بانک مرکزی روسیه وب‌سایت‌های ارائه‌دهنده ارزهای رمزنگاری شده را مسدود می‌کند

سه‌شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
وب‌سایت‌هایی که در مبادلات‌شان از ارزهای رمزنگاری‌شده، نظیر بیت‌کوین استفاده می‌کنند، به‌زودی در روسیه مسدود خواهند شد.
تبلیغات

سرگئی شوتسوف، معاون اول بانک مرکزی روسیه، در صحبت‌هایی جنجالی اعلام کرده است که این ارگان قصد دارد دسترسی به سایت‌هایی را که در مبادلات‌شان از ارزهای رمزنگاری‌شده، نظیر بیت‌کوین استفاده می‌کنند، در آینده‌ای نزدیک غیرممکن کنند. شوتسوف چنین ارزهایی را به «مشکوک بودن» متهم کرده است.

مقامات مالی کشور روسیه در ابتدا هر نوع پولی را که توسط مؤسسات رسمی غیردولتی به بازار عرضه شده بود، غیرمجاز اعلام کردند و دلیل واضحی هم برای این کار داشتند؛ آن‌ها گفتند که سودجویان می‌توانند با استفاده از چنین ارزهایی، به‌راحتی پول‌شویی کنند. مدتی بعد، مقامات روسی اعلام کردند که مشکلی با فعالیت ارزهای رمزنگاری‌شده ندارند، به شرطی که بتوانند روی گردش مالی این ارزها کنترل داشته باشند تا دسترسی به این بازار را اندکی محدود کنند.

شوستوف در اظهارات جدیدش می‌گوید:

ما نمی‌توانیم دست روی دست بگذاریم. نمی‌توانیم به سرمایه‌گذاران خرده‌فروشی‌ها امکان دسترسی مستقیم و آسان به چنین ابزار مشکوکی را بدهیم.

معاون اول بانک مرکزی روسیه در جریان برگزاری یک کنفرانس، اعلام کرد که این بانک به‌خوبی می‌داند که مردم به ارزهای رمزنگاری‌شده به علت سود بالای‌شان، علاقه زیادی دارند.

بیت‌کوین که امروزه شناخته‌شده‌ترین واحد پول مجازی به شمار می‌رود، اواسط سال ۲۰۱۰ ایجاد شد و طبق جدیدترین اخبار، هم‌اکنون در بازار با قیمت حدودی ۴٬۸۰۰ دلار معامله می‌شود. جالب است بدانید که قیمت اولیه‌ی بیت‌کوین در ابتدا کمتر از یک دلار بود.

شوستوف ادامه داد:

به عقیده‌ی ما، کسب‌وکارهایی که در معاملات‌شان از ارزهای رمزنگاری‌شده استفاده می‌کنند، ریسک بالایی را به جان می‌خرند.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات