هاچبک تویوتا کورولا iM مدل ۲۰۱۸، معرفی شد

چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰
مطالعه 8 دقیقه
تویوتا کورولا هاچ‌بک مدل ۲۰۱۸ با نام کورولا iM با امکانات و تجهیزات بروز شده توسط تویوتا رونمایی شد.
تبلیغات

تویوتا کورولا، پرفروش‌ترین خودروی تاریخ ژاپن است که در بازار جهانی، به عنوان خودرویی خانوادگی، کم هزینه، قابل اعتماد، با کیفیت، مجهز به جدیدترین فناوری‌های ایمنی و با مصرف سوخت قابل قبول شناخته می‌شود. کورولا در جدیدترین مدل خود به صورت ۵ در و هاچ‌بک هم عرضه می‌شود که به تازگی با مدل ۲۰۱۸ از سوی این شرکت قدرتمند و معتبر ژاپنی رونمایی شده است. در جدیدترین مدل کورولا هاچ بک تویوتا از سیستم تعلیق دوگانه و چند اتصاله در محور عقب خودرو استفاده کرده است. این خودرو در مدل‌ها و قیمت‌های متنوعی توسط تویوتا به علاقه‌مندان عرضه شده است که متناسب با نیاز آن‌ها در مدل پایه با امکانات و تجهیزات کارخانه‌ای و البته قیمت زیر ۲۰ هزار دلار قابل سفارش است. یکی از جدیدترین و مهمترین‌ تغییراتی که در کورولا ۲۰۱۸ دیده می‌شود استفاده از جعبه دنده « انتقال هوشمند، متغیر و پیوسته قوای محرکه با حالت شیف» یا همان CVTi-S است که قابلیت تغییر دستی دنده را نیز دارد.

corola iM

ایمنی و پایداری

تویوتا کورولا هاچ‌بک iM به سیستم‌های ایمنی متنوعی مجهز است. علاوه بر ۸ کیسه هوا از جمله کیسه هوا برای قسمت زانوی راننده، کورولا دارای مجموعه سیستم‌های ۳ گانه ایمنی اختصاصی تویوتا معروف به TSS-C است که با ترکیب و همکاری دوربین‌ها و رادارهای خودرو باعث افزایش کارایی و سطح ایمنی خودرو می‌شود. بدین ترتیب کورولا به واسطه بهره‌مندی از این سیستم TSS-C که شامل سیستم هشدار خروج از بین خطوط (LDA)، تشخیص نور خودروهای عبوری از مقابل (AHB) و سیستم هشدار برخورد با اشیا (PCS) است، در برابر برخورد با اشیا و یا عابران پیاده در سرعت‌های مختلف بسیار خوب عمل کرده و احتمال تصادف در این خودرو بسیار کم است.

نمای ظاهری و بیرونی

کورولا هاچ بک از لحاظ ظاهری به برادر بزرگ‌تر خود شباهت دارد. جلو پنجره‌ی مشبک ذوزنقه‌ای، چراغ‌های کشیده به داخل بدنه و فضای مشبک و شبیه کندوی زنبور عسل جهت عبور هوا در قسمت زیر گلگیر از جمله مهمترین المان‌های ظاهری در قسمت جلوی خودرو به شمار می‌آید. سیستم آیرودینامیک این خودرو نیز بهبود یافته و نحوه عبور جریان هوا در راستای بهبود عملکرد و میزان مصرف سوخت دچار تغییرات اندکی شده است.

corola iM

پس از بررسی جزئیات کورولا iM، به این واقعیت پی می‌بریم که برای خودرویی هاچ‌بک، کورولا iM دارای مشخصات مناسب و قابل قبولی است. وجود چراغ‌های روز LED، بادگیر اسپرت در قسمت انتهایی سقف و حالت پیانویی قسمت‌های مشبک جلو و پشت کورولا iM، نمایی خیره‌کننده و جذاب از این خودرو به خصوص در تاریکی شب می‌دهد. یکی دیگر از نقاط قوت این خودرو تنوع رنگ‌های پیشنهادی آن از سوی تویوتا است. کورولا iM در رنگ‌های سفید مرواریدی، نقره‌ای متالیک، مشکی براق، قرمز متالیک، سبز متالیک و آبی روشن عرضه خوهد شد.

عملکرد و بازدهی

این خودرو به پیشرانه‌ی ۱.۸ لیتری ۴ سیلندر با قدرت خروجی ۱۳۷ اسب بخار مجهز است که به واسطه استفاده از تکنولوژی دریچه اتوماتیک و زمان‌بندی شده تزریق سوخت، میزان گشتاور آن متناسب با نوع و شرایط رانندگی متغییر خواهد بود. وظیفه انتقال قوای محرکه در مدل پایه کورولا iM مدل ۲۰۱۸ بر عهده جعبه دنده ۶ سرعته دستی است که به راننده اجازه خواهد داد رانندگی با حداکثر بازدهی را تجربه کند. هر دو مدل جعبه دنده دستی و اتوماتیک کورولا iM، به سیستم هوشمند توقف در سراشیبی مجهز هستند که منجر می‌شود در زمانی که خودرو در یک سربالایی قرار دارد؛ مانند توقف پشت چراغ قرمز، خودرو از حرکت ایستاده و به عقب رانده نشود.

نسخه دنده اتوماتیک این خودرو نیز کاملا با پیشرانه ۱.۸ لیتری همخوان است. سیستم جعبه دنده در مدل اتوماتیک از نوع CVTi-S با قابلیت تعویص دنده دستی با پدل شیف است که در زمان نیاز راننده جهت یک رانندگی هیجان‌انگیز قادر خواهد بود از آن استفاده کند. کمتر مدلی از جعبه دنده‌های CVTi می‌توانند عملکردی مشابه مدل مورد استفاده در کورولا iM داشته باشند. در مدل اتوماتیک و با استفاده از پدل شیف، جعبه دنده تا ۷ دنده دستی را پوشش می‌دهد. در حالت رانندگی اسپرت، جعبه دنده CVTi-S نقاط و زمان تغییر دنده را تغییر داده و منجر می‌شود تا شتاب‌گیری و سرعت آن بهبود یابد. این کار از طریق سیستم منطق فازی و هوش مصنوعی استفاده شده در این جعبه دنده انجام می‌شود که با بررسی و محاسبه میزان گرانش، بهترین زمان جهت تعویض دنده و استفاده بهینه از قدرت و توان موتور را انتخاب می‌کند.

corola iM
corola iM
corola iM
corola iM
corola iM

صفحه نمایش ۴.۲ اینچی چند منظوره در قسمت پشت فرمان در زمان استفاده از پدل شیفت و رانندگی با دنده دستی علامت M را نشان خواهد داد. علاوه بر وضعیت و شماره دنده که در این صفحه برای راننده مشخص خواهد بود، دیگر اطلاعات ضروری درباره وضعیت خودرو در در قسمت‌های داخلی و پیشرانه با دقیق‌ترین جزییات به نمایش گذاشته می‌شود. درست همانند دیگر مدل‌های خودروی کورولا، iM نیز دارای مصرف سوخت اقتصادی خواهد بود و با جعبه دنده CVTi-S به طور متوسط ۷.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

رانندگی پایدار و با ثبات

در طولانی مدت استفاده از مدل iM قطعا لذت رانندگی بیشتری را برای راننده به ارمغان می‌آورد. بدنه قوی این خودرو و سیستم تعلیق قدرتمند و البته مستقل در چهار چرخ باعث شده است تا رانندگی با این کورولا بیش از پیش با آرامش همراه باشد. شاسی این خوردو همراه با سیستم تعلیق دوگانه چند اتصاله در محور عقب و چرخ‌های ۱۷ اینچ باعث شده است تا کمترین لرزش در خودرو احساس نشود و سرنشینان کورولا iM در کمال آرامش در این خودرو به سر برند. همچنین در قسمت صندوق عقب به خاطر بازطراحی اندک انجام شده توسط مهندسان تویوتا، فضای بار در مقایسه با مدل قبلی این خودرو کمی افزایش یافته است. همچنین استفاده از لاستیک‌های ۲۲۵ و فرمان برقی EPS به راننده کمک می‌کند در سرعت‌های پایین نیز کنترل خوبی در میزان جابجایی و حرکت خودرو داشته باشد.

corola iM

فضای داخل کابین

تویوتا برای مدل iM کورولا کابینی زیبا با تجهیزات مدرن را طراحی و استفاده کرده است. صندلی‌های اسپرت جلو به گونه‌ای کاملا ارگونومیک و متناسب با ساختار بدن انسان طراحی و تولید شده است تا در استفاده طولانی مدت کمترین آسیب را به ساختار بدن سرنشینان وارد نماید. ساختار داشبورد خودرو نیز برگرفته از خودروهای اسپرت همراه با پنل تجهیزات رفاهی با کاربری آسان طراحی و به کار گرفته شده است. با الهام از آرامش موجود در خودروهای لوکس، کورولا iM به واسطه شیشه‌های عایق در برابر باد و سیستم ایزوله‌ی کابین توسط فوم‌های داخل بدنه، کمترین میزان صدا در داخل کابین را دارد. نتیجه تمامی این فاکتورها، رانندگی راحت و با آرامش بسیار است که در این کلاس خودرویی کمتر دیده می‌شود.

صندلی‌های عقب نیز قابلیت خوابیدن به زوایای ۴۰/۶۰ درجه را داشته و بدین ترتیب علاوه بر فضاهای متعددی که تویوتا برای قراردادن وسایل مختلف سرنشینان مانند لیوان، گوشی تلفن همراه و ... تعبیه کرده است؛ در قسمت صندوق نیز فضای قابل توجهی جهت قرار دادن بار و وسایل حجیم سرنشینان ایجاد می‌شود. این خودروی جدید تویوتا، دارای سیستم صوتی پیشرفته‌ای مشتمل بر ۶ اسپیکر پایونیر با قابلیت پخش صدا از منابع مختلف مانند آیپاد و دیگر دستگاه‌های هوشمند است. این سیستم توسط صفحه نمایش لمسی ۷ اینچی که در قسمت وسط داشبورد تعبیه شده کنترل می‌شود. همچنین تصاویر ارسالی از دوربین عقب خودرو در زمان حرکت به عقب نیز در این صفحه نمایش به تصویر کشیده می‌شود.

corola iM
corola iM
corola iM
corola iM
corola iM

فرمان این خودرو از  چرم است که یک سری دکمه‌ها جهت تغییر میزان صدای سیستم صوتی، نمایش اطلاعات روی صفحه نمایش و تماس هنذفری از طریق بلوتوث بر روی آن تعبیه شده است. همزمان اطلاعات ضروری خودرو و وضعیت آن بر روی صفحه نمایش ۴.۲ اینچی در پشت فرمان نمایش داده می‌شود. در این خودرو از سیستم تهویه هوای دوگانه مستقل استفاده شده که این امکان را به سرنشینان جلو و عقب خودرو می‌دهد تا دمای مستقلی را برای خود تنظیم کنند. سیستم گرمایشی آینه‌های بغل نیز باعث می‌شود در هوای سرد و مه آلود، به صورت اتوماتیک آینه‌ها تمیز و واضح باشند.

خدمات پس از فروش

گارانتی پایه خودروی کورولا iM شامل سرویس تمام قسمت‌ها در بازه ۳۶ ماه و یا ۶۰ هزار کیلومتر می‌شود. خریداران می‌توانند از گارانتی طولانی‌تر که شامل ۶۰ ماه خدمات پیشرانه، خوردگی و آسیب بدون محدودیت مسافت طی شده‌ی خودرو بهره برند. همچنین خدمات جاده‌ای تویوتا به مدت ۲ سال و یا ۵۰ هزار کیلومتر به خریدارن کورولا iM در کشورهای خریدار، تعلق خواهد گرفت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات