سامسونگ ۳ پتنت جدید برای گوشی‌های منعطف و نسل بعدی گلکسی ثبت کرد

دوشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
اطلاعاتی درباره‌ی سه پتنت جدید برای گوشی‌های هوشمند سامسونگ منتشر شده که یکی از آن‌ها مربوط به گوشی‌های منعطف این شرکت است.
تبلیغات

زمانی تصور می‌شد نام گلکسی X مربوط به طرحی بلندپروازانه از سامسونگ است که تنها در دفاتر طراحی وجود دارد و ساخته نخواهد شد. اما انتشار اخبار اخیر در مورد معرفی اولین گوشی تاشو سامسونگ در سال جاری و انتشار پتنت‌های متعدد، این باور را ایجاد کرد که غول کره‌ای بالاخره این محصول را به بازار عرضه خواهد کرد.

پتنت‌هایی که در هفته جاری در ارتباط با گوشی‌های سامسونگ منتشر شدند نشان می‌دهند که این شرکت توسعه گوشی‌های هوشمند منعطف یا خم‌شونده خود را با جدیت دنبال کرده و «اتفاق بزرگ بعدی» خود را به‌زودی رقم خواهد زد.

اولین پتنت منتشرشده، در مورد یک گوشی منعطف است که یک لولا بین دو صفحه نمایش دستگاه قرار دارد و وظیفه خم کردن آن‌ها را بر عهده دارد. این لولا پیش از این نیز در نمونه‌های اولیه و پتنت‌ها رؤیت شده بود و به نظر می‌رسد سامسونگ قصد ندارد تغییر خاصی در طراحی آن ایجاد کند. شایعات حاکی از آن هستند که سامسونگ قصد دارد در صفحه ‌نمایش این گوشی از شیشه‌هایی مقاوم‌تر از گوریلا گلس استفاده کند.

پتنت سامسونگ

دو پتنت دیگر مربوط به طراحی جدید گوشی‌های سری گلکسی هستند. منبع منتشرکننده اطلاعات معتقد است این پتنت‌ها مربوط به طراحی سری اس از گوشی‌های سامسونگ خواهند بود. یکی از طرح‌های منتشرشده، یک تلفن هوشمند است که پنل جلویی آن لبه‌هایی خمیده شبیه به گلکسی اس ۷ اج و پنل پشتی مانند Galaxy S5 Neo، طراحی تخت دارد و یک بلندگو شبیه گوشی‌های گلکسی اس ۵ و گلکسی نوت ۴ در پشت آن طراحی شده است.

پتنت سامسونگ

پتنت سوم یک طرح شبیه به گلکسی نوت ۴ است و به نظر می‌رسد سامسونگ قصد دارد بخشی از زبان طراحی جدید خود را در گوشی‌های اقتصادی‌تر استفاده کند. به بیان دیگر، اگرچه سامسونگ سابقه خوبی در اجرا کردن پتنت‌ها ندارد، اما احتمال می‌رود این شرکت به‌زودی یک گوشی نوت اقتصادی به بازار عرضه کند.

نکته قابل توجه دیگر این است که دکمه هوم معروف سامسونگ و جک هدفون در این گوشی‌ها به چشم می‌خورد. یکی از شایعات حاکی از آن بود که سامسونگ در گلکسی اس ۸ از دکمه هوم مجازی استفاده خواهد کرد و جک هدفون را نیز از پرچم‌دار جدید خود حذف می‌کند. به همین دلیل می‌توان پیش‌بینی کرد که پتنت‌های منتشرشده مربوط به گوشی‌های میان‌رده و اقتصادی باشند. به هر حال، اگرچه تا‌کنون اطلاعات کمی در مورد محصولات جدید غول کره‌ای منتشر شده است، اما به نظر می‌رسد ۲۰۱۷ سالی برای تغییرات اساسی در بازار میان‌رده‌ها باشد.

پتنت سامسونگ
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات