افزونه‌ای که هدست اچ تی سی وایو را بی سیم می‌کند

پنج‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۳
مطالعه 2 دقیقه
اچ‌تی‌سی افزونه‌ای را برای هدست واقعیت مجازی وایو معرفی کرده است که از طریق آن، هدست بدون سیم کار می‌کند.
تبلیغات

اچ‌تی‌سی بدون سر و صدای رسانه‌ای ماه گذشته وسیله‌ی جانبی به نام TPCast را برای هدست واقعیت مجازی HTC Vive معرفی کرد که امکان استفاده از وایو بدون نیاز به سیم‌های بلند و ضخیم این هدست را میسر می‌کرد. این وسیله توسط استارتاپی در شتاب‌دهنده‌ی تحت نظر اچ‌تی‌سی با نام Vive X طراحی شده و همین حالا در دسترس مشتریان بازار چین قرار گرفته است. 

اچ‌تی‌سی این وسیله‌ی جانبی را به نمایشگاه CES 2017 نیز آورده است و افرادی که با آن کار کرده‌اند، از عملکردش راضی هستند. اما در شرایطی که اکثر مانیتورهای بی‌سیم نرخ‌فریم پایینی دارند و عموما عملکرد آن‌ها راضی کننده نیست، انتظار می‌رفت TPCast نیز ارسال تصاویر به هدست واقعیت مجازی وایو را با تاخیر و لگ انجام دهد. اما ظاهرا این طور نیست و این وسیله با وجود اینکه هدست‌های واقعیت مجازی نیاز به پهنای باند وسیع و نرخ فریم بالا دارند، بدون لگ و تأخیر محسوس کار می‌کند.

بسیاری از کاربران به دلیل سیم‌های بلند و آزاردهنده‌ی هدست‌های واقعیت مجازی، استفاده از آن‌ها را کنار گذاشته‌اند و حالا اچ‌تی‌سی به کمک این افزونه می‌تواند مجددا نظر مثبت آن‌ها را به هدست خود جلب کند. 

در حال حاضر TPCast داری یک باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است که استفاده دو ساعتی از هدست اچ‌تی‌سی وایو را پوشش می‌دهد که به نظر زمان مناسبی برای هر بار استفاده از هدست است. 

با این حال افزونه‌ی بی‌سیم کننده‌ی اچ‌تی‌سی وایو قیمت نسبتا بالای ۲۴۹ دلاری دارد که خرید آن را برای بسیاری از کاربران مشکل می‌کند. با این حال عرضه‌ی چنین آداپتوری امیدوارکننده است و می‌توان انتظار داشت نسل‌های بعدی هدست‌های واقعیت مجازی به‌صورت داخلی به چنین آداپتوری مجهز شوند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات