نسخه‌ اسنپدراگون گلکسی نوت 8 روت شد

چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
پس از گذشت یک ماه از ارائه‌ی نوت ۸، توسعه‌دهندگان حالا موفق به روت این دستگاه بدون آنلاک بوتلودر شده‌اند.
تبلیغات

سنت دیرینه‌ی روت کردن سریع پرچمدارهای سامسونگ ادامه دارد و این بار نسخه‌ی اسنپدراگون گلکسی نوت ۸ بعد از گذشت یک ماه از ارائه‌ی این گوشی روت شد. جالب است بدانید که این زمان بسیار کم‌تر از زمانی‌ است که روت کردن اس ۸ و اس ۸ پلاس به طول انجامید.

روت نوت 8

ابزار روت گلکسی نوت ۸، SamFAIL نام دارد که ساخته‌ی یکی از اعضای سایت XDA با نام کاربری me2151 است. البته این روش روت نقاط ضعف و قوت زیادی دارد. یکی از نقاط ضعفش این است که هرچند برای Knox مشکلی ایجاد نمی‌کند و در صورت نیاز به گارانتی می‌توانید به رام اصلی برگردید و کسی متوجه سابقه‌ی روت شدن دستگاه شما نشود؛ اما SafetyNet را به هم می‌ریزد. یعنی اگر از اپلیکیشن‌هایی استفاده می‌کنید که نیازمند تست موفقیت‌آمیز SafetyNet هستند، بعد از روت دیگر نمی‌توانید از آنها استفاده کنید. همچنین چون این روت در فایل‌های سیستم تغییر ایجاد می‌کند سازگاری با Magisk را نیز از بین می‌برد. از دیگر ضعف‌ها این است که پس از روت تنها می‌توانید تا ۸۰ درصد نوت ۸ خود را شارژ کنید. همچنین روند انجام کار حافظه‌ی داخلی گوشی شما را به طور کامل پاک خواهد کرد. پس، قبل از اقدام به استفاده از این روش موارد فوق را حتما در نظر داشته باشید.

اما یکی از نقاط قوت این روش این است که نیازی به بوتلودر آنلاک شده ندارد. همچنین پس از روت نیز بوتلودر گوشی شما بسته خواهد ماند. این روش چندان پیچیده نیست؛ اما از مراحل زیادی تشکیل شده است که دقت شما در انجام هر مرحله را می‌طلبد. با این وجود، روش بسیار ساده‌ای است. جزئیات کامل و آموزش انجام این روت را می‌توانید در لینک موجود در بخش منابع این مطلب مشاهده کنید. در نظر داشته باشید که با استفاده از این روش درواقع شما رام شخص دیگری را کورکورانه فلش می‌کنید؛ البته از آنجایی که هدف روت آسان است شاید اهمیتی نداشته باشد. چون به هرحال با روت کردن، ریسک امنیتی را باید به جان بخرید.

این روش تنها روی مدل N950U امتحان شده است، اما احتمال دارد که SamFAIL روی سایر مدل‌های اسنپدراگونی نوت ۸ نیز جواب بدهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات