مودم ۵ جی اینتل به سرعت دانلود ۵ گیگابیت بر ثانیه رسید

شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اینتل به‌تازگی توانسته است نوعی مودم ۵ جی توسعه دهد که می‌تواند با زیرساخت ۴ جی نیز هماهنگ شود و به سرعت دانلود ۵ گیگابیت بر ثانیه برسد.
تبلیغات

در حالی که هنوز خیلی از نقاط دنیا به زیرساخت ۴ جی مجهز نشده‌اند، اینتل در مورد توسعه مودم ۵ جی مدرنش اطلاعاتی را رسانه‌ای کرده است. طبق گزارش‌ها، مودم جدید اینتل در نیمه دوم سال ۲۰۱۷ آماده برای آزمایش خواهد بود.

محصول جدید اینتل قادر است در دانلود به سرعت ۵ گیگابیت بر ثانیه برسد که سرعت فوق‌العاده بالایی است. برای مثال کاربر با استفاده از این مودم و ارتباط با شبکه ۵‌جی می‌تواند در عرضه ۸۰ ثانیه فایلی به حجم ۵۰ گیگابایت را دانلود کند.

برای رسیدن به این رقم، مودم جدید اینتل از چند تکنولوژی بهره می‌برد که می‌توان به تجمیع پهنای باند، فرکانس‌هایی با تأخیر بسیار کوتاه، MIMO، کدگذاری شبکه پیشرفته و بازگشت به ۴ جی اشاره کرد.

این مودم به نحوی طراحی شده است که بتواند با زیرساخت ۴ جی کار کند و از شبکه‌های ۵ جی نیز بهره ببرد. چنین پهنای باندی که همراه با تأخیر بسیار کوتاه است، باعث می‌شود شبکه ۵ جی بتواند اطلاعات را با سرعت بالا انتقال دهد و همچنین محتوایی را که رزولوشن بالایی دارد، به‌راحتی استریم کند.

شبکه‌های ۵ جی هم‌اکنون توسط اپراتورهای آمریکایی در حال توسعه هستند. برای مثال ورایزن تأسیسات لازم برای سرویس پایدار ۵ جی را در ۱۰ شهر آمریکا نصب کرده است. AT&T نیز توانسته است سیگنال پایدار ۵ جی را به کاربرانش ارائه دهد تا بتوانند از خدمات DirecTV Now بهره ببرند. البته گسترش فناوری ۵ جی در دیگر نقاط دنیا نیز در حال رخ دادن است. سامسونگ به همراه یکی از اپراتورهای مطرح کره در حال توسعه ارتباطات ۵ جی هستند تا بتوانند مسابقات المپیک زمستانی ۲۰۱۸ را با شبکه ۵ جی پوشش دهند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات