عرضه عینک های هوشمند واقعیت ترکیبی مبتنی بر اسنپدراگون 835

چهارشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۱
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی ODG در جریان برگزاری CES 2017 دو هدست واقعیت ترکیبی معرفی کرد که مبتنی بر تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام توسعه یافته‌اند.
تبلیغات

کمپانی ODG یا Osterhout Design Group با وجود اینکه نام چندان شناخته‌شده‌ای در حوزه‌ی فناوری نیست، اما در جریان برگزاری CES 2017 از دو هدست واقعیت ترکیبی رونمایی کرد. در واقع هدست‌های جدید ODG را باید عینک‌های هوشمندی خواند که R-8 و R-9 نام دارند و از واقعیت افزوده و واقعیت مجازی پشتیبانی می‌کنند. این دو عینک هوشمند واقعیت ترکیبی مبتنی بر تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام که شب گذشته جزئیات بیشتری از آن ارائه شد، توسعه یافته‌اند. همان‌طور که اشاره کردیم هر دو هدست واقعیت مجازی قادر به پشتیبانی از واقعیت افزوده و واقعیت مجازی هستند، حال آنکه R-9 دارای ساختار پیچیده‌تری است و از این‌رو قیمت آن نیز بالاتر از برادر خود تعیین شده است. زاویه‌ی دید R-9 حدود ۵۰ درجه است، در حالی که زاویه‌ی دید R-8 تنها ۴۰ درجه است. همچنین باید به رزولوشن تصویر اشاره کرد که در R-9 فول اچ‌دی ولی در R-8 اچ‌دی است.

هدست واقعیت ترکیبی ODG

کوالکام دیروز با انتشار پستی در وبلاگ خود، فاش کرد که در تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۳۵ تأخیر بین شناسایی حرکات با آنچه کاربر روی نمایشگر هدست می‌بیند، بسیار کاهش یافته است، از این‌رو اسنپدراگون ۸۳۵ در نمایش محتوای واقعیت افزوده یا واقعیت مجازی مبتنی بر حرکات کاربر، تجربه‌ی بسیار طبیعی‌تری به ارمغان می‌آورد. همچنین باید به ارائه‌ی صدایی طبیعی اشاره کرد. البته برای اولین بار نیست که ODG عینک‌های هوشمندی را با پشتیبانی از واقعیت افزوده و و‌اقعیت مجازی رونمایی می‌کند. پیش از این نیز این کمپانی عینک‌های هوشمندی را با نام R-7 و R-6 رونمایی کرد که موفقیت بزرگی برای کمپانی به ارمغان آورده‌اند.

هدست واقعیت ترکیبی ODG

خبر خوب برای هدست‌های واقعیت ترکیبی ODG قیمت معقول این محصولات است. با وجود اینکه R-7 این کمپانی با قیمت ۲۷۵۰ دلار به فروش رفته بود، اما R-9 با قیمت ۱۷۹۹ دلار از سه‌ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت. R-8 نیز از نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۷ میلادی با قیمت ۱۰۰۰ دلار به فروش خواهد رسید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات