تلویزیون های OLED جدید ال‌جی نیاز به اسپیکر ندارد

پنج‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۱
مطالعه 2 دقیقه
ال‌جی یک تلویزیون OLED مفهومی را در CES 2017 به نمایش در آورد که در آن اسپیکرها با پنل نمایشگر یکپارچه شده‌اند.
تبلیغات

ال‌جی در سال‌های اخیر توسعه‌ی سیستم‌های صوتی را نیز در اولویت خود قرار داده است تا در کنار تجربه‌ی تصویری ایده‌آل، صدایی باکیفیت برای کاربران خود به ارمغان بیاورد. در همین راستا، این شرکت از فناوری Crystal Sound OLED رونمایی کرد؛ تلویزیون‌های ۵۵ و ۶۵ اینچی OLED جدید ال‌جی از این سیستم صوتی پیشرفته‌ بهره می‌برند.

پنل‌های نمایشگر‌های جدید ال‌جی برای اولین بار با سیستم صوتی ادغام شده است. ال‌جی این موضوع را با توجه به فضای اشغال‌ شده بسیار اندک و خاصیت متفاوت پنل‌های OLED ممکن کرده است. نحوه‌ی کار این سیستم بدین شرح است که دو درایور صوتی، لرزش لازم را به پنل اعمال می‌کنند و سپس این پنل OLED است که با لرزش در فرکانس مناسب، صدا را تولید و پخش می‌کند. 

به گفته‌ی ال‌جی این فناوری تجربه‌ی صوتی متفاوتی را به همراه دارد و به بیننده‌ القا می‌شود که صدا از درون تصویر در حال پخش شدن است. البته هنوز کیفیت خروجی تکنولوژی جدید تلویزیون ال‌جی آزمایش نشده است و در بررسی‌های اولیه صدای خروجی کمی زیر و کم‌حجم بود؛ باید به انتظار نشست و پس از عرضه‌ی فناوری Crystal Sound عملکرد آن را بررسی کرد.

با این حال تکنولوژی جدید ال‌جی با توجه به پتانسیل بالای آن، می‌تواند در آینده‌ی نزدیک به صورت چشمگیری بهبود یابد و تجربه‌ی به مراتب بهتری برای کاربران به ارمغان بیاورد.

البته سونی نیز در تلویزیون OLED جدید خود از فناوری مشابهی استفاده کرده و آن را Acoustic Surface نامیده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات