شورولت تراورس 2018 معرفی شد

دوشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۰
مطالعه 3 دقیقه
شرکت خودروسازی شورولت در جریان نمایشگاه خودروی دیترویت 2017، نسخه‌ی جدیدی از Traverse، خودروی SUV پرطرفدار خود را معرفی کرد.
تبلیغات

شورولت روز دوشنبه نسخه‌ی بازطراحی‌شده‌ی خودروی Traverse را در نمایشگاه خودروی دیترویت ۲۰۱۷ رونمایی کرد. این نخستین‌ باری است که طراحی این کراس‌اوور از زمان معرفی مدل پیشین در سال ۲۰۰۹، به‌طور کامل مورد بازنگری قرار گرفته است. خودروی بازطراحی‌شده‌ی Traverse از پاییز سال ۲۰۱۷ و تحت عنوان مدل ۲۰۱۸ روانه‌ی بازار خواهد شد.

پلتفرم به‌کاررفته‌ در این SUV همان نمونه‌ی C1XX کمپانی جنرال‌موتورز است که در حال حاضر در خودروهای XT5‌ کادیلاک و Acadia جنرال‌موتورز استفاده شده‌ است؛ البته ابعاد تراورس برخلاف آکادیا کاهش نیافته است. طبق اعلام شورولت، این SUV سه ردیف صندلی با ظرفیت هشت سرنشین دارد و فضای بار بسیار قابل توجه ۲۸۰۰ لیتر را در اختیار راننده قرار می‌دهد. ضمن آنکه فضای پای در نظرگرفته‌شده برای سرنشینان ردیف سوم نیز بسیار بزرگ است.

سیستم قوای محرکه‌ی این خودرو را پیشرانه‌ی شش سیلندر با حجم ۳.۶ لیتر و جعبه‌دنده‌ی ۹ سرعته‌ی اتوماتیک تشکیل می‌دهد و انتظار می‌رود توان تولیدی آن نزدیک به ۱۰ درصد بیشتر از مدل ۳۰۵ اسب بخاری پیشین باشد. میزان مصرف سوخت این پیشرانه ۹.۴۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و چنانچه به ابزار مناسبی مجهز شود، قادر به حمل باری به وزن ۲.۲ تن خواهد بود؛ البته ذکر این نکته ضروری است که میزان مصرف سوخت یادشده، مربوط به مدل استاندارد دو چرخ‌محرک جلو است، بنابراین مدل چهارچرخ‌ محرک این خودرو بیشتر خواهد بود.

شورولت تراورس

یکی دیگر از نسخه‌های SUV جدید شورولت، مدل Traverse RS با پیشرانه‌ی چهار سیلندر خطی و توربوشارژ است؛ توان این مدل ۲۵۵ اسب بخار و گشتاور آن نیز بیشتر از مدل شش سیلندر است؛ اما میزان مصرف سوخت آن بیشتر و معادل ۱۰.۲۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

مدل استاندارد نسخه‌ی‌ جدید تراورس به حالت جدید Traction Mode Select نیز مجهز شده است؛ این قابلیت به راننده اجازه می‌دهد تا جهت مقابله با شرایط متغیر جاده، به‌صورت بی‌درنگ و آنی، تنظیمات و تغییرات لازم را در حالت رانندگی خودرو اعمال کند. در مدل چهارچرخ‌ محرک این خودرو، قابلیت یادشده امکان حذف کامل اکسل عقب را جهت کاهش مصرف سوخت، فراهم می‌کند.

سیستم چهارچرخ‌ محرک تراورس، همان مجموعه‌ی کلاچ‌ دوگانه‌ای است که پیش از این در خودروی XT5 کادیلاک به‌ کار رفته‌ بود؛ این سیستم امکان انتقال کل گشتاور در دسترس را به اکسل‌ عقب یا جلو فراهم می‌کند، ضمن آنکه به‌موجب سیستم یادشده می‌توان گشتاور را بین دو سمت از اکسل عقب جابجا کرد.

شورولت تراورس

شورولت برای فضای داخل تراورس دو سیستم سرگرمی با نمایشگر ۷.۰ و ۸.۰ اینچی در نظر گفته است که از پلتفرم‌های Apple CarPlay و Android Auto پشتیبانی می‌کنند. در داخل کابین خودرو یک هات‌اسپات OnStar 4G LTE Wi-Fi نصب شده است. در هر سه ردیف از صندلی‌های تراورس پورت‌های USB برای شارژ ابزارهای الکترونیکی در نظر گرفته شده است، ضمن آنکه مجموعه‌ای جامع از ابزارهای الکترونیکی مانند سیستم هشدار برخورد و ترمز خودکار به منظور سهولت بیشتر رانندگی با تراورس، به این SUV‌ اضافه شده است.

خودروی Traverse شورولت با هدف رقابت با محصولاتی همچون دوج دورانگو، فورد اکسپلورر، هوندا پایلوت، مزدا CX-9 و تویوتا هایلندر روانه‌ی بازار خواهد شد؛ البته تراورس رقیبان تازه‌واردی نیز همچون اطلس فولکس‌واگن و مدل جدیدی از سوبارو خواهد داشت. جزئیات نهایی تراورس و قیمت آن در زمان عرضه‌ی آن، اعلام خواهد شد. 

شورولت تراورس
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات