پانوس پانای: کنار گذاشتن سرفیس از سوی مایکروسافت شایعه‌ای خنده‌دار است

سه‌شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
مدیر بخش محصولات سخت‌افزاری مایکروسافت، ترک این حوزه را شایعه‌ای بی‌ارزش و خنده‌‌دار دانست.
تبلیغات

پانوس پانای مدیر بخش سرفیس مایکروسافت به تازگی در واکنش به شایعات کنار گذاشتن توسعه‌ی سری محصولات سرفیس از سوی مایکروسافت، این دسته از اخبار را خنده‌دار و مضحک خواند. پانای در ادامه افزود:

این گفته‌ها فاصله‌ی زیادی با حقیقت دارند. باید آن را شایعه‌ی هفته بنامیم.
سرفیس پرو 4

هفته‌ی گذشته طی نشستی بین مدیران برتر صنعت کامپیوتر، آینده‌ی مایکروسافت در این حوزه بررسی شد. در این میزگرد که مدیرانی از دل و لنوو نیز حضور داشتند، کنار گذاشتن تولید سخت‌افزار و سری سرفیس از سوی مایکروسافت پیش‌بینی شد. جیان‌فرانکو لانچی، مدیر اجرایی لنوو در این خصوص گفت:

مایکروسافت درآمد زیادی از سرویس‌های ابری خودکسب می‌کند. این شرکت همچنین درآمد زیادی از فروش ویندوز و آفیس به‌دست می‌آورد؛ اما مایکروسافت اکنون در حال از دست دادن مبلغ زیادی در بخش محصولات سخت‌افزاری خود است.

طبق پیش‌بینی مدیران حاضر در این نشست، مایکروسافت در نهایت از در دست داشتن سهم اندکی از سخت‌افزار خسته خواهد شد و این بازار را رها خواهد کرد. درآمد مایکروسافت در سه‌ماهه‌ی اخیر از سری محصولات سرفیس نسبت به سال گذشته، ۲ درصد کاهش داشته است. این در حالی است که در سه‌ماهه‌ی بهار، مایکروسافت کاهش فروش ۲۶ درصدی در این رده از محصولات خود را تجربه کرده است؛ اما با توجه به اظهار نظر اخیر پانای، مایکروسافت هیچ برنامه‌ای برای خروج از بازار سخت‌افزار ندارد. این شرکت برنامه‌ای طولانی‌مدت برای حضوری قدرتمند در این بازار دارد و برند سرفیس به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

مایکروسافت سرفیس استودیو / Microsoft Surface Studio

یکی از دلایل مایکروسافت برای حفظ برند سرفیس، ارزش بالای آن است که توسعه‌ی آن را حتی با وجود کاهش فروش توجیه می‌کند. مایکروسافت با تولید محصولات مختلفی با نام سرفیس موفق به پیش‌برد صنعت کامپیوتر‌های شخصی شده است که پیش از این شاهد رشد محسوسی در این صنعت و محصولات آن نبودیم. با عرضه‌ی سرفیس پرو، نحوه‌ی طراحی، توسعه‌ و تولید قلم دیجیتالی دقیق در کنار تولید تبلت‌های هیبریدی قدرتمند را به شرکت‌های فعال این حوزه آموزش داد. سرفیس استودیو نیز تحول بزرگی در کامپیوتر‌های رومیزی ایجاد کرده است. 

ظاهرا مایکروسافت برنامه‌های بسیار زیادی برای محصولات سرفیس خود دارد و این برنامه به‌صورت بلند‌مدت تدوین شده است. پانای در رابطه با ادامه‌ی توسعه‌ی سری سرفیس گفت:

ما همچنان اعتماد به نفس خود را داریم. ما به این موضوع ایمان داریم که می‌توانیم دنیا را تغییر دهیم.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات