حقایق فورد GT – عجیب اما واقعی

دوشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
چند سال پیش‌تر، کسی تصور تولید یک سوپراسپرت آمریکایی را نداشت. از آن مهم‌تر اینکه فورد، با معرفی مدل GT تاریخ‌ساز شود، فراتر از انتظار بود.
تبلیغات

وقتی سال گذشته فورد GT رونمایی شد، سؤال‌های متعددی ذهن علاقه‌مندان ابرخودروها را درگیر خود کرد. بعد از گذشت یک سال و تحویل این خودرو به صاحبان خوش‌اقبال آن، صحبت از جزئیات فورد GT و اعداد و ارقام مربوط به آن با آزمایشات میدانی در فضایی واقعی قابل بررسی است.

ford gt

قیمت این خودرو البته گران است. در اولین گام برای مالکیت فورد GT شما به ۴۵۰ هزار دلار پول نیاز دارید که بایستی تمام و کمال به نمایندگی فورد بپردازید. هزینه‌های جانبی حمل به محل زندگی شما در هر کجای جهان و بیمه خودرو و مالیات محلی هم به گردن خودتان خواهد بود. علاوه بر این‌ها، به یاد داشته باشید که در بسیاری از کشورهای جهان اول، دارندگان سوپرماشین‌ها بایستی سالیانه عوارض و مالیات بیشتری بپردازند که می‌تواند چند هزار دلار باشد.

ford gt

هزینه نگهداری فورد GT فعلا قابل بررسی نیست. دارندگان متمول این جواهر، کمتر از یک ماه است که آن را تحویل گرفته‌اند و مسلما از خودرویشان، به‌ندرت استفاده می‌کنند. پس هنوز گزارش کاملی از هزینه‌های سرویس این خودرو منتشر نشده است؛ اما آنچه قبل از رفتن به تعمیرگاه برای هر خودرو هزینه می‌شود، پول بنزین مصرفی آن خواهد بود. فورد GT در صورت رانندگی طولانی‌مدت در ترافیک یا شتاب‌گیری‌های ناگهانی، نزدیک به ۲۲ لیتر در هر صد کیلومتر مسافت، بنزین دود می‌کند که البته در بهترین شرایط، یعنی رانندگی آرام در سرعت ثابت بزرگراه تا ۱۳ لیتر در صد کیلومتر کاهش می‌یابد.

ford gt

مسلما کسی که ۴۵۰ هزار دلار برای یک خودرو بپردازد، نگران بهای بنزین آن نیست، درحالی‌که لامبورگینی آونتادور با ۲۳.۵ لیتر مصرف، خوش‌اشتهاتر از فورد است؛ اما فراری ۴۸۸ و مک‌لارن ۶۵۰ در بدترین شرایط، کمتر از ۱۵ لیتر در صد کیلومتر بنزین می‌خورند. اگر شما یک میلیاردر طرفدار سرسخت محیط زیست هستید، بهتر است به سراغ سوپرماشین‌های هایبرید، مثل آکورا NSX بروید که مصرف سوخت ۱۰ تا ۱۱ لیتر داشته باشند.

ford gt

خوب است بدانید از فورد GT تنها ۲۵۰ عدد در سال تولید می‌شود و قرار است نهایتا تا سال ۲۰۲۰ عرضه شود که در مجموع ۱۰۰۰ دستگاه را شامل خواهد شد. تاکنون بیش از ۷۰۰۰ نفر برای داشتن این خودرو ثبت نام رسمی کرده‌اند. اما این حقیقت وجود دارد که هرکدام از آن‌ها ممکن است یک فورد GT صفرکیلومتر را از کارخانه تحویل بگیرد. فورد برای فروش این خودرو برنامه‌ریزی جالبی کرده است. در سال‌های ابتدای فروش یعنی ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸، ظرفیت تولید برای دارندگان نسخه قبلی فورد GT اختصاص خواهد یافت. تولید سال ۲۰۱۹ برای افراد خاصی است که شرکت فورد آن‌ها را لایق داشتن چنین خودرویی ارزیابی کرده باشد که احتمالا افراد مشهور خوش‌نام و کلکسیونرهای ماشین را شامل می‌شود. تولید نهایی در سال ۲۰۲۰ هم اختصاص داده می‌شود به کسانی که تا به حال یک فورد صفرکیلومتر نداشته‌اند. شرکت فورد ابتدای هرسال میلادی با خریدار مربوطه که شرایط را احراز کرده باشد، تماس خواهد گرفت. شنیده ‌می‌شود که از تولید سالیانه ۲۵۰ دستگاه فورد GT، نیمی از آن مختص خریداران خارج از امریکا خواهد بود.

ford gt

نسل قبلی فورد GT بین سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۸ با پیشرانه ۵.۴ لیتری سوپرشارژ، ۵۵۰ اسب بخار قدرت داشت درحالیکه نسخه فعلی با موتور اکوبوست ۳.۵ لیتری بیش از ۶۰۰ اسب بخار قدرت دارد. شتاب صفرتاصد کیلومتر در ساعت آن ۳.۲ ثانیه اعلام شده است و نهایت سرعت، محدود به ۳۲۰ کیلومتر درساعت خواهد بود.

ford gt
ford gt
ford gt
ford gt
ford gt
ford gt
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات