آیفون های 2017 احتمالا از قابلیت شارژ سریع بهره خواهند برد

چهارشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۱
مطالعه 3 دقیقه
به‌تازگی شایعه‌ی جدیدی در مورد آیفون‌های بعدی اپل منتشر شده است که براساس آن، آیفون‌های ۲۰۱۷ مجهز به قابلیت شارژ سریع خواهند بود.
تبلیغات

با توجه به گزارش‌ها و خبرهایی که تا کنون در مورد آیفون‌های بعدی اپل منتشر شده است، امسال شاهد معرفی سه مدل آیفون خواهیم بود که نام این سه مدل به ترتیب آیفون ۷ اس، آیفون ۷ اس پلاس و آیفون ۸ است. یادآور می‌شویم که آیفون ۸ با کد نام Ferrari شناخته می‌شود. مدل اس آیفون‌های اپل در چند سال اخیر همیشه نسبت به نسل قبلی خود فقط کمی بهبود یافته‌ بوده‌اند؛ اما در هر حال، امسال شایعات بسیار عجیبی در مورد آیفون ۸ منتشر شده است.

در خبرهای مختلف تاکنون اعلام شده است که آیفون ۸ از سنسور اثرانگشتی بهره می‌برد که در زیر شیشه‌ی نمایشگر تعبیه شده است و بدنه‌ی این دستگاه به صورت کامل از جنس شیشه خواهد بود. همچنین در شایعات دیگر به این نکته اشاره شده که نمایشگر این گوشی از نوع AMOLED و خمیده خواهد بود و علاوه‌بر این از شارژ سریع نیز بهره می‌برد.

اولین گزارش در این زمینه از طرف حساب کاربری @SonnyDickson در توییتر منتشر شد. در این گزارش گفته شده که اپل امسال سرانجام قابلیت شارژ سریع را به آیفون‌های خود اضافه خواهد کرد. این ویژگی یکی از امکاناتی است که کمبود آن به شدت در آیفون‌های اپل و به‌خصوص در مدل پلاس این محصول به چشم می‌خورد. باید به این مورد توجه داشته باشید که محصولات رقیب که هم‌اکنون در بازار عرضه شده‌اند، با قیمت‌های کم‌تر، از فناوری شارژ سریع بهره می‌برند و زمان شارژ کامل باتری آن‌ها به طور میانگین ۹۰ دقیقه است؛ اما در عین حال آیفون‌های جدید اپل برای هر بار شارژ کامل باتری نیاز به حدود دو ساعت زمان دارند. البته به عنوان یک کاربر عادی این مشکل چندان به چشم نخواهد آمد؛ اما اگر از جمله افرادی هستید که با گوشی‌ هوشمند خود زیاد کار می‌کنید، مطمئنا مدت زمان شارژ شدن آیفون برایتان آزار دهنده خواهد بود.

تا به این لحظه هنوز جزئیات دقیقی در مورد اینکه شارژ سریع در آیفون‌های ۲۰۱۷ اپل تا چه حد سریع خواهد بود، در دسترس نیست. باید دید این فناوری عملکردی شبیه به تکنولوزی Quick Charge کوالکام یا Dash Charge وان‌پلاس خواهد داشت یا خیر.

اما قابلیت دیگری که SonnyDickson در حساب کاربری خود در توییتر به آن اشاره کرده، ویژگی tap to wake است. همان‌طور که می‌دانید با این ویژگی می‌توان در حالت خاموش بودن صفحه‌نمایش گوشی، با تپ کردن روی نمایشگر، آن را به حالت فعال درآورده و در واقع صفحه‌‌نمایش دستگاه را روشن کرد؛ اما نکته‌ی مهم این است که گفته می‌شود این قابلیت فقط مختص آیفون ۸ خواهد بود و دو مدل دیگر یعنی آیفون ۷ اس و آیفون ۷ اس پلاس از آن بی‌بهره خواهند بود. شاید اپل بخواهد همانند نمایشگر AMOLED، ویژگی tap to wake را نیز فقط برای آیفون ۸ در نظر بگیرد تا بدین طریق این مدل نسبت به مدل‌ ۷ اس، در جایگاه بالاتری قرار بگیرد. البته باید گفت که هنوز نمی‌توانیم با اطمینان کامل در این مورد صحبت کنیم؛ چراکه تمامی این خبرها صرفا در شایعات اعلام شده‌اند و هنوز هیچ‌کونه تاییدیه‌ی رسمی‌ در این زمینه از جانب اپل منتشر نشده است. با توجه به اینکه تا زمان معرفی آیفون‌های ۲۰۱۷ حدودا ۹ ماه زمان باقی مانده است، می‌توان انتظار داشت در ماه‌های آینده، اطلاعات بیشتر و دقیق‌تری در مورد این محصولات در دسترس قرار بگیرد.

نظر شما در مورد آیفون‌های بعدی اپل چیست؟ به نظر شما آیفون‌های ۲۰۱۷ با چه امکاناتی همراه خواهند بود؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات