لامبورگینی سدان، بر اساس پورشه پانامرا ساخته می‌شود

چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
با نزدیک شدن به زمان رونمایی رسمی از شاسی‌بلند لامبورگینی، گزارش‌ها حاکی از آن است که این شرکت ایتالیایی، ساخت یک مدل سدان را هم در نظر نظر گرفته است.
تبلیغات

در نمایشگاه خودروی پاریس ۲۰۰۸ بود که، اولین لامبورگینی چهار در پس از شاسی‌بلند LM002، با رونمائی از مدل مفهومی استوک (Estoque) معرفی شد. استوک به یک پیشرانه‌ی تنفس طبیعی ۱۰ سیلندر V شکل به حجم ۵.۲ لیتر مجهز بود، که از تشابه زیادی با پیشرانه‌ی گالاردو داشت. استوک نام شمشیر سنتی اسپانیایی است که ماتادورها از آن استفاده می‌کنند، با قرار دادن این نام در کنار ظاهر منحصر به فرد، لامبورگینی استوک توجه بسیاری را به خود جلب کرده بود. حالا پس گذشت چندین سال، بر اساس شایعات موجود، امکان ساخت یک مدل سدان توسط لامبورگینی وجود دارد.

لامبورگینی اوروس

بر اساس گزارش وب‌سایت اتوکار (Autocar)، پس از رونمایی رسمی از شاسی بلند اوروس (Urus) در اواخر سال جاری میلادی، مدیران لامبورگینی به دنبال اضافه کردن یک مدل سدان مشابه مدل مفهومی استوک به محصولات خود هستند. هنگامی که در مورد ورود چهارمین مدل به خط تولید لامبورگینی سوال شد، فدریکو فوچینی، مدیر تبلیغات شرکت لامبورگینی گفت:

اوروس در حال حاضر در مرحله‌ی پیش تولید است؛ هدف ما فروش دو برابری در چند سال آینده است. مسلماً ما همیشه باید دنبال پیشرفت باشیم. اگر بتوانیم اولین و بزرگترین قدم را با مدل اوروس به موفقیت پیش ببریم، بدون شک احتمالات دیگری هم وجود دارد.
لامبورگینی اوروس

با در نظر گرفتن سخت افزار موجود، اضافه کردن چهارمین مدل به محصولات فعلی خط تولید لامبورگینی از لحاظ مالی باید توجیه داشته باشد. پلتفرم MSB، که در پورشه پانامرا مدل ۲۰۱۷ و نسل جدید بنتلی کانتیننتال GT استفاده شده است، به دلیل انطباق پذیری بالا، عملکرد خوب و تولید نسبتاً راحت آن، احتمالاً در سدان سوپراسپرت لامبورگینی نیز مورد استفاده قرار گیرد.

احتمالاً شاسی بلند اوروس، با پیشرانه‌ی هشت سیلندر V شکل توئین توربو با توان خروجی حدود ۶۵۰ اسب بخار ارائه شود؛ شاید سدان آینده‌ی لامبورگینی، از پیشرانه‌ی ۱۰ سیلندر V شکل مدل هوراکان، استفاده کند.در بخش طراحی، احتمال اینکه تا چند سال آینده یک مدل مفهومی کاملا جدید از لامبورگینی ببینیم، بسیار پایین است، بنابراین سدان ایتالیایی جدید، از طراحی اوروس الهام خواهد گرفت. در مورد قیمت، شاید سدان لامبورگینی حدود ۲۰۰ هزار دلار قیمت بخورد؛ با معرفی نسخه‌های متنوع با انواع آپشن‌های ظاهری و فنی، انتظار می‌رود که این رقم تا ۳۵۰ هزار دلار بالا رود.

فوچینی اشاره کرده که است، تمام محصولات لامبورگینی باید با تاریخ غنی در طراحی محصولات این شرکت ایتالیایی همسو باشد:

به همین دلیل است که برای طراحی اوروس، از مدل LM002 الهام گرفتیم و برای مدل‌های آینده نیز، الهامات بیشتری وجود دارد.
لامبورگینی اسپادا

احتمالاً فوچینی به مدل چهار سرنشینه و کلاسیک اسپادا (Espada) اشاره می‌کند. امیدواریم که این‌بار مدیران لامبورگینی دست پر باشند و مانند زمانِ اعلام ساخته نشدن مدل مفهومی استوک، عاشقان این برند را ناراحت نکنند.

لامبورگینی استوک
لامبورگینی استوک
لامبورگینی استوک
لامبورگینی استوک
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات