فیلیپس تلویزیون HDR با دالبی ویژن به نمایش در آورد

پنج‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۸
مطالعه 3 دقیقه
بهترین‌های بازار تلویزیون امسال از فناوری HDR پشتیبانی خواهند کرد و تلویزیون‌های جدید فیلیپس نیز از این قاعده مستثنا نیستند.
تبلیغات

HDR فناوری داغ امسال در بازار تلویزیون است و تولیدکنندگان تلویزیون، پرچم‌داران امسال خود را با پشتیبانی از این فناوری آغاز کرده‌اند. فیلپس امروز در CES 2017 سری جدید تلویزیون‌های اولترا اچ‌دی خود را با پشتیبانی از HDR رونمایی کرد. برخی از تلویزیون‌های جدید این شرکت علاوه بر پشتیبانی از فناوری HDR10، از دالبی ویژن نیز پشتیبانی می‌کنند.

تلویزیون‌های سری ۶۰۰۰، ۷۰۰۰ و ۸۰۰۰ فیلیپس به همراه بلو‌ری پلیر جدید این شرکت با نام BDP7502 از HDR و Dolby Vision پشتیبانی می‌کنند. 

تلویزیون‌های سری ۸۰۰۰

سری ۸۰۰۰ بهترین رده از تلویزیون‌های جدید فیلیپس است که از فناوری HDR10 و دالبی ویژن پشتیبانی می‌کند و طیف وسیعی از رنگ‌ها را به نمایش درمی‌آورد. این تلویزیون قادر است ۷۵ درصد از طیف رنگی استاندارد BT.2020 را پوشش دهد. فیلیپس از فناوری BrightPro در این تلویزیون بهره برده است که شدت روشنایی تصویر را دو برابر بیشتر از تلویزیون‌های رایج LED بازار افزایش می‌دهد. این تلویزیون از فناوری 240Perfect Motion Rate نیز پشتیبانی می‌کند که باعث می‌شود تصاویر ورزشی یا فیلم‌های اکشن با صحنه‌های سریع به‌صورت روان پخش شوند. این تلویزیون از فناوری 4K Upscaling نیز بهره می‌برد تا در صورت نیاز به پخش تصاویر HD، تصاویر بازسازی و بهینه شده و در رزولوشن 4K پخش شوند. از دیگر مشخصات فنی این تلویزیون می‌توان به پشتیبانی از استاندارد 802.11ac و آنتن MIMO اشاره کرد. 

فیلپس کروم‌کست را در داخل تلویزیون سری ۸۰۰۰ خود قرار داده است تا بتوانید تصاویر یا محتوای مورد نظر خود را از موبایل یا دیگر ابزارهای سازگار با کروم‌کست به تلویزیون استریم کنید. 

تلویزیون‌های سری ۸۰۰۰ فیلیپس از پاییز امسال راهی بازار می‌شوند. تلویزیون ۶۵ اینچ این سری با نام مدل 65PFL8922 قیمت ۱۷۰۰ دلار، سایز ۵۵ اینچ 55PFL8922 با قیمت ۱۲۰۰ دلار و نسخه‌ی ۴۹ اینچی 49PFL8922 با قیمت ۱۰۰۰ دلار به فروش خواهند رسید. 

سری ۷۰۰۰ فیلیپس

تلویزیون‌های سری ۷۰۰۰ و ۶۰۰۰

تلویزیون‌های سری ۶۰۰۰ از نظر مشخصات فنی بسیار شبیه به تلویزیون‌های سری ۸۰۰۰ هستند با این تفاوت که این تلویزیون‌ها به جای ۲۴۰ هرتز، ۱۲۰ هرتز هستند و کروم‌کست نیز ندارند. اما در عوض قیمت پایین‌تری دارند. تلویزیون‌های این سری از سایز ۴۳ تا ۸۶ اینچ و با قیمت ۶۵۰ تا ۷۰۰۰ دلار عرضه می‌شوند. 

اما سری ۷۰۰۰ تنها یک مدل ۹۸ اینچی با نام مدل 98PFL7902 دارد که با قیمت ۲۰ هزار دلار در تابستان امسال راهی بازار خواهد شد. این مدل از نظر سخت‌افزاری درست شبیه به مدل ۸۰۰۰ است، اما کروم‌کست ندارد.

تلویزیون‌های سری ۵۰۰۰ و ۴۰۰۰۰

اگر به دنبال تلویزیون هوشمند 4K با پشتیبانی از HDR هستید اما نمی‌خواهید مبلغ بیشتری برای فناوری دالبی ویژن هزینه کنید، تلویزیون‌های سری ۵۰۰۰ مناسب شما هستند. این تلویزیون‌ها به پنل ۱۲۰ هرتز مجهز شده‌اند و از وای-فای، کروم‌کست داخلی و 4K Upscaling پشتیبانی می‌کنند. مدل ۴۳ اینچ این سری با قیمت ۵۳۰ دلار و مدل ۶۵ اینچی با قیمت ۱۲۰۰ دلار به فروش خواهند رسید. 

اما در نهایت تلویزیون‌های سری ۴۰۰۰ که ارزان‌ترین محصولات فیلیپس در این سری عرضه می‌شوند، از رزولوشن 4K و فناوری HDR پشتیبانی نمی‌کنند. این تلویزیون‌ها از سایز ۳۲ اینچ تا ۵۰ اینچ را پوشش می‌دهند و قیمت آن‌ها از ۲۲۰ دلار تا ۴۵۰ دلار تعیین شده است. 

بلو ری پلیر فیلیپس

فیلیپس علاوه بر تلویزیون‌های جدید خود از دو مدل بلو-ری پلیر نیز با نام‌های BDP7502 و BDP5502 رونمایی کرد. این پخش‌کننده‌ها از رزولوشن 4K پشتیبانی می‌کنند اما مدل گران‌تر یعنی BDP7502 توانایی پخش محتوای HDR10 و دالبی ویژن دارد.

مدل BDP7502 با قیمت ۳۰۰ دلار و مدل BDP5502 با قیمت ۲۵۰ دلار وارد بازار می‌شوند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات