شارژ سریع خودروهای الکتریکی با نسل جدید جایگاه ها

جمعه ۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
جایگاه‌های قدرتمند شارژ شرکت ChargePoint، توان شارژ خودروهای الکتریکی در مدت زمان بسیار کمی را دارند.
تبلیغات

با توجه به افزایش تعداد جایگاه‌های شارژ خودروهای الکتریکی، خرید و استفاده از این دسته از وسایل نقلیه رو به رشد است. شرکت ChargePoint نیز با توجه به فعالیت در بخش جایگاه‌های شارژ از سال ۲۰۱۰ و احداث ۳۱ هزار جایگاه، سابقه‌ی زیادی در این بخش دارد. با این حال این شرکت قصد افزایش فعالیت و نقش خود را در آینده‌ی صنعت خودروسازی دارد. ChargePoint اخیرا در نمایشگاه CES 2017 از فناوری آینده‌نگرانه و بسیار سریع خود در انتقال توان به خودروها با نام ChargePoint Express Plus رونمایی کرد. 

جایگاه‌های مجهز به فناوری جدید ChargePoint قادر خواهند بود میزان باورنکردنی ۴۰۰ کیلووات توان را به هر خودرو انتقال دهند. به عنوان مثال عموم جایگاه‌های فعلی، خروجی برابر با ۵۰ کیلووات برای هر خودرو را دارند و سوپرشارژر‌های تسلا این پارامتر را حداکثر به ۱۴۵ کیلووات رسانده‌اند. البته توان خروجی ChargePoint در حال حاضر بیشتر از حد تحمل تمام خودروهای الکتریکی موجود است. 

جایگاه‌های جدید ChargePoint برای خودروهای امروزی طراحی نشده‌اند و نگاه ویژه‌ای به محصولات آینده‌ی این صنعت دارند. این جایگاه‌های شارژ توانمند طی سال‌های آینده با عرضه‌ی تعداد زیادی خودروهای الکتریکی اعم از مدل بسیار محبوب تسلا مدل ۳ در کنار آغاز فروش خودروهای سنگین مجهز به قوای محرکه‌ی الکتریکی، می‌توانند در کمترین زمان نیاز‌های کاربران را برآورده و نقش کلیدی در این بخش ایفا کنند. 

طبق بررسی‌های اولیه، Express Plus قادر خواهد بود امکان طی چند صد کیلومتر مسیر را در کمتر از ۱۵ دقیقه شارژ به ارمغان بیاورد. این جایگاه‌های شارژ از نیمه‌ی دوم سال جاری میلادی در دسترس خواهند بود. اپلیکیشن اختصاصی ChargePoint نیز بلافاصله محل جایگاه‌های جدید خود را روی نقشه تعیین می‌کند تا کاربران امکان بهره بردن از آن‌ها را داشته باشند.

لینک دانلود

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات