آیفون 8 و کانسپت های جدید آن

چهارشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
به‌تازگی یکی از کاربران، کانسپت جدیدی از آیفون 8 را در فضای اینترنت منتشر کرده که بیانگر آرزوهای بسیاری از دوستداران اپل است.
تبلیغات

شما از آیفون آینده چه انتظاری دارید؟ آیا منتظر صفحه نمایش OLED در این آیفون هستید؟ دوست دارید که در آن دوربین بهبودیافته‌ای به کار رفته باشد؟ یا شاید انتظار دارید که دیگر در این گوشی شاهد دکمه هوم نباشید.

ما نمی‌دانیم که اپل چه نوآوری ویژه‌ای برای ارائه به بازار در سال آینده در نظر دارد، اما مردم از رؤیاپردازی درباره محصولات دلخواهشان دست برنمی‌دارند. در همین راستا یکی از دوستداران اپل هفته پیش کانسپت جدیدی از آیفون 8 منتشر کرد. این کانسپت با این پیش‌فرض تهیه شده است که اگر هواداران در فرآیند طراحی آیفون دخیل بودند، آیفون بعدی چگونه بود؟ در این طرح مفهومی همه چیز از صفحه‌نمایش بدون حاشیه گرفته تا جایگذاری تاچ‌آیدی در نمایشگر، مد نظر قرار گرفته است. همه این موارد ما را نسبت به آنچه در سال آینده این شرکت روانه بازار می‌کند، مشتاق می‌سازد.

نکته حائز اهمیت در مورد این کانسپت، شباهت آن به گوشی‌های وی 10 و وی 20 ال‌جی است. زیرا در آن به جای دکمه هوم، یک نمایشگر ثانویه در پایین صفحه نمایش اصلی قرار دارد. این نمایشگر در واقع همان چیزی است که اپل، تاچ‌بار می‌نامد.

iphone 8 concept
iphone 8 concept

شما هرگز این آیفون را به دست نخواهید آورد

این طرح مفهومی دچار مشکل بزرگی است. شما هرگز آیفونی به این شکل و شمایل را در دست نخواهید گرفت. با آن‌که ما بسیار مشتاقیم این کانسپت در عمل تولید شود، اما هرگز این آرزو محقق نخواهد شد. نه‌تنها به این دلیل که تکنولوژی مورد نظر این طرح مفهومی ناپخته و خام است، بلکه چون اپل در پذیرش روندهای جدید در این بازار، کند عمل می‌کند. بعید است که ما دست‌کم تا چند سال آینده شاهد آیفونی با قابلیت شارژ وایرلس باشیم.

شنیده‌ها درباره آیفونی که سال آینده عرضه خواهد شد، حاکی از این هستند که این دستگاه دنباله‌رو نسل قبلی خود یعنی آیفون 7 است. البته احتمال دارد آیفون ۸ با یک رنگ جدید نیز به بازار ارائه شود. در نتیجه این کانسپت از آن چیزی که می‌توانیم انتظار آن را داشته باشیم، بسیار متفاوت است. سال ۲۰۱۷ آغاز شده است و این یعنی به‌زودی شایعات حول نسخه جدید آیفون به‌تناوب به گوش خواهند رسید.

به هر حال این کانسپت آیفون ۸ را ببینید. امیدواریم روزی اپل این‌چنین دستگاهی را به بازار عرضه کند. گرچه شاید این آرزو هیچ‌گاه عملی نشود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات