نمایش ناموفق نخستین خودروی تجاری فارادی فیوچر

چهارشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۵
مطالعه 2 دقیقه
نمایش ناموفق خودروی FF91 در نمایشگاه CES 2017؛ نخستین خودروی فارادی‌فیوچر، روی صحنه به‌درستی پارک نشد.
تبلیغات

رونمایی فارادای‌فیوچر از FF91، نخستین خودروی تجاری این کمپانی در نمایشگاه CES 2017، از بسیاری جهات، فراتر از حد انتظار بود؛ اما هیچ‌چیز نمی‌تواند دردسر این کمپانی در پر کردن شکاف بین هیاهو و واقعیت را به‌اندازه‌ی لحظه‌ای نشان دهد که سرمایه‌گذار چینی فارادای‌فیوچر دکمه‌ی پارک خودکار خودرو را فشار داد؛ اما اتفاقی رخ نداد.

دقایقی پیش از این اتفاق، کمپانی یادشده ویدیوی زنده‌ای را از نمونه‌ی آزمایشی FF91 به نمایش گذاشت؛ این خودرو درحالی‌که مستتر شده بود، بدون هیچ مشکلی در فضای بیرونی محوطه‌ی نمایشگاه، به‌صورت خودکار پارک شد؛ اما هنگامی که از خودرو خواسته شد عملکرد مشابهی را روی صحنه‌ و مقابل دیدگان صدها نفر، به نمایش بگذارد، FF91 با مشکل مواجه شد. البته پس از مدت کوتاهی، مشکل فنی به‌وجود‌آمده مرتفع شد و خودرو بدون حضور راننده، به‌صورت خودکار روی صحنه حرکت کرد.

اما نکته‌ی جالب، نگاه خیره‌ی جیا یوتینگ، مؤسس لئیکو و سرمایه‌گذار اصلی فارادای‌فیوچر، حین رخ دادن این مشکل بود. بسیاری از سؤالات به‌وجودآمده در خصوص فارادی‌فیوچر ناشی از کنترلی است که جیا روی این کمپانی دارد؛ بنابراین موفق نبودن فارادی‌فیوچر در نمایش خودروی جدید FF91 لحظه‌ای سرشار از نمادگرایی شرکتی است.

پس از اتمام رویداد فارادی‌فیوچر، نیک سمپسون، قائم‌مقام واحد مهندسی این شرکت، سعی کرد عملکرد ناموفق خودروی یادشده را توجیه کند. وی گفت:

ما تصور می‌کنیم عامل این اتفاق مشکلات فنی است. اگر به سقف نمایشگاه نگاه کنید، سازه‌هایی را خواهید دید که می‌توانند در سیگنال‌های مورد نیاز خودرو برای پارک خودکار، اختلال ایجاد کنند.  

زمانی که یکی از خبرنگارها در خصوص احتمال کنترل از راه دور خودرو سؤال کرد، سمپسون این‌گونه واکنش نشان داد:

اگر این‌گونه بود، شخصی که خودرو را کنترل می‌کرد، مانع از بروز این مشکل می‌شد.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات