بلندگوی هوشمند بایدو برای رقابت با اکوی آمازون و هوم گوگل عرضه می‌شود

پنج‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲
مطالعه 2 دقیقه
بایدو در جریان CES 2017 از بلندگوی هوشمند خود با نام Fishhome رونمایی کرد که از وجود نمایشگر نیز بهره می‌برد.
تبلیغات

در جریان CES 2017 شاهد رونمایی از بلندگوهای هوشمند زیادی نظیر اکوی آمازون بودیم. هر یک از این بلندگوهای هوشمند با بهره‌گیری از یک دستیار صوتی هوشمند نقاط قوتی دارند، حال آنکه همه‌ی این محصولات را باید یک کپی از اکوی آمازون خواند. با استفاده از اغلب محصولات معرفی‌شده در قالب بلندگوهای هوشمند می‌توان خانه‌ی هوشمند را کنترل کرد، موسیقی پخش کرد یا از دستیار صوتی هوشمند برای پیشبرد کارهای شخصی استفاده کرد. بایدو نیز به‌عنوان یک کمپانی بزرگ چینی در CES 2017 از بلندگوی هوشمند خود رونمایی کرد.

برخلاف اکوی آمازون و هوم گوگل، فیش‌هوم از وجود یک نمایشگر بهره می‌برد که پس از پرسیدن یک سؤال، اطلاعات مورد نظر را روی نمایشگر نشان می‌دهد. این بلندگوی هوشمند به یک دوربین نیز مجهز است که با استفاده از آن چهره‌ی کاربر شناسایی می‌شود و پس از شناسایی، پاسخ سؤالات بر اساس شناختی که از کاربر وجود دارد، شخصی‌سازی می‌شود. با استفاده از Fishhome می‌توان چت‌های ویدیویی انجام داد و همچنین به استریم ویدیو روی نمایشگر پرداخت.

فیش‌هوم تمام قابلیت‌های اکو را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد. بایدو در نظر دارد تمام قابلیت‌های هوشمند اکو را نیز با هوش مصنوعی در اختیار کاربران قرار دهد. بایدو در نظر دارد با تقویت هوش مصنوعی فیش‌هوم، آن را به رقیبی قدرتمند برای اکوی آمازون تبدیل کند. گوگل نیز چنین استراتژی را در قبال اکوی آمازون در پیش گرفته است. باید دید کدام‌یک از این محصولات می‌توانند دیگری را از مسیر رقابت بیرون کنند.

بایدو بلندگوی هوشمند مجهز به نمایشگر و دوربین خود را در CES 2017 رونمایی کرده و برای نمایش قرار داده است، اما هنوز خبری از قیمت و زمان عرضه‌ی این محصول به بازار در دست نیست.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات