پاناسونیک از سیستم سرگرمی/اطلاعاتی خودرو مبتنی بر اندروید رونمایی کرد

چهارشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
پاناسونیک با همکاری کوالکام از پلتفرم سرگرمی / اطلاعاتی خودرو که مبتنی بر سیستم عامل اندروید است، رونمایی کرد.
تبلیغات

CES 2017 در جریان است و کمپانی‌های کوچک و بزرگ از جدیدترین دستاوردهای خود رونمایی می‌کنند. کمپانی ژاپنی پاناسونیک نیز با همکاری کوالکام، سیستم سرگرمی / اطلاعاتی خودرو مبتنی بر سیستم عامل اندروید معرفی کرده است که نام آن با محصول همکاری گوگل و فیات‌کرایسلر یا همان Android Auto تفاوت دارد.

پاناسونیک و شریک تجاری آن در حال ساخت سیستمی مبتنی بر اندروید نوقا هستند که با آنچه در گوشی‌های هوشمند دیدیم شباهت زیادی دارد. این سیستم از یک سخت‌افزار قوی شامل پردازنده‌ی خودرو Snapdragon 820Am و پردازنده‌ی گرافیکی آدرنو 530 همراه با مودم پرسرعت LTE و پردازنده‌ی سیگنال دیجیتال Hexagon 680 بهره می‌برد. خودروسازان می‌توانند با سفارشی‌سازی این سیستم بر اساس مشخصات مورد نظر خود، آن را مانند یک سیستم کارخانه‌ای نصب کنند.

هدف اصلی این پروژه ارائه سیستمی است که مشتری طی چند سال آینده به تغییر سخت‌افزار و مشخصات دستگاه نیازی نداشته باشد. تام گبهارت مدیر بخش خودرویی پاناسونیک گفته است:

انتظار داریم سیستم ما قابلیت‌های داشته باشد که متعلق به دو نسل آتی سیستم‌های اطلاعاتی خودرو است.

همچنین این سیستم می‌تواند اپلیکیشن‌های مختلف را با نمایشگرهای متفاوت سازگار کند و به خودروسازان یا کارخانه‌های تولید قطعه اجازه دهد تا این سیستم را برای خودروهای گوناگون سفارشی‌سازی کنند.

به نظر می‌رسد پاناسونیک و کوالکام از سیستم اندروید اتو فاصله گرفته و استراتژی خودشان را در پیش گرفته‌اند که خود به بخش دیگری از اکوسیستم اندروید تبدیل می‌شود.

پاتریک بردی، مدیر بخش مهندسی اندروید گفته است:

اندروید به در حال تبدیل شدن به پلتفرم کلیدی خودروها است که به خودروسازان و تأمین‌کنندگان اجازه می‌دهد نسل جدیدی از سیستم‌های اطلاعاتی را تولید کنند.

هنوز تفاوت‌های اصلی این سیستم با پلتفرم اندروید اتو مشخص نیست ولی امیدواریم در آینده‌ی نزدیک بیش از پیش از برنامه‌های گوگل با خبر شویم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات