اولین هدفون بلوتوث Blue Microphones موسم به Satellite معرفی شد

چهارشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۴
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی Blue که برندی محبوب در حوزه‌ی میکروفون‌های باکیفیت به شمار می‌رود، در نمایشگاه CES 2017 از اولین هدفون بی‌سیم خود با نام Satellite رونمایی کرد.
تبلیغات

شرکت Blue که در حوزه‌ی صوت فعالیت دارد بیشتر با میکروفون‌های استودیوی بسیار باکیفیت خود شناخته می‌شود، اما این کمپانی در چند سال اخیر فعالیت‌های خوبی در حوزه‌ی تولید هدفون انجام داده و در واقع راه خود را به بازار این محصولات نیز باز کرده است. حال در نمایشگاه CES امسال، Blue هدفون بی‌سیم جدیدی را معرفی کرده است که گفته می‌شود کیفیت پخش صوتی این محصول بسیار بالا است. باید گفت کیفیت پخش صوت در هدست‌های بی‌سیم یکی از عوامل بسیار مهمی است که کاربران در هنگام خرید این نوع محصولات مد نظر دارند.

شرکت ‌Blue به جای استفاده از یک درایور، از چند درایور در هدفون Satellite استفاده کرده است تا کیفیت پخش صوتی آن نسبت به رقبا به میزان قابل توجهی افزایش یابد.

 Satellite هم از نظر کیفیت پخش صوت و هم از نظر حذف نویز بسیار خوب عمل می‌کند. شرکت Blue برای ارائه چنین کیفیتی به جای استفاده از یک درایور که در بین محصولات مشابه رایج به شمار می‌رود، از چند درایور جداگانه بهره گرفته است. در نتیجه کیفیت پخش صدا در این هدفون‌ها بهبود خواهد یافت، چراکه صدای ارائه‌شده توسط این محصول ابتدا به‌خوبی نویزگیری می‌شود. Satellite از درایورهای پویای ۴۴ میلی‌متری بهره می‌برد. کمپانی سازنده‌ی این دستگاه مدعی است که استفاده از این نوع درایورها باعث می‌شود پخش صوت با کیفیت بالاتری انجام شود. البته باید خاطرنشان کنیم که استفاده از درایورهای پویای ۴۴ میلی‌متری توسط سایر شرکت‌های فعال در حوزه‌ی صوت نیز مرسوم است.

افزون بر این، همانند هدفون‌های قبلی کمپانی Blue یعنی Mo-Fi، هدفون Sattlite نیز مجهز به یک آمپلی‌فایر آنالوگ است که باعث می‌شود کیفیت صوتی این دستگاه افزایش یابد. Satellite امکان اتصال بی‌سیم به بلوتوث نسخه‌ی ۴.۱ دارد و از AptX نیز پشتیبانی می‌کند. البته باید توجه کنید که AptX با Apt HD تفاوت دارد. علاوه بر این به منظور اتصال سیمی، می‌توان از فیش ۳.۵ میلی‌متری Satellite بهره ببرید.

blue headphone

هدفون مورد بحث باتری قابل شارژ دارد و یک درگاه میکرو یو‌اس‌بی نیز به منظور شارژ برای آن در نظر گرفته شده است. اما شرکت Blue هنوز در مورد میزان عمر باتری این محصول هیچ جزئیاتی اعلام نکرده است. همچنین هنوز مشخص نیست که این هدفون در شرایط اتصال از طریق سیم نیاز به باتری نداشته باشد. کمپانی مورد اشاره اعلام کرده است که هدفون Satellite در سال ۲۰۱۷ به بازار عرضه می‌شود ولی هنوز در مورد تاریخ دقیق عرضه و قیمت این محصول هیچ اطلاعاتی در دست نیست.

نظر شما در مورد هدفون Satellite چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات