کلاه ایمنی دوچرخه با قابلیت پخش صدا از طریق القاء استخوان

جمعه ۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷
مطالعه 2 دقیقه
لینکس، کلاه ایمنی هوشمندی است که به روش القاء استخوانی صدا را به ایمن‌ترین شکل به گوش دوچرخه‌سوار می‌رساند.
تبلیغات

در بسیاری از کشورهای دنیا دوچرخه‌سواری بسیار رایج است و مردم در سنین مختلف برای رسیدن به مقصد از دوچرخه استفاده می‌کنند. استفاده‌ی گسترده از دوچرخه باعث می‌شود این کشورها برای دوچرخه‌سواران قوانین خاصی تدوین کنند. به عنوان مثال در برخی از شهرهای امریکا، دوچرخه‌سواران حق ندارند در زمان دوچرخه‌سواری موسیقی گوش کنند. این موضوع به نظر منطقی می‌رسد؛ چرا که اگر دوچرخه‌سوار صدای دیگر دوچرخه‌سواران را نشنود یا متوجه‌ی فریاد افراد پیاده نشود، ممکن است ناگهان خود را در شیشه‌ی یک خودرو ببینید! 

در همین راستا شرکتی به نام لینکس در CES 2017، کلاه ایمنی برای دوچرخه‌سواران ساخته که قادر است از طریق القاء استخوانی صدا را به گوش دوچرخه سوار برساند. در این روش با ایجاد لرزش روی استخوان‌های گونه، صدا به دوچرخه‌سوار می‌رسد و به این ترتیب دوچرخه‌سوار می‌تواند بدون نیاز به هدفون، موسیقی گوش کند یا تماس مورد نظر خود را پاسخ دهد و حتی جهت‌یابی کند. 

کلاه ایمنی هوشمند

در این روش، شما هم‌زمان با گوش دادن به صدا، نویز محیط را نیز می‌شنوید و به این ترتیب در چهارچوب قانون عمل کرده‌اید. 

کمپانی لینکس، به همراه کلاه ایمنی دو بخش دیگر را نیز در اختیار کاربر قرار می‌دهد: یک ریموت کنترل که روی فرمان دوچرخه نصب می‌شود و یک اپلیکیشن موبایل که نقش مکمل کلاه را ایفا می‌کند. با هر بار شارژ این کلاه ایمنی می‌توانید تا ۱۲ ساعت موسیقی گوش دهید. 

کلاه ایمنی هوشمند با قیمت ۱۹۹ دلار به فروش می‌رسد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات