FridgeCam بر اساس مواد اولیه موجود در یخچال، غذا برای پخت پیشنهاد می‌دهد

پنج‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
یکی از جالب‌ترین گجت‌های معرفی‌شده در CES 2017 دوربینی با نام FridgeCam است که یخچال قدیمی شما را هوشمند می‌کند و بر اساس مواد اولیه موجود، غذا برای پخت پیشنهاد می‌دهد.
تبلیغات

 در صورتی که یخچالی قدیمی دارید و دوست دارید آن را هوشمند کنید، فریج‌کم این کار را برای شما انجام می‌دهد و شما را از صرف هزینه‌ی زیاد برای خرید یخچال‌های گران‌قیمت هوشمند بی‌نیاز می‌کند. فریج‌کم دوربینی است که برای تشخیص مواد غذایی درون یخچال طراحی شده و از این‌ طریق یخچال شما را به یک نمونه‌ی هوشمند تبدیل می‌کند.

با استفاده از نرم‌افزار توسعه‌یافته برای این دوربین، می‌توان غذاهای موجود را شناسایی کرد که این کار توسط خود دوربین انجام می‌شود. این دوربین علاوه بر شناسایی غذاهای درون یخچال، بر اساس مواد موجود، غذاهایی را برای پخت نیز پیشنهاد می‌دهد. کاربران تنها باید در زمان قرار دادن مواد غذایی درون یخچال، بارکد این مواد را با گوشی خود و از طریق اپلیکیشن توسعه‌یافته به سیستم معرفی کنند تا از این طریق غذاها شناسایی شود. با استفاده از این روش حتی می‌توانید از طریق این گجت زمان باقی‌مانده از تاریخ انقضای مواد غذایی را بدون چک کردن تک‌تک مواد بفهمید. برای مواد غذایی که بارکد ندارند همچون میوه و سبزیجات، باید اطلاعات را به‌صورت دستی وارد کنید. اپلیکیشن نصب‌شده روی گوشی هوشمند از طریق اطلاعات موجود، پیش از تغییر شکل و غیرقابل مصرف شدن، آمار درون یخچال را ارائه می‌کند.

هر بار که در یخچال باز شود، دوربین اقدام به ثبت تصویر و بروزرسانی اپلیکیشن می‌کند، از این‌رو به‌صورت مداوم بروزرسانی‌هایی از تغییرات محتویات درون یخچال در اختیارتان قرار می‌گیرد. توسعه‌ی دهنده‌ی فریج‌کم اعلام کرده است این گجت را اواخر سال جاری میلادی با برچسب قیمت ۱۴۹.۹۹ دلاری راهی بازار خواهد کرد.

اپلیکیشن فریج کم قادر است در زمان عبور از جلوی فروشگاه مواد غذایی، شما را از کمبودهای موجود در یخچال آگاه و لیست خرید پیشنهادی خود را نیز ارائه کند.

نظر شما در مورد این گجت جالب توجه چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات