سرویس گیمینگ Geforce Now معرفی شد

پنج‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۶
مطالعه 2 دقیقه
سرویس گیمینگ ابری Geforce Now انویدیا برای مک و ویندوز در CES 2017 معرفی شد.
تبلیغات

در نمایشگاه CES 2017 لاس‌وگاس، انویدیا خدمات جدید را برای پی‌سی-گیمرها معرفی کرد. جن سون هوانگ (Jen-Hsun Haung)، مدیرعامل کمپانی، شخصاً در نمایشگاه حاضر شد و نسخه‌ی رایانه‌های شخصی GeForce Now را رونمایی کرد. این سرویس ابری به مشترک‌های خود امکان می‌دهد بدون داشتن سیستمی قدرتمند، بازی‌های روز را روی رایانه‌هایشان تجربه کنند. خدمات فوق در سیستم‌عامل‌های ویندوز و مک قابل استفاده خواهد بود.

نسخه‌ی پی‌سی GeForce Now برخلاف نمونه‌های مشابه، از جمله جیفورس ناو انویدیا شیلد، یک سرویس اشتراک گیم نیست؛ بلکه نوعی خدمات «اجاره‌ی سرور» است. در نتیجه به‌جای آنکه در آن، فهرستی از بازی‌ها در برابر کاربر قرار بگیرد، وی به بازی‌هایی دسترسی پیدا می‌کند که آن‌ها را مستقیماً از استیم، اوریجین یا دیگر پلتفرم‌های گیمینگ پی‌سی خریداری کرده است. بازی‌ها سپس به‌واسطه‌ی سرویس GeForce Now روی سرورهای GRIDD انویدیا اجرا و از طریق اینترنت روی رایانه‌ی مشتری استریم می‌شوند و در عوض، کاربر باید مبلغی را به ازای هر ساعت بهره‌گیری از این خدمات پرداخت کند. در این میان، گیمر کافی است یک نرم‌افزار کلاینت «بسیار کوچک» روی سیستمش نصب کند و گویا نتیجه‌ی کار هم به اندازه‌ای خوب هست که گویی بازی‌ها در همان سیستم میزبان در حال اجرا هستند. آن‌طور که گفته شده است، نصب کردن یک بازی کامل از استیم روی GeForce Now تنها حدود یک دقیقه زمان می‌برد؛ ضمن اینکه بروزرسانی‌های آن هم به‌طور خودکار دریافت خواهند شد.

استفاده از سرویس ابری GeForce Now در هر ۲۰ ساعت دستکم ۲۵ دلار هزینه خواهد داشت و طبیعتاً هزینه‌ی خریداری بازی‌ها هم - که باید به شکل دیجیتال از فروشگاه‌های مورد پشتیبانی خریداری شوند - به این مبلغ اضافه می‌شود. جیفورس ناو پی‌سی از ماه مارس (اسفند ۹۵-فروردین ۹۶) در قالب دسترسی زودهنگام راه‌اندازی می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند از آن زمان به سراغش بروند. این خدمات در چند سطح مختلف، با کیفیت‌های اجرای متفاوت، قابل استفاده خواهند بود که بهره‌گیری از سطوح بالاتر آن، نیازمند هزینه کردن مبالغ بیشتری است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات