ماژول Flir One گوشی هوشمند را به دوربین حرارتی تبدیل می‌کند

چهارشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۸
مطالعه 3 دقیقه
کمپانی Flir که در زمینه‌ی توسعه‌ی دوربین‌های حرارتی فعالیت می‌کند، ماژولی برای اتصال به گوشی‌های هوشمند رونمایی کرد که گوشی را به دوربین حرارتی تبدیل می‌کند.
تبلیغات

کمپانی Flir که در زمینه‌ی ساخت دوربین‌های حرارتی فعالیت می‌کند، ماژول یا به بیان بهتر، ابزاری را برای اتصال به گوشی‌های هوشمند معرفی کرده است که با استفاده از آن می‌توان گوشی را به دوربین حرارتی تبدیل کرد. با استفاده از این ماژول، کاربران می‌توانند گوشی هوشمند خود را برای مشاهده‌ی محیط پیرامون در تاریکی، اندازه‌گیری حرارت محیط یا سایر کاربردها مورد استفاده قرار دهند.

Flir One نام این گجت است که به‌عنوان یک ماژول الحاقی برای گوشی‌های هوشمند اندروید با درگاه USB نوع C و آیفون‌های اپل عرضه شده است. فلیر وان از وجود یک پردازنده‌ی تصویر جدید و یک دوربین حرارتی با رزولوشن بالا بهره می‌برد، حال آنکه قیمت آن در مقایسه با نسل پیشین این ماژول که سال ۲۰۱۵ راهی بازار شد، ارزان‌تر است، به‌طوری‌که قیمت آن از ۲۵۰ دلار به ۱۹۹ دلار کاهش یافته است. این ماژول همچنین از دانگل تنظیم ارتفاع بهره می‌برد که از طریق آن می‌توان ماژول مورد نظر را از نظر میزان نزدیکی به گوشی تنظیم کرد. این امکان قابلیت اتصال ماژول را در صورت وجود قاب روی گوشی، به بهترین شکل ممکن فراهم می‌کند.

Flir One

نسل پیشین این دوربین حرارتی توسط شماری از کاربران در کاربردهای حرفه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد، از این‌رو کمپانی Flir در کنار نسخه‌ی Flir One، نسخه‌ای را نیز با نام Flir Pro رونمایی کرده که مخصوص کاربران حرفه‌ای است. Flir Pro از وجود سنسور حرارتی با رزولوشن بالا بهره می‌برد و قیمت آن ۳۹۹ دلار خواهد بود.

در کنار ماژول‌ الحاقی به گوشی‌های هوشمند که گوشی را تبدیل به دوربین حرارتی می‌کند، فلیر دوربین‌های حرارتی جدیدی را نیز در CES 2017 رونمایی کرد. Flir Duo و Duo R دوربین‌های حرارتی جدید هستند که سایز آن‌ها همچون دوربین‌های گوپرو و تصویر ارائه‌شده بسیار باکیفیت است. تفاوت این دو نسخه، این است که Duo R می‌تواند تصاویر حرارتی کالیبره شده را در اختیار کاربران قرار دهد. این دوربین‌ها قابلیت اتصال به پهپاد نیز دارند. Flir Duo با قیمت ۹۹۹ دلار راهی بازار خواهد شد، حال آنکه Flir Duo R با قیمت ۱۲۹۹ دلار در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

Flir C3

Flir همچنین یک دوربین حرارتی دیگر را با عنوان C3 و قابلیت ثبت تصاویر کالیبره شده رونمایی کرد. این دوربین که از وجود یک نمایشگر ۳ اینچی از نوع ال‌سی‌دی بهره می‌برد، ۶۹۹ دلار قیمت دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات