ایلان ماسک منع مسلمانان از ورود به آمریکا را بهترین راهکار نمی‌‌داند

سه‌شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
ایلان ماسک معتقد است اقدام ترامپ مبنی بر منع ورود اتباع کشورهای مسلمان به خاک آمریکا، راهکار مناسبی نیست.
تبلیغات

روز گذشته، ایلان ماسک نیز به جمع آن دسته از رهبران دنیای فناوری ملحق شد که با قانون منع ورود اتباع هفت کشور مسلمان، مخالف هستند؛ قانونی که به‌تازگی توسط دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا وضع شده است.

ماسک روز گذشته در قالب دو توئیت اعلام کرد:

منع همه‌جانبه‌‌ی ورود شهروندان چند کشور مسلمان خاص به آمریکا، بهترین راهکار برای رویارویی با چالش‌‌های کشور نیست.بسیاری از افرادی که به‌‌اشتباه، تحت تأثیر این قانون قرار گرفته‌اند، از حامیان اصلی ایالات متحده هستند؛ آن‌ها مرتکب خطایی نشده‌اند و سزاوار طردشدن نیستند.
واکنش توییتری ایلان ماسک به اقدامات دونالد ترامپ

پیش از ایلان ماسک، تیم کوک، مدیرعامل اپل و مدیران گوگل، فیسبوک و اوبر نیز طی پیام‌هایی وضع این قانون را محکوم کرده بودند.

اما قاطعانه‌ترین پیام به رید هیستینگز، مدیرعامل نتفلیکس، اختصاص داشت. وی در قالب پستی در صفحه‌ی فیسبوک خود اعلام کرد:

اقدامات ترامپ، به کارکنان نتفلیکس در سراسر دنیا آسیب می‌رساند؛ این اقدامات به همه‌ی ما صدمه می‌زند. بدتر از همه، چنین اقداماتی به‌جای آنکه به امنیت بیشتر آمریکا کمک کند، به‌دلیل تنفر به‌وجودآمده و کناره‌گیری هم‌پیمانان این کشور، از امنیت آن خواهد کاست.

 اما سؤال بزرگ این است که آیا پیام‌های منتشرشده از جانب مدیران سیلیکون‌ولی، اقداماتی نیز در پی خواهند داشت یا خیر. هیچ‌کدام از مدیران دنیای فناوری، راهکار جایگزینی برای اقدامات ترامپ پیشنهاد نداده‌ و گامی در جهت مقابله با آن‌ها برنداشته‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات