پلتفرم ایگنایت هارمان امکان ارتباط بین خودرو و خانه را فراهم می‌‌کند

چهارشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۲
مطالعه 2 دقیقه
شرکت هارمان پلتفرمی موسوم به ایگنایت را توسعه داده است که امکان ارتباط بین خودرو و دستگاه‌های دیگر را فراهم می‌کند.
تبلیغات

شرکت هارمان در نمایشگاه CES 2017‌ از پلتفرم مبتنی بر ابر خود موسوم به Ignite‌ رونمایی کرد که با هدف کنترل تمام دستگاه‌ها و قابلیت‌های بیرون خودرو توسعه داده شده است. طبق اعلام هارمان، «ایگنایت یک پلتفرم end-to-end است که امکان اتصال، مدیریت دستگاه، توانمندسازی اپلیکیشن، آنالیز و قابلیت مدیریت خدمات را فراهم می‌کند.» به موجب این پلتفرم، تولیدکنندگان می‌توانند مجموعه‌ای از قابلیت‌های هوشمند را به خودروها اضافه کنند؛ قابلیت‌هایی که امکان تعامل خودروها با یکدیگر، تعامل با خانه‌ی هوشمند کاربر و زیرساخت‌های شهری را فراهم می‌کنند.

به‌عنوان مثال، هنگامی با خودروی خود به ورودی پارکینگ خانه نزدیک می‌شوید، سیستم‌های مستقل IoT (اینترنت اشیا) خودرو و خانه‌تان با برقراری ارتباط یکپارچه‌ای، درهای پارکینگ را باز می‌کنند، چراغ‌های خانه را روشن می‌کنند و سیستم امنیتی خودرو را غیرفعال می‌کنند. این پلتفرم همچنین امکان تبادل داده‌های مسافت‌سنجی خودروها با یکدیگر را فراهم می‌کنند و به این ترتیب فرایند مرسوم شدن خودروهای خودران را سرعت می‌بخشند.

در حقیقت چنانچه اقتصاد اشتراکی جدید شکل بگیرد، تولیدکنندگان قادر خواهند بود ناوگان‌‌های گسترده‌ی اشتراک‌گذاری خودرو و طرح‌های هم‌سفری را راه‌اندازی کنند؛ طرح‌هایی که در آن‌ها پروفایل کاربران در فضای ابری ذخیره و روی خودروهای امانتی «خالی» دانلود می‌‌شود. این موضوع اپراتورها را قادر می‌سازد مواردی مانند موقعیت صندلی‌ها، مقصد و تنظیمات رادیو را پیش از ورود شخص به داخل اتومبیل، به‌دلخواه وی شخصی‌سازی کنند. علاوه‌بر این، پلتفرم ایگنایت امکان مدیریت بهتر ناوگان خودروها با آپلود مواردی مانند داده‌های مسافت‌سنجی و آنالیز خودرو در فضای ابری سیستم مدیریت مرکزی را فراهم می‌کند تا از این طریق پیش از بروز مشکل در خودروها، آن‌ها را به مرکز خدمات ارسال کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات