سیستم جدید استک اوورفلو برای محاسبه حقوق‌ متداول برنامه‌نویسی در دنیا

یک‌شنبه ۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
پایگاه استک اوورفلو به‌تازگی سیستم محاسبه‌ و تخمین حقوق متداول برای برنامه‌نویسان در نقاط مختلف دنیا راه‌اندازی کرده است.
تبلیغات

وب‌سایت استک اوورفلو اخیرا سیستم محاسبه‌ی حقوق و دستمزدی راه‌اندازی کرده است؛ ابزاری که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد حقوق معمولی خود را در سراسر جهان نرم‌افزار بررسی کنند. نتایج بر اساس پنج عامل اصلی محاسبه می‌شوند: موقعیت مکانی، تحصیلات، میزان تجربه‌ی برنامه‌نویسی حرفه‌ای، نوع زمینه توسعه‌دهندگی و تکنولوژی‌های حرفه‌ای مورد استفاده.

آن‌ها معتقدند که توسعه‌دهندگان باید اطلاعات بیشتری در مورد جستجوی شغل، حرفه و حقوق و دستمزد خودشان کسب کنند. دست‌اندرکاران این شرکت با بررسی تبلیغات در بخش مشاغل استک اوورفلو، پی برده‌اند که آگهی‌های دارای اطلاعات مربوط به حقوق و دستمزد، به میزان ۷۵ درصد بیشتر از تبلیغاتی بدون این اطلاعات، بازدید داشته‌اند.

این حالت حتی در مواردی که محدوده‌ی حقوق و دستمزد کمتر از حد متوسط ​​باشد نیز صادق است؛ در واقع تبلیغاتی با حقوق پیشنهادی کمتر هم به میزان ۶۰ درصد کلیک بیشتری در قیاس با سایر آگهی‌های شغلی دریافت می‌کنند.

با این تفاسیر، تیم استک اوورفلو به این نتیجه رسید که یک سیستم محاسبه‌ی حقوق بهتر می‌تواند آن‌ها را از سایر رقبا در این زمینه جلو اندازد. سیستم محاسبه‌ی جدید، بر اساس موقعیت مکانی، آموزش، تجربه و سایر اطلاعاتی که وارد می‌کنید، یک بازه‌ی پیش‌بینی ۵۰ درصدی گزارش می‌دهد؛ به این معنی که نیمی از افراد با ویژگی‌های مشابه شما، حقوقشان در آن محدوده است.

در محدوده‌های بین ۲۵ تا ۷۵ درصد، بازه‌ی یادشده طیف وسیعی از حقوق مورد انتظار را ارائه می‌دهد. حقوق موجود در سیستم محاسبه‌ی در ادامه بر حسب پول محلی برای هر کاربر گزارش داده می‌شود. سیستم محاسبه، حقوق و دستمزد را بر اساس داده‌های بخش Survey Developer Overflow Stack برآورد می‌کند؛ بخشی که در سال جاری تعداد ۶۵ هزار پاسخ‌دهنده در آن مشارکت داشتند. جولیا سیلج، از دانشمندان زمینه‌ی اطلاعات فعال در استک اوورفلو، می‌گوید:

از این ۶۵ هزار فرد، تنها ۳۰۰۰ نفر حقوق و دستمزد خود را ارائه دادند و مشغول به کار در پنج کشور اولی بودند که سیستم محاسبه‌ از آن پشتیبانی می‌کند؛ کشورهای کانادا، فرانسه، آلمان، بریتانیا و ایالات متحده.  

سیلج در مورد چگونگی کار این مدل توضیح می‌دهد:

نکته‌ی بسیار عالی که در مورد رگرسیون چندگانه خطی وجود دارد این است که ما می‌توانیم همه‌ی موارد دیگری را که با یکدیگر برابر هستند، کنترل و [به‌فرض] بررسی کنیم که استفاده از برخی تکنولوژی‌ها چقدر می‌تواند حقوق را افزایش دهد؟ یا اگر همه موارد دیگر برابر باشند، سال‌های بیشتر سابقه‌ی کار چه مقدار باعث افزایش حقوق شما می‌شود؟ در واقع این قدرت واقعی رویکرد آماری است که ما در اینجا آورده‌ایم.

موضوع اخیر مهم است؛ زیرا موقعیت مکانی به‌عنوان اولین و مهم‌ترین عامل برای نتایج سیستم محاسبه در نظر گرفته شده است. استک اوورفلو در حال بررسی چگونگی فراهم آوردن بهترین پشتیبانی برای کشورهای دیگر است؛ اما این کار به آن اندازه‌ای که ممکن است در نگاه نخست به نظر برسد، ساده نیست؛ زیرا داده‌ها در کشورهای مختلف می‌توانند متفاوت باشند.

برای مثال، توسعه‌دهندگانی که در شهرهایی با هزینه‌ی مسکن بالا ساکن هستند، معمولا دارای حقوق بالاتری هستند. استک‌ اوورفلو برای دخیل کردن نقش موقعیت مکانی در این موضوع، از آدرس‌های IP برای یافتن موقعیت جغرافیایی پاسخ‌دهندگان مورد نظر استفاده می‌کند.

این شرکت اطلاعات شناسایی شخصی را در انتشار عمومی نظرسنجی سال ۲۰۱۷ خود به شمار نیاورد؛ اما پیش‌بینی‌های جداگانه‌ای برای شهرهای با تعداد زیادی از توسعه‌دهنده‌های پاسخگو انجام داد که دارای حقوق و دستمزد بیشتری در مقایسه با میانگین کشوری بودند.

دو عامل دیگر نیز مهم هستند؛ حقوق و دستمزد توسعه‌دهنده به جایگاه و ماهیت او هم بستگی دارد، این رویه را می‌توانید در فهرست زیر ببینید:  

حقوق برنامه نویسی در استک اوورفلو

به‌روز بودن با فناوری‌های با تقاضای بالا حائز اهمیت است. این در حالی است که تکنولوژی‌های استفاده‌شده، حقوق‌ را به‌طور قابل توجهی افزایش نمی‌دهند. برای مثال، در سال جاری استک اوورفلو افزایش قابل توجهی در میزان حقوق و دستمزد برای توسعه‌دهندگانی در نظر گرفته  است که به‌طور حرفه‌ای از React.js یا AWS استفاده می‌کنند؛ درحالی‌که شناخته شدن به‌عنوان یک توسعه‌دهنده‌ی جاوا اسکریپت، افزایش قابل توجهی در حقوق به دنبال ندارد.

گفتنی است که نسخه‌ی اخیر، فقط اولین نسخه از سیستم محاسبه است. استک اوورفلو از توسعه‌دهندگان می‌خواهد که حقوق خود را به‌طور مستقیم با این ابزار جدید به اشتراک بگذارند؛ آن‌ها اطمینان داده‌اند که اطلاعات حقوق افراد فقط برای پیش‌بینی مدل‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و هرگز در نمایه‌ی عمومی کاربر نمایش داده نخواهد شد یا با کارفرمایان به اشتراک گذاشته نمی‌شود.

شرکت‌ها همچنین می‌توانند از سیستم محاسبه برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد محدوده‌های حقوق و دستمزد صنعت نرم‌افزار و بررسی بازار رقابتی برای مهارت‌های توسعه‌دهندگان استفاده کنند. سیلج توضیح داد:

ما قویا معتقدیم که شفافیت بیشتر و اطلاعات بیشتر برای هر دو طرف مفید است. ما می‌خواهیم توسعه‌دهندگان از آن به‌عنوان راهی برای پیدا کردن آنچه توانایی انجامش را دارند، استفاده کنند و از سویی خواهان این هستیم که مشتریان سیستم ما که در شرکت‌ها [استخدام] هستند، بتوانند از آن برای پی بردن به حقوق معمولی و متداول برای کار خود استفاده کنند. ما در پی ایجاد یک ابزار دوطرفه هستیم.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات