عملکرد اسنپدراگون 430 در نوکیا 6

دوشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
HMD Global دیروز، ۱۹ دی‌ماه به یکباره اولین گوشی هوشمند خود را با برند نوکیا رونمایی کرد که از اسنپدراگون ۴۳۵ بهره می‌برد.
تبلیغات

HMD Global به‌عنوان یک شرکت مستقل، صبح دیروز به یکباره اولین گوشی هوشمند با برند نوکیا و مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید را رونمایی کرد. این گوشی هوشمند نوکیا ۶ نام دارد  که اخیرا شایعات بسیاری در رابطه با آن منتشر شده بود.

براساس اطلاعات ارائه‌شده، این گوشی هوشمند با مشخصات فنی مربوط به یک محصول پایین رده راهی بازار شده است. HMD Global در نوکیا ۶ از وجود تراشه‌ی اسنپدراگون ۴۳۰ استفاده کرده است، در حالی که گزینه‌های دیگری نظیر اسنپدراگون ۶۵۲ یا ۶۲۵ در کنار تراشه‌ی جدید اسنپدراگون ۶۵۳ نیز برای استفاده وجود داشت. براساس اطلاعات ارائه‌شده، این گوشی هوشمند در کشور چین عرضه خواهد شد و هنوز اطلاعاتی در رابطه با اینکه آیا شاهد عرضه آن در کشور‌های دیگر نیز خواهیم بود، ارائه نشده است. اما اسنپدراگون ۴۳۰ چه تراشه‌ای است و عملکرد آن در این گوشی هوشمند چگونه خواهد بود؟

اسنپدراگون ۴۳۰ یک تراشه‌ی هشت هسته‌ای است که مبتنی بر لیتوگرافی ۲۸ نانومتری تولید شده و در آن از وجود هشت هسته‌ی پردازشی Cortex-A53 با فرکانس ۱.۴ گیگاهرتز در کنار پردازنده‌ی گرافیکی آدرنو ۵۰۵ بهره گرفته شده است. این تراشه از OpenGL Es 3.1+ در کنار تمام استانداردهای مخابراتی پشتیبانی می‌کند. از نظر مشخصات فنی، نوکیا ۶ را باید شبیه به گوشی‌های هوشمندی نظیر ردمی ۳ اس شیائومی و کی ۶ لنوو بدانیم.

براساس اطلاعات موجود، اسنپدراگون ۴۳۰ در بنچمارک گیک‌بنچ امتیاز ۶۳۰ در حالت تک‌هسته‌ای و ۲۷۴۲ در حالت چندهسته‌ای به دست آورده است. در مورد عملکرد پردازنده‌ی گرافیکی نیز این تراشه در بنچمارک GFXBench Manhattan off-Screen موفق شده است امتیاز ۷.۱ کسب کند.

اسنپدراگون ۴۳۰ به‌راحتی قادر است از پس وظایف پردازشی معمول گوشی در کنار اجرای شماری از بازی‌ها برآید، حال آنکه اجرای بازی‌هایی با گرافیک سنگین و بازی‌های سه‌بعدی برای این تراشه کمی سخت خواهد بود.

پیش از این اخباری در رابطه با عرضه ۷ گوشی هوشمند با برند نوکیا منتشر شده بود که با رونمایی از اولین محصول، باید در انتظار گوشی‌های هوشمند بعدی نوکیا تا پایان سال ۲۰۱۷ میلادی باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات