کمپانی Cerevo از کفش واقعیت مجازی به نام Taclim رونمایی کرد

چهارشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۷
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی ژاپنی به نام Cerevo از کفش‌هایی رونمایی کرده است که به‌لطف آنها می‌توان راه رفتن در سطوح مختلف را در واقعیت مجازی تجربه کرد.
تبلیغات

اگر سال ۲۰۱۶ را مخصوص به هدست‌های واقعیت مجازی بدانیم، باید سال ۲۰۱۷ را نیز مختص به لوازم جانبی واقعیت مجازی دانست. به‌تازگی کمپانی ژاپنی به نام Cerevo توانسته است محصولی به نام Taclim را معرفی کند. این لوازم جانبی درواقع کفشی مجهز به تعدادی سنسور است تا بتوان از آن در اجرای محتوای واقعیت مجازی استفاده کرد.

در صورتی که کاربر از این کفش استفاده کند، می‌تواند در محتوای واقعیت مجازی قدم بزند و حتی ضرباتی را  که در بازی‌ها به دشمنانش وارد می‌کند، حس کند.

کمپانی ژاپنی از این محصول در نمایشگاه CES 2017 رونمایی کرده است تا بتواند بازخوردها را نسبت به لوازم جانی جدیدش بسنجد. البته باید گفت کفش Taclim جای کار زیادی دارد و در حال حاضر حفظ تعادل در زمانی که کفش‌ها را به پا کرده‌اید، کمی سخت است.

به‌لطف این کفش، کاربر می‌تواند راه رفتن روی سطوح مختلف را متوجه شود. انتظار می‌رود این محصول در پاییز سال آینده عرضه شود؛ اما ظاهرا در دسترس عموم قرار نخواهد گرفت.

مدیرعامل کمپانی ژاپنی Cerevo گفته است که لوازم جانی Taclim در حال حاضر برای مصارف تجاری در نظر گرفته شده است تا بتوان محصولات یا برنامه‌های مختلف را تبلیغ کرد. برای مثال فروشنده لوازم اسکی می‌تواند محصولات خود را با استفاده از کفش واقعیت مجازی Taclim معرفی کند و در یک فضای مجازی، حس راه رفتن روی برف را به مشتریانش انتقال دهد.

کفش واقعیت مجازی

انتظار می‌رود این محصول در پاییز سال آینده به قیمت ۱۰۰۰ الی ۱۵۰۰ دلار روانه بازار شود. در غرفه این محصول، بازی معرفی نشده‌ای از پلی‌استیشن وی‌آر به نام Headbutt Factory نیز برای آزمایش کفش‌های واقعیت مجازی وجود دارد که گویا این بازی در اواخر ماه ژانویه عرضه می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات