ساخت دستگاه تست کیبورد در ۴ سال و صرف ۱۰۰۰ دلار هزینه

شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
فردی با صرف وقت و هزینه‌ی بسیار یک دستگاه تست‌ کیبورد برای مقایسه‌ی انواع آن تهیه کرده است.
تبلیغات

کیبوردهای مکانیکی امروزی هنگام تایپ صدای خاصی تولید می‌کنند که برای برخی از افراد آزاردهنده است. چند ماه پیش Razer کیبوردی معرفی کرد که صدای بسیار زیادی تولید می‌کند و در برخی وب‌سایت‌ها از آن با عنوان «خوش‌کلیک‌ترین» کیبورد دنیا یاد می‌شود، اما یکی از کاربران انجمن آنلاین Deskthority و متخصص کیبوردهای مکانیکی با نام کاربری HaaTa، می‌گوید گول این مباحث عوام‌فریبانه را نخورید چراکه یک انسان هیچ‌گاه با دست خالی نمی‌تواند در مورد ماهیت نوع کلیک و تفاوت بین آن‌ها به این راحتی قضاوت کند.

کیبرد razer

برای این منظور دستگاه «اندازه‌گیری منحنی نیرو» مورد نیاز است. همان‌طور که از نام آن پیدا است، این دستگاه قابلیت اندازه‌گیری منحنی نیروی کیبورد را دارد. رابطه‌ی بین فاصله‌ی فشردن یک کلید تا رهاسازی و نیرویی منتقل‌شده توسط آن را در این تصویر مشاهده می‌کنید. به این ترتیب مشخص می‌شود هنگام فشار یک دکمه چه مقدار بازخورد لمسی دریافت می‌کنیم. در ادامه نموداری از این بازخورد مشاهده می‌کنید.

Keyboard-click-testing-machine-3

محور افقی فاصله‌ی طی‌شده توسط دکمه بر حسب میلی‌متر و محور عمودی میزان نیروی واردآمده بر اساس گرم-نیرو است. نمودار آبی‌رنگ مربوط به نیروی واردشده از طرف انگشت ما و نمودار نارنجی نیروی برگشتی از طرف کیبورد را نشان می‌دهد که معکوس نمودار اول است و از سمت راست به سمت چپ برخواهد گشت. نتیجه‌ی به‌دست‌آمده بسیار دقیق و اصولی است و چنین نتایجی بدون‌شک نیازمند دقت بالا و ابزار حرفه‌ای و گران‌قیمت هستند. ظاهراً تنها یکی از قطعات موجود برای رسم چنین نموداری - که در زیر مشاهده می‌کنید - حدود ۱۰۰۰ دلار برای وی خرج داشته و وقت و زمان بسیار زیادی صرف سرهم‌بندی قطعات آن شده است.

Keyboard-click-testing-machine-3

لازم به ذکر است که تصویر اصلی مطلب، مرتبط با یکی از نمونه‌های اولیه‌ی این دستگاه است. به احتمال زیاد شما کیبورد بعدی خود را بر اساس منحنی نیروی آن خریداری نمی‌کنید اما اگر همکاران و هم‌اتاقی‌هایتان از صدای اعصاب‌خردکن کیبورد شما گلایه کردند، می‌توانید با رسم نمودار دلایل خود را برای عشق به کیبورد محبوبتان توضیح دهید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات