ایسوس اولین مانیتور 4K HDR دنیا با پنل Full LED را معرفی کرد

پنج‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۱
مطالعه 2 دقیقه
ایسوس اولین مانیتور حرفه‌‌ای Direct-lit UHD HDR دنیا را در سایز ۳۲ اینچ در CES 2017 رونمایی کرد.
تبلیغات

ایسوس در CES 2017 مانیتور ۳۲ اینچ ASUS ProArt PA32U را معرفی کرد. این مانیتور ایسوس از نوع direct-lit LED 4K UHD HDR است. اما تفاوت آن با دیگر مانیتورهای LED موجود در بازار چیست؟ اکثر نمایشگرهای LED موجود در بازار از نوع Edge LED هستند. در این نوع از پنل‌ها، چراغ‌های LED در حاشیه‌ی دور نمایشگر قرار می‌گیرند و نور از لبه‌ها به کل سطح پنل نمایشگر تابانده می‌شود. اما در نمایشگرهای Full Array یا Full LED چراغ‌های LED در کل سطح پشت پنل تقسیم می‌شوند. پنل‌های فول‌ ال‌ای‌دی عموما نور‌دهی دقیق‌تری دارند و دقت نمایش رنگ‌ها و تصاویر در آن‌ها بیشتر از پنل‌های Edge LED است. در این نمایشگرها LED-ها به مناطق  Zone-های مختلف تقسیم می‌شوند و هر کدام از مناطق به‌صورت مستقم نور‌دهی می‌شوند. هرچه تعداد این مناطق بیشتر شود، دقت نمایش رنگ‌ها و کنتراست تصویر بالاتر می‌رود.

مانیتور PA32U ایسوس دارای ۳۸۴ منطقه‌ی LED است. شدت روشنایی نمایشگر در این مانیتور به 1000cd/m2 می‌رسد و استفاده از فناوری Full Array باعث می‌شود کنتراست تصویر آن در مقایسه با نمایشگرهای Edge LED، در سطح بالاتری قرار گیرد. از نظر دقت نمایش رنگ‌ها، مانیتور جدید ایسوس قادر است ۸۵ درصد از استاندارد Adobe RGB و ۹۹.۵ درصد از استاندارد PA32U را پوشش دهد. به این ترتیب گرافیست‌ها و تدوین‌گرها نیز می‌توانند از این مانیتور نهایت استفاده را ببرند. 

پنل مورد استفاده در مانیتور جدید ایسوس از فناوری کوانتوم دات پشتیبانی می‌کند و این به‌معنی طیف رنگی بسیار وسیع‌تر و پشتیبانی از پخش تصاویر HDR است. نمایشگرهای کوانتوم دات قادر به پخش یک میلیارد رنگ هستند. این در حالی است که نمایشگرهای عادی ۱۶ میلیون رنگ پخش می‌کنند. 

مانیتور ProArt PA32U از درگاه USB 3.1 و تاندربولت ۳ به‌همراه پهنای باند ۴۰ گیگابیت‌برثانیه پشتیبانی می‌کند. این مانیتور همچنین از فناوری اتصال مانیتور اضافی پشتیبانی می‌کند و کاربر می‌تواند یک مانیتور 4K UHD دیگر را به آن متصل کند و از تصویر بزرگ‌تر بهره ببرد. 

هنوز زمان عرضه و قیمت مانیتور حرفه‌ای ProARt PA32U ایسوس اعلام نشده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات