انویدیا و آئودی برای عرضه خودروهای هوشمند در سال ۲۰۲۰ همکاری می‌کنند

پنج‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۸
مطالعه 2 دقیقه
انویدیا در جریان کنفرانس خود در CES 2017 جزئیات بیشتری از برنامه‌‌اش برای فعالیت در حوزه‌ی توسعه‌ی خودروهای هوشمند اعلام کرد.
تبلیغات

هرچند انویدیا به عنوان تولیدکننده پردازنده‌های گرافیکی شناخته‌ می‌شود، اما این کمپانی در سال‌های اخیر توجه ویژه‌ای معطوف حوزه‌ی خودروسازی و توسعه‌ی سیستم‌های هوشمند کرده است. انویدیا در جریان برگزاری CES 2017 و طی کنفرانس مطبوعاتی خود در این نمایشگاه، جزئیات بیشتری از فعالیت‌ها و برنامه‌هایش برای تولید و توسعه‌ی خودروهای هوشمند ارائه کرد. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده توسط انویدیا این کمپانی با بوش و ZF آلمان که در زمینه‌ی تولید تجهیزات خودکار خودروها فعالیت می‌کنند، همکاری خواهد کرد. همچنین انویدیا همکاری خود با آئودی را گسترش می‌دهد تا از این طریق با همکاری این کمپانی آلمانی که تحت تملک فولکس واگن است، خودروی هوشمند خود را سال ۲۰۲۰ راهی بازار کند.

آئودی و انویدیا پیش از این نیز سابقه‌ی همکاری با یکدیگر دارند، اما دور جدید همکاری این دو کمپانی که توسط جن هوانگ، مدیرعامل انویدیا اعلام شد، در راستای تولید خودروی هوشمندی در سطح ۴ شکل گرفته است. توسعه‌ی خودروی هوشمند در سطح ۴ به معنای عرضه‌ی خودرویی به بازار است که می‌تواند به‌تنهایی و با استفاده از توانایی‌هایی خود در خیابان تردد کند. به عنوان شاهدی بر همکاری این دو کمپانی، انویدیا و آئودی در حال کار روی قابلیت‌های خودران شاسی بلند Q7 هستند. انویدیا اعلام کرد این خودرو که از سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی توسعه یافته، تنها در چهار روز طریق هدایت خودرو را فراگرفته است.

همان‌طور که اشاره کردیم انویدیا با دو کمپانی آلمانی ZF و Bosch نیز همکاری‌های خود را آغاز کرده است که نوید پیشرفت هرچه بیشتر در زمینه‌ی توسعه‌ی خودروهای هوشمند را می‌دهد. انویدیا اعلام کرد همکاری با ZF در راستای توسعه‌ی سیستمی با عنوان ProAI است که مبتنی بر Drive PX 2 انویدیا توسعه یافته و یک سیستم رانندگی خودکار است. این سیستم رانندگی هوشمند را می‌توان در قالب یک رایانه روی تمام خودروها از قبیل سواری، لیفتراک و حتی کامیون قرار داد. کمپانی بوش نیز با استفاده از فناوری‌های پردازشی انویدیا درصدد توسعه‌ی سیستم هوشمند خود برای فروش به خودروسازان است.

همکاری‌های انویدیا با سایر کمپانی‌های فعال در حوزه‌ی خودروسازی نشان از این دارد که این کمپانی به‌سختی در پی ورود به حوزه‌ی خودروهای هوشمند است. در کنار انویدیا به عنوان یک کمپانی فعال در حوزه‌ی فناوری که تحقیقات گسترده‌ای در مورد خودروهای هوشمند انجام می‌دهد، شماری از خودروسازان نیز در پی توسعه‌ی فناوری‌های مرتبط با خودروهای خودران هستند. شاید در آینده شاهد تغییر سیاست خودروسازان برای استفاده از سیستم انویدیا در خودروهای هوشمند باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات