Ella؛ نخستین هدفون مسطح مغناطیسی Blue‌ معرفی شد

پنج‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۹
مطالعه 3 دقیقه
شرکت Blue‌ در نمایشگاه CES 2017 از دو هدفون Sadie و Ella رونمایی کرد.
تبلیغات

شرکت بلو که در زمینه‌ی ساخت تجهیزات صوتی فعالیت دارد، در نمایشگاه CES‌ امسال از هدفون‌ مسطح مغناطیسی Ella و هدفون Sadie که نسل بعدی از هدفون‌های مبتنی بر Blue Mo-Fi این شرکت است، رونمایی کرد.

هدفون‌های مسطح مغناطیسی، برخلاف بسیاری از نمونه‌های پویای دیگر که مبتنی بر کویل‌ها و مخروط‌های صدا هستند، با فشار دادن یک دیافراگم نازک، صدا را تولید می‌کنند. فناوری هدفون‌های مسطح باعث تولید دقیق‌تر صدا می‌شود، اما به‌دلیل بالا بودن قیمت‌ هدفون‌های مبتنی بر این فناوری، استقبال از آن‌ها کم‌تر است.

ella headphone

Ella هدفون بالارده‌ی جدید بلو محسوب می‌شود و قیمت ۶۹۹.۹۹ دلاری این هدفون، آن را به گران‌قیمت‌ترین هدفون این کمپانی بدل می‌کند؛ اما قیمت الا نسبت به هدفون‌های مسطح مغناطیسی دیگر موجود در بازار، پایین‌تر است. درایور‌های مسطح الا به فرم مربعی با ضلع ۵۰ میلی‌متر هستند و طبق ادعای بلو، بدون اتلاف توان درایور‌های پویا، نزدیک‌ترین صداها را به صدای منبع تولید می‌کنند؛ دلیل عمده‌ی این موضوع به نوع طراحی Ella بازمی‌گردد؛ این هدفون از آمپلی‌فایرهای داخلی ۲۵۰ میلی‌واتی بهره می‌برد؛ چیزی که طبق ادعای بلو، برای نخستین بار در صنعت هدفون‌های مسطح مغناطیسی استفاده می‌شود. هدفون Ella اواخر ماه ژانویه روانه‌ی بازار خواهد شد.

sadie headphone

اما Sadie نسبت به سایر هدفون‌هایی که بلو در نمایشگاه CES‌ امسال رونمایی کرد، یک ارتقاء جزئی به شمار می‌آید و در حقیقت یک نسخه‌ی بهبودیافته از هدفون‌های Mo-Fi این شرکت است. همانند Mo-Fi، هدفون Sadie‌ از یک آمپلی‌فایر داخلی و درایورهای پویا و سفارشی‌شده‌ی ۵۰ میلی‌متری بهره می‌برد؛ اما بلو مدعی است که Sadie برای تولید صداهای بهبودیافته، بازطراحی شده است. در حال حاضر مشخص نیست که به جز تغییرات جزئی در طراحی، این هدفون چه تفاوتی با هدفون‌های Mo-Fi‌ دیگر بلو دارد. هدفون Sadie در ماه ژانویه و با قیمت ۳۹۹.۹۹ دلار وارد بازار خواهد شد.

هر دو هدفون Sadie و Ella‌ از سیستم سربند جدید و بازطراحی‌شده‌ای بهره می‌برند که وزن و ابعاد آن‌ها را نسبت به هدفون‌های گذشته‌ی بلو کاهش می‌دهد. بلو مدعی است که در این هدفون‌‌ها از سیستم‌ لینک‌بندی چهارنقطه و چندمفصلی استفاده شده است تا به‌ راحتی روی مجموعه‌‌ی گسترده‌تری از سرها با ابعاد و فرم‌های مختلف، بنشینند.

هردوی این هدفون‌ها برای آمپلی‌فایر خود، سه حالت را در اختیار کاربر قرار می‌دهد: On جهت فعال کردن آمپلی‌فایر؛ +On جهت فعال کردن یک حالت بهبود فرکانس‌پایین برای تقویت باس؛ Off، یک حالت پسیو جهت غیرفعال‌سازی آمپلی‌فایر داخلی با هدف استفاده از یک آمپلی‌فایر خارجی.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات