سونی می‌خواهد مجله‌ها را روی پروژکتور مطالعه کنید

پنج‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۴
مطالعه 2 دقیقه
سونی در نمایشگاه لاس‌و‌گاس پروژکتور مفهومی را به نمایش گذاشت تا در آن ویدیو 4K تماشا کنید یا مجلات مورد نظر خود را مطالعه کنید.
تبلیغات

سونی نیز همچون دیگر کمپانی‌های بزرگ فعال در حوزه‌ی فناوری، در حوزه‌ی اینترنت اشیاء و خانه‌ی هوشمند سرمایه گذاری می‌کند و از چند سال پیش طرح خود در این زمینه را با نام Life Space UX معرفی کرده است. سونی تلاش می‌کند خالق آینده‌ی خانه‌های ما باشد و برای رسیدن به این موضوع، مدام در حال کار روی ابزارهای هوشمند مختلف است. 

یکی از این محصولات که در CES 2017 به نمایش در آمد، ویدیو پروژکتور مفهومی است که قادر به پخش تصاویر شفاف 4K روی دیوار است. این ویدیو پروژکتور می‌تواند تصاویر یا ویدیوها را با کیفیت مثال‌زدنی پخش کند و علاوه بر آن قابلیتی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد تا بتواند مجلات خود را در صفحه‌ی بزرگ پخش‌شده روی دیوار مطالعه کند. در این حالت شما به جدولی از جلد مجلات دسترسی خواهد داشت و در صورت تمایل به مطالعه، هر کدام از صفحات مجله به‌صورت مجازی نمایش داده می‌شوند. 

پروژکتور سونی

سونی باور دارد که این روش برای مرور آلبوم‌های موسیقی یا فیلم‌های سینمایی و انواع دیگر محتوا نیز قابل استفاده است. در واقع سونی تلاش می‌کند که کاربر محتوای مورد نظر خود را از طریق ویدیو پروژکتور هوشمند این شرکت مشاهده کند. 

پروژکتور جدید سونی قادر است تصویر ۱۲۰ اینچی نمایش دهد و این در حالی است که می‌توانید پروژکتور را در فاصله‌ی ۱۰ اینچی از دیوار قرار دهید. فناوری خاصی که سونی در اختیار دارد، به این کمپانی امکان پخش تصاویر از پروژکتور به دیوار از فاصله‌ی بسیار نزدیک می‌دهد به این ترتیب لازم نیست پروژکتور را روی سقف یا از فاصله زیاد نسبت به دیوار قرار دهید. سونی میزهای خاصی را نیز برای پروژکتور خود طراحی کرده است تا بتوان پروژکتور را در خانه استفاده کرد و از نظر ظاهری، زیبایی خانه حفظ شود. از نظر فنی، پروژکتور سونی شدت روشنایی بسیار خوب ۲۵۰۰ لومن دارد که استفاده از پروژکتور را حتی در محیط روشن نیز میسر می‌کند. از آنجایی که محصول هنوز نهایی نیست، قیمت آن مشخص نشده است اما پروژکتور مشابه سونی با این مشخصات، قیمتی حدود ۲۵ هزار دلار دارد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات