IBM با ثبت ۸۰۸۸ پتنت در سال ۲۰۱۶، رکورد شکنی کرد

سه‌شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
IBM برای بیست و چهارمین سال متوالی با ثبت بیش از ۸۰۰۰ پتنت در سال ۲۰۱۶، بار دیگر اولین کمپانی جهان از نظر ثبت بیشترین تعداد پتنت در یک سال شد.
تبلیغات

IBM ثابت کرده است که یکی از فعال‌ترین بخش‌های تحقیق و توسعه را در میان تمام کمپانی‌ها دارد. این کمپانی آمریکایی که سابقه‌ای بلند بالا در حوزه‌ی فناوری دارد، موفق شد در سال ۲۰۱۶ میلادی بیش از ۸۰۸۸ پتنت در کشور آمریکا به ثبت برساند و از این‌رو برای بیست و چهارمین سال متوالی، نام خود را در بالای لیست کمپانی‌هایی با بیشترین پتنت ثبت‌شده قرار دهد.

دومین کمپانی در میان برندهایی که بیشترین پتنت را در سال ۲۰۱۶ به ثبت رسانده‌اند، سامسونگ است. این کمپانی کره‌ای ۵۵۱۸ پتنت به ثبت رسانده است. بیش از ۲۷۰۰ پتنت ثبت‌شده توسط IBM مربوط به بخش‌هایی نظیر هوش مصنوعی، رایانش شناختی و رایانش ابری است. پتنت‌های ثبت‌شده طیف گسترده‌ای از شاخه‌های علوم فناوری را در برمی‌گیرند که شامل امنیت سایبری تا بخش سلامتی است.

متخصصان IBM موفق شده‌اند در طول سال ۲۰۱۶ میلادی، روزانه بیش از ۲۲ پتنت به ثبت برسانند که در نتیجه با ثبت بیش از ۸۰۰۰ پتنت در طول یک سال، رکوردشکنی کرده‌اند.

جینی رومتی، مدیرعامل IBM در این خصوص می‌گوید:

پیشتاز بودن در نوآوری برای ۲۴ سال متوالی نتیجه‌ی بسیار خارق‌العاده‌ای است که نشان از تعهد بالای IBM به خلاقیت و تحقیق و توسعه دارد. نتیجه‌ی این تعهد رکوردشکنی IBM برای اولین بار در تاریخ آمریکا با ثبت بیش از ۸۰۰۰ پتنت است. ما بسیار به دانشمندان خود افتخار می‌کنیم که سهم بزرگی در رشد کشفیات، علوم و فناوری‌هایی دارند که می‌تواند پنجره‌های جدیدی را پیش روی جامعه‌ی کاربران قرار دهند و تجارت را بیش از پیش به سمت جلو ببرد.

IBM برای ثبت این تعداد پتنت از وجود ۸۵۰۰ متخصص در بیش از ۴۷ کشور جهان بهره می‌برد که حاصل کار آن‌ها ثبت بیش از ۸۰۰۰ پتنت است. متخصصان IBM در نیویورک بیش از ۲۷۰۰ پتنت ثبت کرده‌اند، حال آنکه سایر متخصصان این کمپانی در کالیفرنیا و تگزاس موفق شده‌اند هر کدام ۱۰۰۰ پتنت به ثبت برسانند.

پتنت IBM در سال 2016

ایالات متحده‌ی آمریکا قریب به نیمی از سرمایه‌گذاری سالیانه‌ی ۵.۴ میلیارد دلاری IBM برای بخش تحقیق و توسعه را به خود اختصاص داده است. اصرار IBM برای ورود به حوزه‌های ناشناخته و به دست آوردن فناوری‌های جدید، باعث شده است این کمپانی ارزش زیادی برای مشتریانش قائل شود و فرصت‌های خوبی برای کارکنانش ایجاد کند. IBM در نظر دارد طی چهار سال بیش از ۲۵,۰۰۰ نفر را در آمریکا استخدام کند.

در حوزه‌ی رایانش شناختی و هوش مصنوعی، متخصصان IBM بیش از ۱۰۰۰ پتنت ثبت کرده‌‌اند که در حوزه‌هایی نظیر یادگیری ماشین و پردازش بهینه در انواع گونه‌های داده کاربرد دارد و می‌تواند در زمینه‌ی ایجاد ارتباط با کاربران، به روش‌های مختلف تأثیرگذار باشد. در مورد پزشکی، متخصصان IBM سعی دارند هر روز تکنولوژی‌های مربوط به شناسایی سلامت قلب با استفاده از تصاویر را بهبود بخشند. IBM پتنت‌هایی نیز در مورد امنیت سایبری و رایانش ابری دارد که هدف از آن‌ها، بهبود مقابله با خطرات شبکه و همچنین تقسیم منابع برای اپلیکیشن‌های مختلف است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات