Chipolo کوچک ترین ردیاب بلوتوثی جهان را معرفی کرد

چهارشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۹
مطالعه 3 دقیقه
کمپانی چیپولو (Chipolo) در نمایشگاه CES امسال از کوچک‌ترین ردیاب بلوتوثی جهان رونمایی کرد.
تبلیغات

Chipolo یکی از کمپانی‌های متخصص در زمینه‌ی تولید دستگاه‌هایی است که به افراد در یافتن لوازم گم شده‌شان کمک می‌کنند. حال این شرکت در نمایشگاه CES 2017 لاس‌وگاس، از تولیدات جدید خود پرده‌برداری کرده است. چیپولو در این نمایشگاه دو محصول با نام‌های چیپولو استیکر (Chipolo Sticker) و چیپولو کلیپ (Chipolo Clip) را معرفی کرد که بنا به اعلام این شرکت، در واقع کوچک‌ترین ردیاب‌های بلوتوثی جهان محسوب می‌شوند.این دو ردیاب دستگاه‌هایی جدید در حوزه‌ی اینترنت اشیاء به شمار می‌روند و ابعاد آن‌ها واقعا کوچک است. سایز بسیار کوچک باعث می‌شود بتوان در شرایط مختلفی از این ردیاب‌ها استفاده کرد. اگر بخواهیم واقع‌بین باشیم، معمولا لوازم و اشیاء کوچک‌ بیشتر گم می‌شوند و حالا با این ردیاب‌های جدید می‌توان به‌راحتی لوازم کوچک گم‌شده را یافت.

می‌توان دو ردیاب جدید مورد اشاره را روی عینک، کیف پول یا حتی لوازم کوچک‌تر قرار داد. حال علاوه بر دو محصول یادشده، شرکت مورد بحث از Chipolo Platform نیز رونمایی کرده است. این پلتفرم به شرکت‌های شخص ثالث اجازه می‌دهد تا بتوانند ردیاب‌های چیپولو را با محصولات خود یکپارچه کنند. اما بگذارید کمی بیشتر در مورد ردیاب‌های جدید این کمپانی صحبت کنیم. بنا به اعلام این شرکت، Chipolo Sticker ابعادی کوچک‌تر از Chipolo Clip دارد و می‌توان آن را ریز‌ترین دستگاه ردیاب بی‌سیم جهان دانست. Chipolo Sticker بسیار باریک است و می‌توان آن را به‌راحتی روی عینک قرار داد. این ردیاب در واقع نسبت به نسل قبلی خود ۶۳ درصد کوچک‌تر است. Chipolo Sticker همچنین اولین گجت ردیابی است که امکان استفاده از آن به‌صورت بی‌سیم نیز وجود دارد. فناوری‌های شارژ بی‌سیم این ردیاب کوچک WattUp نام دارد و توسط Energous Corporation توسعه داده شده است. در این فناوری عملیات شارژ بر اساس فرکانس رادیویی انجام می‌شود.

شرکت مورد بحث اعلام کرده است: «Chipolo Clip را می‌توان کوچک‌ترین گجت ردیابی مجهز به باتری جهان دانست. این محصول نیز نسبت به نسل قبلی خود ۲۸ درصد کوچک‌تر شده است.» نکته‌ی قابل توجه در مورد این محصول، بلندی صدای ۹۰ دسی‌بل آن است. امکان اتصال بسیار آسان این ردیاب به لوازم مختلف مثل پاسپورت وجود دارد. Chipolo Clip مجهز به یک باتری غیرقابل تعویض است که بنا به اعلام شرکت سازنده، حداقل تا یک سال می‌توانید روی آن حساب کنید. برای همگام‌سازی و اتصال به هر یک از این ردیاب‌ها باید از اپلیکیشنی به نام Chipolo بهره ببرید. این اپلیکیشن هم برای iOS و هم برای اندروید در دسترس کاربران قرار دارد. اگر از هر یک از ردیاب‌های مورد بحث دور شوید، این اپلیکیشن صدایی بلند را پخش خواهد کرد تا موضوع را به شما یادآور شود. محدوده‌ی پوشش ردیاب‌های یادشده ۲۰۰ فوت (حدود ۶۰ متر) است. درهرحال اگر لوازم مجهز به این ردیاب‌ها را گم‌ کنید و از محدوده‌ی پوشش بلوتوثی خارج شوید، اپلیکیشن مورد بحث می‌تواند آخرین موقعیت مکانی آیتم گم‌شده را به شما نشان دهد. حال به لطف شبکه‌ی گم‌شده‌ها و یافت‌شده‌های چیپولو، حتی اگر لوازم خود را کاملا گم کرده‌اید، ممکن است بتوانید آن‌ها را پیدا کنید. اگر یکی دیگر از کاربران این شرکت به لوازم گم‌شده‌ی شما نزدیک شود، شما فورا از محل آن آیتم آگاه خواهید شد. لازم به ذکر است که تا به این لحظه قیمت دقیق Chipolo Sticker و Chipolo Clip اعلام نشده است و همچنین مشخص نیست این دو ردیاب دقیقا چه زمانی به بازار عرضه خواهند شد.

chipolo

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات