT کوپه مدل ۲۰۱۱ - قدرت پشرانه: ۴۱۲ اسب بخار، قیمت: ۱۸ هزار و ۱۱۱ دلار، بهای هر اسب بخار: ۴۳.۹۶ دلار
  • هیوندای سنتنیال مدل ۲۰۱۲ - قدرت پشرانه: ۴۲۹ اسب بخار، قیمت: ۱۹ هزار و ۴۰۴ دلار، بهای هر اسب بخار: ۴۵.۲۳ دلار
  • جگوار XKR کوپه مدل ۲۰۰۷ - قدرت پشرانه: ۴۲۰ اسب بخار، قیمت: ۱۹ هزار و ۱۶۱ دلار، بهای هر اسب بخار: ۴۵.۶۲ دلار
  •  شورولت کامارو SS کوپه مدل ۲۰۱۰ - قدرت پشرانه: ۴۰۰ اسب بخار، قیمت: ۱۸ هزار و ۴۶۶ دلار، بهای هر اسب بخار: ۴۶.۱۷ دلار
  • اینفینیتی M56 مدل ۲۰۱۱ - قدرت پشرانه: ۴۲۰ اسب بخار، قیمت: ۱۹ هزار و ۸۳۱ دلار، بهای هر اسب بخار: ۴۷.۲۲ دلار
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات