آئودی SQ5 2017 با پیشرانه ۳۴۹ اسب‌ بخاری معرفی شد

دوشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
آئودی SQ5 مدل ۲۰۱۷ در نمایشگاه خودروی دیترویت ۲۰۱۷ معرفی شد. برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره این خودرو با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

  آئودی نسل جدید کراس‌اوور جذاب خود را در نمایشگاه خودروی دیترویت ۲۰۱۷ معرفی کرد. SQ5 به پیشرانه‌ی ۳ لیتری با آرایش خورجینی مجهز شده است، که قدرت ۳۴۹ اسب‌بخار تولید می‌کند و از تکنولوژی «دیفرانسیل با افزایش بیش فرمانی» بهره می‌برد.

آئودی SQ5 2017

پیشرانه‌ی این که خودرو که از تکنولوژی TFSI استفاده می‌کند، گشتاوری به میزان ۵۰۰ نیوتن‌متر تولید می‌کند که این خودرو را قادر می‌سازد در مدت زمان ۵.۴ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. حداکثر سرعت خودرو نیز به ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

پیشرانه‌ی مذکور از نسبت تراکم بالا و سیستم انژکتوری با فشار زیاد برخوردار است تا کارایی توربوشارژرهای دوقلو را بیشتر کند. طبق تست‌های NEDC (سیکل جدید اتحادیه اروپا در شبیه‌سازی حرکت خودرو در شهر)، مصرف سوخت ترکیبی این خودرو ۶.۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر و میزان آلایندگی ۱۸۹ گرم CO2 در هر کیلومتر است.

آئودی SQ5 2017

آپشن جدیدی که در این خودرو ارائه خواهد شد، دیفرانسیل اسپرت است، که قادر به ارسال گشتاور بیشتری به چرخ‌هایی است که در حین چرخش در پیچ‌ها، در بخش بیرونی پیچ قرار دارند تا با افزایش بیش‌فرمانی باعث کنترل بهتر خودرو شود. SQ5 از سیستم تعلیق ۵ اتصاله در جلو و عقب استفاده می‌کند که سوار بر چرخ‌های ۲۰ اینچی است. چرخ‌های ۲۱ اینچی نیز جزو آپشن‌های سفارشی محسوب می‌شود. دیسک‌های ۳۵۰ میلی‌متری در جلو با ۶ پیستون عمل ترمزگیری را انجام می‌دهند، در حالی که دیسک‌های عقب مجهز به ۴ پیستون هستند.

آئودی SQ5 2017

دستیارهای کمکی راننده نیز شامل کروز کنترل تطبیقی، نمایش وضعیت ترافیک، کنترل خطوط جاده، کنترل ترافیک در چهار راه‌ها، بازدارنده‌ی تصادف، پارک خودکار و کنترل سرعت در سرازیری ها هستند.

سیستم اطلاعات و سرگرمی آئودی موسوم به MMI، با صفحه نمایش ۸.۳ اینچی به صورت استاندارد در SQ5 موجود است. این سیستم قابلیت تشخیص حرکت‌های دست و دست‌نوشته ها روی صفحه لمسی را دارد؛ همچنین امکان اتصال به اینترنت با تکنولوژی LTE نیز وجود دارد.

آئودی SQ5 2017

بخش نشان‌دهنده‌های کیلومتر شمار مخصوص آئودی که به نام کابین مجازی شناخته می‌شود نیز به عنوان آپشن قابل سفارش است. در این سیستم از صفحه نمایش ۱۲.۳ اینچی به جای کیلومترشمار آنالوگ استفاده می‌کند و قابلیت شخصی‌سازی اطلاعات قابل نمایش در این صفحه، برای راننده امکان پذیر است.

قیمت آئودی SQ5 بعد از این ماه و در زمان شروع فروش اعلام خواهد شد. انتظار می‌رود افزایش اندکی نسبت به قیمت ۵۲,۳۰۰ یورویی مدل قبلی وجود داشته باشد. تحویل این خودرو از ماه آوریل سال جاری و در بریتانیا آغاز خواهد شد.

آئودی SQ5 2017
آئودی SQ5 2017
آئودی SQ5 2017
آئودی SQ5 2017
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات