گوگل Limes Audio را برای بهبود کیفیت خدمات ارتباطی صوتی خریداری کرد

شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل شرکت سوئدی Limes Audio را خریداری کرده است تا با استفاده از فناوری‌های این کمپانی، کیفیت کنفرانس‌ها و مکالمات صوتی خود را افزایش دهد.
تبلیغات

دیروز گوگل در وبلاگ رسمی خود اعلام کرد شرکت سوئدی Limes Audio را خریداری کرده است. کمپانی Limes Audio به‌صورت تخصصی روی بهبود کیفیت صدا در سیستم‌های ارتباطی صوتی فعالیت می‌کند. گوگل با سرویس‌هایی چون کروم‌باکس و هنگ‌اوت تمرکز ویژه‌ای بر ایجاد راه‌کارهای تجاری برای ارائه‌ی خدماتی مثل کنفرانس‌های صوتی کرده است. از همین رو، غول دنیای جستجوگرها قصد دارد خدمات خود را در این حوزه به حدی ارتقاء دهد تا یک تجربه‌ی بدون مشکل برای مشتریان خود به ارمغان بیاورد.

محصول پرچم‌دار Limes Audio در حال حاضر TrueVoice نام دارد. محصول یادشده در واقع یک نرم‌افزار ارتباط کاملا دوطرفه برای کنفرانس‌های صوتی است که از تکنیک‌های پیشرفته‌ای برای بهبود کیفیت صوت بهره می‌برد. از جمله این تکنیک‌ها می‌توان به ترکیب میکروفون‌ها، حذف اکوی صوتی و شیوه‌های مختلف حذف نویز اشاره کرد. این سیستم را می‌توان با طیف وسیعی از پلتفرم‌ها یکپارچه‌سازی کرد و به نظر می‌رسد گوگل از فناوری‌های پایه‌ای TrueVoice برای ساخت یک تجربه‌ی کاربری صوتی بهتر در بسیاری از خدمات خود بهره خواهد برد.

اگرچه فعالیت اصلی Limes Audio، بهبود کیفیت سرویس‌های صوتی برای مشتریان تجاری است، اما با توجه به اینکه حالا گوگل مالک این شرکت است، می‌توان انتظار داشت فناوری‌های Limes Audio به‌زودی در بسیاری از سرویس‌های گوگل به کار گرفته ‌شود و به همین دلیل توسط بسیاری از کاربران عادی در سراسر جهان مورد استفاده قرار گیرد.

علاوه بر فعالیت‌های زیادی در افزایش کیفیت صدا در ارتباط‌های صوتی، این دو شرکت همچنین سعی دارند مشکل ارتباطات ناپایدار را رفع کنند. یک اتصال ضعیف اینترنتی می‌تواند باعث ایجاد تداخل در کل کنفرانس‌های صوتی شود و در این شرایط حتی با تکنیک‌ها و فناوری‌های بهبود صدا نیز نمی‌توان مشکل این نوع اتصال‌ها را رفع کرد. این همان مشکلی است که گوگل و Limes Audio سعی دارند آن را حل کنند. البته در حال حاضر مشخص نیست دقیقا چه زمانی این کار انجام خواهد شد.

باید اشاره کنیم که مشخص نیست گوگل دقیقا چه زمانی فناوری‌های کمپانی Limes Audio را در محصولات خود به کار خواهد گرفت. افزون بر این، در مورد جزئیات مالی این خرید هیچ اطلاعاتی از جانب دو کمپانی مورد بحث، منتشر نشده است.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات