گارمین ساعت های هوشمند جدید سری Fenix را با ابعاد کوچک تر رونمایی کرد

چهارشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۸
مطالعه 2 دقیقه
هرچند بزرگ بودن به یکی از ویژگی‌های ساعت‌های هوشمند و مخصوصا نمونه‌های مقاوم تبدیل شده است، اما گارمین نسل جدید ساعت‌های هوشمند fenix را با سایز کوچک در CES 2017 رونمایی کرد.
تبلیغات

گارمین که یکی از بهترین سازندگان ساعت‌های هوشمند است، نسل جدیدی از محصولات خود را در این حوزه طی برگزاری CES 2017 رونمایی کرد. گارمین سه نسخه‌ی جدید با فرم فکتور کوچک از ساعت‌های هوشمند سری فنیکس خود را که Fenix5 نام دارند، معرفی کرد. این محصولات به نمایشگرهایی با قطر ۱.۶ تا ۲ اینچی مجهز هستند، به‌طوری‌که سایز قطر نمایشگر سری جدید در مقایسه با نسل پیشین که Fenix3 نام داشتند، قریب به نیم اینچ کوچک‌تر شده است.

ساعت‌های هوشمند فنیکس ۵ گارمین برای استفاده در تمام حالت‌ها حتی در زمان ورزش توسعه یافته‌اند. همچون سایر محصولات گارمین که عمر باتری بالایی دارند، ساعت هوشمند 5، 5X و 5S نیز می‌توانند بین هشت روز تا دو هفته بدون نیاز به شارژ مجدد در حالت Smartwatch mode دوام بیاورند. البته در صورت استفاده‌ی مداوم از GPS، عمر باتری این ساعت‌های هوشمند به ۱۳ تا ۲۴ ساعت کاهش پیدا می‌کند. سری ساعت‌های هوشمند فنیکس ۵ نیز تا ۱۰۰ متر در برابر نفوذ آب مقاوم است و قابلیت ثبت فعالیت‌های کاربر را همچون سایر محصولات گارمین به همراه دارد. برای اتصال این ساعت‌های هوشمند به گوشی‌هوشمند می‌توان از اپلیکیشن Connect IQ استفاده کرد.

همانطور که در ابتدا اشاره کردیم، اصلی‌ترین وجه تمایز این ساعت‌های هوشمند را باید سایز کوچک و وزن سبک آن‌ها در مقایسه با نسل‌های پیشین ساعت‌های گارمین خواند. برای مثال فنیکس ۵ تنها ۴۷ میلی‌متر قطر دارد، اما با این وجود از سنسور ضربان سنج و همچنین سنسور تشخیص فعالیت موجود در fenix 3HR نیز بهره می‌برد. گارمین در کنار سری جدید ساعت‌های هوشمند فنیکس خود شماری از بند‌های چرمی، سیلیکونی و فلزی را پیشنهاد می‌دهد که البته در صورت دلخواه باید آن‌ها را به‌صورت جداگانه خریداری کرد. ساعت هوشمند فنیکس ۵ اس تنها ۴۲ میلی‌متر قطر دارد. کاربران می‌توانند بین پوشش شیشه‌ی معدنی یا یاقوت کبود یکی را به عنوان پوشش نمایشگر انتخاب کنند.

در بین سه ساعت هوشمند سری فنیکس، نسخه‌ی ۵ ایکس با قطر ۵۱ میلی‌متر بزرگ‌ترین نمونه‌ی موجود است. این نسخه از قابلیت مسیریابی و نقشه بهره می‌برد که در دو نمونه‌ی دیگر موجود نیست. برای مثال نسخه‌ی ۵ ایکس به‌صورت پیش‌فرض با سرویس نقشه‌ی TOPO US همراه می‌شود. ۵ ایکس به‌صورت استاندارد از پوشش یاقوت کریستال روی نمایشگر بهره می‌برد.

هر سه ساعت هوشمند جدید از سری فنیکس گارمین از اواخر فصل جاری راهی بازار خواهند شد. قیمت نسخه‌های ۵ و ۵ اس استاندارد ۶۰۰ دلار تعیین شده است و سفارش پوشش یاقوت کبود، این دو نسخه را همچون ۵ ایکس، محصولاتی ۷۰۰ دلاری می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات