قفل دوچرخه هوشمند Ellipse با قابلیت‌های منحصر به فرد معرفی شد

پنج‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۹
مطالعه 2 دقیقه
این قفل هوشمند علاوه بر قابلیت‌هایی مانند هشدار و اعلام موقعیت، امکان به اشتراک گذاری آسان دوچرخه را نیز در اختیار کاربران می‌گذارد.
تبلیغات

شرکت Lattis که با شعار «شرکت شهر هوشمند» در نمایشگاه CES 2017 حضور دارد، قفل هوشمند خود با نام Ellipse Smart Bike Lock را در این رویداد معرفی کرده است. این قفل هوشمند که از یک فریم شارژ شونده بوسیله نور خورشید تشکیل شده، از قابلیت‌های متعدد اینترنت اشیاء در جهت هوشمندی خود استفاده کرده است.

یکی از امکانات Ellipse، شتاب‌سنج تعبیه‌شده در آن است که می‌تواند توقف‌های ناگهانی (به عنوان مثال تصادف) را رصد کند. اتصال بلوتوث این قفل با تلفن همراه هوشمند، قابلیت‌هایی مانند باز کردن از راه دور و ارسال اعلان دزدی را به آن اضافه می‌کند.

اتصال قفل هوشمند با گوشی کاربر، می‌تواند در مواقع تصادف موقعیت جغرافیایی او را به لیست مخاطبان ارسال کند. علاوه بر آن، اگر فردی قصد داشته باشد با بریدن قفل، وسیله نقلیه کاربر را بدزدد، یک اعلان هشدار روی گوشی فرستاده خواهد شد. کلید مجازی نیز از دیگر امکانات Ellipse است که به کاربر اجازه می‌دهد به راحتی وسیله نقلیه خود را با دیگران به اشتراک بگذارد. قابلیت پیدا کردن دوچرخه نیز در زمانی که فرد محل پارک وسیله را فراموش کرده است، مفید خواهد بود.

در ساخت این قفل هوشمند از استانداردهای پیشرفته نظامی استفاده شده است و یک باتری خورشیدی، وظیفه تامین انرژی آن را بر عهده دارد. طبق گفته شرکت سازنده، یک ساعت شارژ خورشیدی این دستگاه، انرژی آن را برای یک هفته کامل تأمین می‌کند و یک شارژ ۱۲ ساعته می‌تواند آن را به مدت یک ماه روشن نگه دارد. در صورتی که کاربر امکان شارژ خورشیدی نداشته باشد، یک پورت میکرو یو‌اس‌بی برای شارژ این قفل هوشمند در نظر گرفته شده است.

Lattis اعلام کرده است قصد دارد نرم‌افزار اختصاصی اشتراک دوچرخه خود را نیز برای شرکت‌ها و سازمان‌ها عرضه کند تا آنها بتوانند با هزینه‌ی پایین برای کارمندان خود وسیله نقلیه تأمین کنند. قیمت قفل هوشمند Ellipse نیز ۲۰۰ دلار در نظر گرفته شده و هم‌اکنون از وب‌سایت رسمی شرکت سازنده قابل سفارش است. نرم‌افزار اشتراک دوچرخه این شرکت تا چند ماه دیگر و نیمه اول سال جاری عرضه خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات