نسخه جدید سیستم ناوبری GPS‌ گارمین مسیریابی را راحت تر و امن تر می کند

چهارشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۲
مطالعه 2 دقیقه
آخرین نسخه از محصولات سیستم ناوبری Drive GPS گارمین با تغییراتی که به خود خواهد دید، روند مسیریابی را امن‌تر و ساده‌تر از پیش خواهد کرد.
تبلیغات

گارمین در جریان برگزاری CES 2017  اعلام کرد که با بروزرسانی سیستم ناوبری Drive GPS، مسیریابی به هنگام رانندگی را بسیار ساده‌تر از پیش خواهد کرد. هرچند ظهور سیستم‌های موقعیت‌یاب ماهواره‌ای و مسیریابی از طریق نقشه در گجت‌های دیجیتال کار را بسیار راحت کرده است، اما همچنان مشکلاتی در این سیستم‌ها وجود دارد که حتی در صورت گیر نیفتادن در ترافیک نیز امر مسیریابی را بسیار مشکل‌تر از پیش‌ می‌کند. گارمین در نظر دارد با اعمال تغییرات روی سیستم ناوبری Drive GPS خود، رانندگی را بسیار ساده‌تر و امن‌تر کند.

از جمله‌ی تغییرات و بروزرسانی‌های سیستم ناوبری جدید گارمین را باید اعلام هشدار در مورد پیچ‌های تند، عبور از خطوط آهن و دوربین‌های موجود در تقاطع مجهز به چراغ قرمز عنوان کرد. این سیستم همچنین اطلاعات مربوط به سیستم Real Direction گارمین را نیز دریافت خواهد کرد. این سیستم حاوی اطلاعاتی است که در آن داده‌های حاشیه‌ای همچون عبور از جلوی یک ساختمان بزرگ و مشخص یا مکان‌های شناخته‌شده به کاربر اطلاع داده می‌شود تا از این طریق مسیریابی بسیار ساده‌تر شود. Live Track ویژگی دیگری است که با استفاده از آن رانندگان قادرند موقعیت مکانی خود را با دوستان و خانواده به اشتراک بگذارند.

در صورتی که سیستم ناوبری گارمین نصب‌شده در خودرو را از طریق بلوتوث به گوشی هوشمند خود متصل کنید، این سیستم قادر است آخرین اطلاعات ترافیکی و محل پارک را از اینترنت دریافت و از این طریق شما را از محیط پیرامونتان مطلع کند. در صورت استفاده از گجت‌های پوشیدنی نظیر ساعت‌های هوشمند، رانندگان می‌توان از طریق دریافت اپلیکیشن Watch Link، محل پارک خودروی خود را نیز در زمان برگشت پیدا کنند.

در کنار تمام ویژگی‌هایی که به آن‌ها اشاره کردیم، نسخه‌ی Drive Smart این سیستم قادر است به سیستم وای‌فای منزل کاربر نیز متصل شود و از این طریق آخرین بروزرسانی‌های نرم‌افزاری را در کنار نقشه‌های به‌روز شده دریافت کند. با استفاده از سیستم Drive Smart گارمین، می‌توان در خودرو به‌راحتی به تماس‌ها و پیام‌های دریافتی پاسخ داد که البته این ویژگی در صورت اتصال گوشی از طریق بلوتوث امکان‌پذیر است.

نسخه‌ی Drive Assist سیستم ناوبری گارمین از وجود دوربین نصب‌شده روی داشبورد بهره می‌برد که قادر است در مورد تصادفات پیش رو و خارج شدن از خطوط به راننده هشدار دهد. مجهزترین نسخه‌ی سیستم گارمین Drive Lux نام دارد که در ساخت آن از فلز استفاده شده است. این سیستم‌های ناوبری پس از عرضه به بازار قیمتی ۱۵۰ تا ۳۳۰ دلاری خواهند داشت. گارمین اعلام کرده است که در فوریه سال جاری این محصولات را راهی بازار خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات