بازگشت قدرتمند بنتلی کنتیننتال با سوپراسپرتز 2017

شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
گویا سری کنونی بنتلی کنتینتال جی‌تی که نسل دوم آن محسوب می‌شود، به انتهای تولید نزدیک می‌شود؛ اما این حقیقت، خودروساز برتر انگلیسی را از طراحی یک نسخه‌ی خاص از آن بازنداشته است.
تبلیغات

شب گذشته در یک کنفرانس خبری، چشم‌ها به شاهکار جدید بنتلی دوخته شد تا مدل جدیدی از کنتیننتال جی‌تی با لقب سوپراسپرتز همراه با قلب تپنده‌ی ۷۰۰ اسب بخار و گشتاور ۱۰۱۶ نیوتن‌متر، رسما رونمایی شود. این خودرو چند روز دیگر در نمایشگاه خودروی دیترویت، پیش روی بازدیدکنندگان قرار خواهد‌ گرفت.

2017 BENTLEY CONTINENTAL SUPERSPORTS

سوپراسپرتز نسبت به مدل کنتیننتال ‌جی‌تی اسپید، که تا پیش از این سریع‌ترین محصول بنتلی شمرده می‌شد، ۶۷ اسب بخار قوی‌تر است و ۱۷۶ نیوتن‌متر گشتاور بیشتر تأمین می‌کند. این خودرو، جنگ اسب بخار، میان خودروهای چهار سرنشین را با پیروزی برای بنتلی تمام می‌کند. چرا که رولزرویس ریس (Wraith) در نسخه‌ی سفارشی بلک‌بج (Black Badge) قدرت ۶۲۴ اسب بخار و گشتاور ۸۷۰ نیوتن‌متر فراهم می‌کند و مرسدس می‌باخ S650 کابریولت، ۶۲۱ اسب بخار و ۹۹۵ نیوتن‌متر گشتاور دارد.

2017 BENTLEY CONTINENTAL SUPERSPORTS

پول جونز، مدیر تولید بنتلی می‌گوید:

سال‌ها پیش، اولین سری کنتیننتال‌های سوپراسپترز یک موفقیت کامل بود و بازگشت آن، بدون شک باید انجام می‌گرفت؛ زیرا نشانه‌ی تفکر بنتلی و خط مشی آن است. این خودرو، حد نهایی یک جی‌تی کامل است که اوج قدرت و راحتی یک محصول لوکس را به ارمغان می‌آورد.
2017 BENTLEY CONTINENTAL SUPERSPORTS

زیر کاپوت این خودرو، همان پیشرانه‌ی بی‌نقص ۶ لیتری قرار داده شده است که آن را ۱۲ سیلندر با آرایش W همراه با ۲ توربوشارژر تشکیل می‌دهد. سیستم دو دیفرانسیل هوشمند، ۴۰ درصد از ۷۰۰ اسب بخار قدرت آن را به چرخ‌های جلو و ۶۰ درصد را به محور عقب منتقل می‌کند. جونز درباره‌ی پیشرانه می‌گوید:

این همان موتور ۱۲ سیلندری‌ است که روی کنتیننتال ‌جی‌تی استاندارد، قدرت ۵۸۲ اسب بخار تولید می‌کند؛ اما اینجا با نوع جدیدی از سوپرشارژرهای بزرگ‌تر و خنک‌کننده‌های قوی‌تر همراه شده است.
2017 BENTLEY CONTINENTAL SUPERSPORTS

این خودرو سریع‌ترین بنتلی کنتیننتال تاریخ است که شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت ۳.۵ ثانیه ثبت کرده است. پیش از این، نسخه‌ی دیگری از کنتیننتال با نام GT3-R در سال ۲۰۱۵ شتاب ۳.۶ ثانیه ثبت کرده بود که در بعضی تست‌ها و با کمی تغییر در تنظیمات، به شتاب ۳.۳ ثانیه هم رسیده بود. پس می‌توان انتظار داشت نسخه‌ی سوپراسپرتز با قدرت بیشتر، صفر تا صد کیلومتر بر ساعتی کمتر از ۳.۵ ثانیه هم ثبت کند. به هر حال بالاترین سرعت ثبت‌شده در تاریخ بنتلی، بدون شک به این محصول می‌رسد: ۳۳۶ کیلومتر بر ساعت!

2017 BENTLEY CONTINENTAL SUPERSPORTS

سوپراسپرتز جدید، مانند مدل GT3-R از ترمزهای گشتاور برای کنترل خودرو استفاده می‌کند تا قدرت و گشتاور بالا، به درستی مدیریت شود. لنت‌های ترمز، از آلیاژ کربن و سرامیک ساخته شده‌اند و شاسی نسبت به مدل استاندارد، ارتفاع کمتری دارد. کیت آیرودینامیک بدنه برای این خودرو از فیبر کربن ساخته شده است و به گفته‌ی بنتلی، وزن خالص آن را ۳۶ کیلوگرم کاهش داده است. این خودرو در ۲ تیپ کوپه و کانورتیبل (سقف غیرفلزی جمع شونده) عرضه می‌شود و می‌تواند بدون باله‌ی عقب، سفارش داده شود.

از سویی دیگر، خبر رسیده است نسل سوم کنتینتال پیش از سال ۲۰۱۸ رونمایی خواهد شد و قدرتی فراتر از ۷۰۰ اسب‌بخار خواهد داشت. هرچند این اخبار مورد تأیید رسمی بنتلی قرار نگرفته است؛ اما کنتیننتال سوپراسپرتز ، تا چند هفته‌ی دیگر با قیمتی بیش از ۲۵۰ هزار دلار رسما به فروش خواهد رسید. در پایان این مطلب، ویدئوی رسمی منتشرشده از این شاهکار مهندسی را تماشا کنید.

دانلود با کیفیت 360p   720p   1080p

2017 BENTLEY CONTINENTAL SUPERSPORTS
2017 BENTLEY CONTINENTAL SUPERSPORTS
2017 BENTLEY CONTINENTAL SUPERSPORTS
2017 BENTLEY CONTINENTAL SUPERSPORTS
2017 BENTLEY CONTINENTAL SUPERSPORTS
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات