موبایل ZenFone AR ایسوس با پشتیبانی از واقعیت مجازی و افزوده و ۸ گیگابایت رم

پنج‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۱
مطالعه 2 دقیقه
ایسوس گوشی ZenFone AR را با پشتیبانی از پلتفرم‌های Daydream برای واقعیت مجازی و Tango برای واقعیت افزوده رونمایی کرد.
تبلیغات

ایسوس در CES 2017 گوشی هوشمند ZenFone AR را معرفی کرد که از دو فناوری واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) پشتیبانی می‌کند. ایسوس برای ارائه‌ی این دو فناوری از پلتفرم‌های Daydream VR و Tango گوگل استفاده کرده است. 

ZenFone AR اولین گوشی شناخته‌شده‌ای است که از هر دو فناوری VR و AR پشتیبانی می‌کند و علاوه بر آن، دومین گوشی‌ هوشمندی است که با تانگو گوگل سازگار است. حتی پلتفرم دی‌دریم گوگل توسط تعداد محدودی از گوشی‌های اندروید پشتیبانی می‌شود و این در حالی است که این روزها واقعیت مجازی بازار داغی دارد.

ماژول دوربین در این گوشی بسیار بزرگ و چیزی شبیه به دوربین‌های لومیا نوکیا است. دلیل اصلی این موضوع نیاز فناوری واقعیت افزوده به دوربین قوی و سنسورهای مختلف است. 

سیستم TriCam ایسوس، ترکیبی از سه حسگر دوربین شامل یک حسگر ۲۳ مگاپیکسلی، یک ردیاب حرکتی و یک عمق سنج است. ترکیب این سه حسگر در ماژول دوربین باعث شده است گوشی بیش از حد ضخیم و بزرگ نشود. 

برای پشتیبانی از فناوری‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده نیاز به قدرت پردازشی بالا است و در همین راستا ایسوس در گوشی ZenFone AR از پردازنده‌ی Snapdragon 821 به همراه ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم بهره برده است. از دیگر مشخصات فنی این گوشی می‌توان به نمایشگر ۵.۷ اینچی از نوع AMOLED با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل اشاره کرد که برای استفاده در هدست‌های واقعیت مجازی مناسب به نظر می‌رسد. 

پیش از این تصور می‌کردیم که گوگل قصد دارد پلتفرم‌های Daydream و Tango را یکی کند؛ اما امروز متوجه شدیم حداقل فعلا چنین برنامه‌ای در سر ندارد. گوشی ۵.۷ اینچی ذن‌فون ای‌آر هرچند کمی بزرگ‌تر از پیکسل ایکس‌ال گوگل است اما در هدست دی‌دریم گوگل جا می‌شود. 

ایسوس در زمینه‌ی واقعیت افزوده نیز تعاملات خود را با تولیدکنندگان اپلیکیشن‌های سازگار شروع کرده است و تلاش می‌کند تعداد و تنوع اپلیکیشن‌های واقعیت افزوده را افزایش دهد. در حال حاضر اپلیکیشن‌های مانند شبیه‌ساز دایناسور، موزه تاریخی امریکا و چند اپلیکیشن محدود دیگر برای فناوری واقعیت افزوده در پلتفرم اندروید وجود دارد. 

ایسوس زمان عرضه‌ی گوشی ZenFone AR را نیمه دوم سال ۲۰۱۷ اعلام کرده و هنوز قیمت دقیق آن را بیان نکرده است. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات