بلندگوی هوشمند و گران قیمت Beoplay M5 معرفی شد

پنج‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۶
مطالعه 3 دقیقه
شرکت B&O Play در نمایشگاه CES 2017 از جدیدترین محصول خود که یک بلندگوی هوشمند با امکانات کامل است رونمایی کرد.
تبلیغات

یکی از زیرمجموعه‌های شرکت معتبر Bang & Olufsen، با نام B&O Play فعالیت می‌کند و طبق تعریف، قرار است محصولاتی با قیمت پایین‌تر از این شرکت دانمارکی را به بازار عرضه کند. البته آخرین محصول این شرکت کاملا با این تعریف تفاوت دارد و یک اسپیکر بسیار گران‌قیمت است.

‌Beoplay M5 نام محصول جدید شرکت دانمارکی است که قیمت ۵۹۹ یورویی (حدود ۸۹۹ دلار) برای آن در نظر گفته شده است. این اسپیکر امکانات زیادی برای پخش موسیقی دارد. کاربر می‌تواند از طریق گزینه‌هایی همچون بلوتوث، کروم‌کست، AirPlay، اسپاتیفای کانکت و سیستم اختصاصی Bang & Olufsen که Beolink Multiroom نام دارد، موسیقی و صوت مورد نظر خود را به این بلندگوی هوشمند ارسال کند. شرکت سازنده تمرکز اصلی خود را بر قابلیت‌های پیش فرضی که هر بلندگوی سازگار با سیستم کروم‌کست دارد، گذاشته است؛ اما کارشناسان بر این باورند که قابلیت Multiroom، مزیت اصلی این بلندگو خواهد بود.

beoplay m5

یکی از رقبای اصلی بلندگوی M5، محصول جدید شرکت Sonos است که با نام Play:5 عرضه شده است. البته قیمت اسپیکر Sonos حدود ۱۰۰ دلار کمتر از M5 است. یکی از مزیت‌های اصلی M5 نسبت به رقیب خود، عدم نیاز به اپلیکیشن اختصاصی است. این اسپیکر به راحتی مانند یک اسپیکر بلوتوثی ساده، توانایی پخش کردن همه موسیقی‌های تلفن هوشمند یا کامپیوتر کاربر را دارد.

در آزمایش‌های اولیه که از اسپیکر M5 انجام شده است، این بلندگو قدرت بالای خود در پخش افکت باس را نشان داده است. می‌توان گفت کیفیت Bass در ام ۵ از کیفیت تمامی گزینه‌های Mega Bass، Extra Bass و Bass Boost همه بلندگوهای بی‌سیم بیشتر است.

بلندگوی هوشمند ام۵ به یک اپلیکیشن اختصاصی نیز مجهز است که کنترل صدا و قابلیت‌های آن را بر عهده دارد. نکته جالب این است که این تنظیمات برای موقعیت‌های مختلف قرارگیری این بلندگو متفاوت خواهند بود. به عنوان مثال تنظیمات حالت ایستاده و حالت اتصال به دیوار با یکدیگر متفاوت هستند.

beoplay m5

M5 یک بلندگوی ۳۶۰ درجه است و صدا را در همه جهات پخش می‌کند. ابعاد این بلندگو ۱۹ سانتی‌متر در طول و ۱۶ سانتی‌متر در قطر است. دایره بالایی این بلندگو وظیفه تنظیم صدا را بر عهده دارد و علاوه بر آن، با فشار دادن آن می‌توان پخش موسیقی را متوقف کرد. پوشش اطراف این بلندگو نیز از پشم مخصوص است. پارچه پشمی استفاده شده کیفیت صدای آکوستیک را به بهترین نحو منتقل می‌کند و ساخته شرکت همکار B&O یعنی Kvadrat است. البته کاربر می‌تواند این پوشش را بر اساس ترکیب خانه خود تغییر دهد.

طراحی این بلندگوی هوشمند حالتی ساده و مینی‌مال دارد و سادگی آن در کنار استفاده از پوشش پشمی، باعث ایجاد وقاری خاص در آن شده است. در یک نگاه کلی، این بلندگو در رقابت با رقیبانی همچون Sonos Play:5 و Naim Mu-so QB با قیمت ۹۹۹ دلار نمی‌تواند پیروز باشد و خرید این دو رقیب، برای عاشقان موسیقی مفیدتر خواهد بود. تنها کیفیت بالای افکت باس در ام۵، آن را مانند یک اسپیکر بلوتوثی بزرگ می‌کند و قیمت بالای آن معقول به نظر نمی‌رسد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات