نوت بوک سری 9 سامسونگ؛ سبک ترین لپ تاپ ۱۳ اینچی دنیا

پنج‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۲:۱۸
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ نسخه‌ی ۲۰۱۷ از  نوت‌بوک سری ۹ خود را در نمایشگاه CES 2017 معرفی کرد.
تبلیغات

سامسونگ نسخه‌ی ۲۰۱۷ از لپ‌تاپ Notebook 9 خود را با ادعای سبک‌ترین لپ‌تاپ ۱۳ اینچی دنیا، در نمایشگاه CES 2017 معرفی کرد؛ البته با توجه به وزن ۸۲۰ گرمی این لپ‌تاپ، به‌ نظر می‌رسد که عنوان یادشده، شایسته‌ی آن باشد. سامسونگ از لحاظ اتصالات و پورت‌ها نیز خوب عمل کرده و نوت‌بوک ۹ را به پورت HDMI فول‌سایز، دو پورت USB-A و یک پورت USB-C مجهز کرده است.

نوت بوک 9 سامسونگ

همان‌طور که در تصاویر مشاهده می‌کنید، ضخامت لپ‌تاپ فقط به‌ میزان ناچیزی از پورت‌های آن، بیشتر است، ضمن آنکه حاشیه‌های نمایشگر آن نیز بسیار باریک شده‌اند. سامسونگ لولای نوت‌‌بوک ۹ را نیز به‌ گونه‌ای طراحی کرده است که امکان باز شدن در لپ‌تاپ را تا زاویه‌ی ۱۸۰ درجه، فراهم می‌کند.

اگرچه سامسونگ در ساخت نوت‌بوک ۹ از آلیاژ منیزیوم استفاده کرده است؛ اما طراحی آن به‌گونه‌ای است که کاربر را جذب نمی‌کند و در حقیقت وزن بسیار پایین این لپ‌‌تاپ نیز سبب می‌شود که حین در دست گرفتن آن، حس یک دستگاه کودکانه را به کاربر القا کند، تا یک کامپیوتر بالارده؛ شاید افزایش ضخامت و وزن لپ‌تاپ در ازای افزایش عمر باتری ۷ ساعته‌ی فعلی آن، تصمیم منطقی‌تری بود و این دقیقا همان سیاستی است که اچ‌پی در نسخه‌ی ۲۰۱۷ از لپ‌تاپ اسپکتر ایکس ۳۶۰ خود پیش گرفت.

سامسونگ قیمت نسخه‌‌ی پایه‌‌ی مدل‌های ۱۳ و ۱۵ اینچی نوت‌بوک ۹ را به‌ترتیب ۹۹۹ و ۱۱۹۹ دلار در نظر گرفته است؛ نسخه‌ی بزرگ‌تر این لپ‌تاپ با پردازنده‌ی گرافیکی مجزای Nvidia GTX 940MX عرضه می‌شود. هر دو مدل به‌زودی روانه‌ی بازار خواهند شد و در حقیقت هم‌اکنون امکان پیش‌سفارش آن‌ها وجود دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات