ZTE در سال ۲۰۱۶ نزدیک به ۱۰۰ میلیون گوشی هوشمند فروخته است

پنج‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
کمپانی زدتی‌ای (ZTE) موفق شده است در سال ۲۰۱۶ حدود ۱۰۰ میلیون گوشی‌ هوشمند در سراسر جهان به فروش برساند.
تبلیغات

سال گذشته یکی از بهترین سال‌ها برای تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند بود، چراکه میزان تقاضا برای این محصول در طی چند سال اخیر افزایش داشته است. این مورد به‌خصوص برای کمپانی‌های چینی تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند، بیشتر محسوس بوده است، چراکه به‌تازگی محصولات این شرکت‌ها به بازارهای جدید مثل آمریکا نیز عرضه می‌شود. از جمله این شرکت‌های چینی می‌توان به هواوی، آنر، اوپو، ویوو، شیائومی و زدتی‌ای اشاره کرد که همگی تلاش می‌کنند محصولات تولیدی خود را به بازارهای غربی نیز عرضه کنند. البته باید اشاره کنیم که برخی از این کمپانی‌ها از مدتی قبل در انجام این کار موفق بوده‌اند و محصولات این شرکت‌ها هم‌اکنون در بازارهای غربی به فروش می‌رسد. با توجه به نرخ رشد بسیار سریع بازار گوشی‌های هوشمند، تولیدکنندگان چینی موفق به فروش محصولات بیشتری شده‌اند. این شرایط به‌خصوص در بازارهای درحال‌توسعه بیشتر به چشم می‌خورد. یکی از کمپانی‌های چینی که سال گذشته موفق به فروش تعداد قابل توجهی از محصولات خود شده، ZTE است.

در نمایشگاه CES 2017 شرکت زدتی‌ای چندین محصول مهم و قابل توجه معرفی کرد که می‌توان به ZTE V8 Pro (که برای بازار آمریکا در نظر گرفته شده است) اشاره کرد. این محصول ۲۲۹.۹۸ دلار قیمت دارد، ولی با وجود این قیمت، از دوربین دوگانه‌ی پشتی بهره می‌برد. علاوه بر این، شرکت یادشده در ماه آگوست گذشته اعلام کرد در حال کار روی یک گوشی هوشمند با کدنام Hawkeye است. لیشین چنگ مدیرعامل ZTE به این نکته اشاره کرده که در سال گذشته این کمپانی به موفقیت قابل توجهی دست یافته است. بنا به اعلام چنگ، شرکت زدتی‌ای در سال ۲۰۱۶ نزدیک به ۱۰۰ میلیون دستگاه تولیدی خود را در سراسر جهان به فروش رسانده است. این خبر در شرایطی اعلام شد که لیشین چنگ در حال صحبت در مورد رشد ZTE در چند وقت اخیر بود. خبر یادشده سپس در حساب کاربری رسمی توییتر زد‌تی‌ای آمریکا منتشر شد. علاوه بر این هیچ‌یک از محصولات این شرکت به‌طور خاص باعث دستیابی به رکورد مورد اشاره نشده‌ است. البته این کمپانی به‌عنوان شرکتی شناخته می‌شود که گوشی‌های هوشمند میان‌رده و اقتصادی باکیفیت تولید می‌کند. محصولات زدتی‌ای در آسیا بازخورد بسیار خوبی از جانب کاربران دریافت کرده‌اند. با این وجود، رقیب داخلی ZTE در کشور چین هواوی است که توانسته در سال ۲۰۱۶ بیش از ۱۴۰ میلیون گوشی به فروش برساند. بد نیست یادآور شویم که گوشی هوشمند پی ۹ در کسب رکورد هواوی نقش مهمی داشت و درواقع ۱۰ میلیون از ۱۴۰ میلیون دستگاه  گوشی به فروش رفته توسط این کمپانی در سال ۲۰۱۶، پی ۹ بودند.

زد‌تی‌ای در نمایشگاه CES 2017ُ همچنین اعلام کرد در حال آماده کردن یک ساعت هوشمند مجهز به LTE جدید است . این محصول از سیستم‌عامل اندروید پوشیدنی بهره می‌برد. زدتی‌ای همچنین خبر داده است که گوشی هوشمند پرچم‌دار کنونی این کمپانی یعنی ZTE Axon 7 بروزرسانی اندروید ۷.۰ نوقا را دریافت خواهد کرد ولی هنوز در مورد زمان عرضه‌ی این آپدیت هیچ جزئیاتی اعلام نشده است.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات